Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرخنده در نخستین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم در استان خراسان شمالی، اظهار کرد: در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد جنگ تحمیلی، پیوست دفاع مقدس برای همه برنامه‌های فرهنگی این استان تعریف شده است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، چهارمین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم، سه شنبه، 31 تیرماه،  طی ارتباط زنده تصویری «سید عباس صالحی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی»، مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و «محمدرضا سوقندی»، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران با خانواده شهیدان فیروز و نریمان حمیدی زاده، در محل دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

«حسین فرخنده» در این آیین، طی سخنانی ضمن تقدیر از حضور  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین «سه شنبه های تکریم» استان خراسان شمالی اظهار کرد: این استان با پشتوانه فرهنگی فاخر و اقوام متعدد به گنجینه فرهنگ ها و معرفت در کشور مشهور است.  

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی افزود: ما مفتخر هستیم که  این استان در دوران دفاع مقدس سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرد و امروز یکی از وجوه امتیاز استان داشتن ۷۲۰۰ جانباز و ۴۰۰ آزاده سرافراز است.

  

وی خاطرنشان کرد: بر اساس طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» به همت دبیرخانه کانون های مساجد استان خراسان شمالی نشستی برگزار و مقرر شد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و ۳۷۶ کانون فرهنگی هنری مساجد استان، این طرح تا پایان هفته دفاع مقدس ادامه داشته باشد و اولین نشست آن امروز در محضر خانواده شهیدان  «فیروز و نریمان حمیدی زاده» برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: در رابطه با بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس نیز برنامه های متعددی در دستور کار قرار گرفته است و ما با بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تشکل های مردمی و همچنین کانون های فرهنگی و هنری مساجد این برنامه ها را دنبال می کنیم.

 

 

فرخنده در ادامه تعریف پیوست دفاع مقدس برای کلیه برنامه های فرهنگی در سطح استان را از جمله اقدامات انجام شده در این رابطه برشمرد و افزود: بر این اساس برای کلیه برنامه های روز قلم، روز خبرنگار و روز سینما «پیوست دفاع مقدس» تعریف شده است.

 

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت هنرمندان فرهیخته در این استان خاطرنشان کرد: هنرمندان خراسان شمالی تولیدات فاخری داشته اند که از جمله آنها می توان به تئاتر دالک اشاره کرد که اجرای عمومی نیز داشته و مقام اول جشنواره ملی فتح خرمشهر را کسب کرد. در جشنواره بین المللی تئاتر فجر حائز رتبه برتر شد و در جشنواره بین المللی اوکراین نیز درخشید.

 

 فرخنده در پایان اظهار امیدواری کرد: برنامه‌هایی که در راستای بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار می شود قرین توفیق و عنایات الهی باشد.

 

همچنین در ادامه این نشست آیت الله «ابوالقاسم یعقوبی» طی سخنانی اظهار کرد: امروز یاد و نام شهدا را گرامی می داریم تا مسیر انقلاب اسلامی را فراموش نکنیم. امروز یاد شهدا را گرامی می داریم تا از مسیر رهبری و ولایت منحرف نشویم خانواده‌های شهدا همیشه و همواره برای ما الگو هستند.

 

 امام جمعه بجنورد ادامه داد: افتخار می‌کنیم که در استانی زندگی می کنیم که قریب به سه هزار شهید به انقلاب تقدیم کرده است و در عرصه تقدیم شهدای مدافع حرم نیز پیشگام بوده که یکی از آنها هنرمند عزیز و شهید گرامی ما شهیدان حمیدی زاده است.

 

گفتنی است، در بخش از این نشست، مادر شهیدان نریمان و فیروز حمیدی زاده، طی سخنانی کوتاه اظهار کرد: فرزندانم مسیرشان را به خواست خود و با شناخت کامل انتخاب کردند. مادران و همسران شهدا در انتخاب این مسیر نقش مهم و موثری دارند.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: سه شنبه های تکریم دفاع مقدس کانون های مساجد فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی سه شنبه های تکریم پیوست دفاع مقدس حمیدی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۷۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی

مدیر کل کتابخانه‌های استان در این مراسم با بیان اینکه یکی از بزرگترین داشته‌های ما رشادت‌ها، خود باوری‌ها واستقلال ملت است که از مردان غیور دوران دفاع مقدس به یادگار مانده است گفت: در افق جدید در کتابخانه‌های استان سعی بر رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس هستیم.

بابایی با اشاره به اینکه در ۱۹ ماه گذشته سعی بر آشتی مردم با کتابخانه‌ها داشتیم افزود: درهمین راستا تعداداعضای کتابخانه‌های ما به ۱۶۱ هزار نفر افزایش داشته وبیش از ۱میلیون و ۱۵۰ هزار جلد کتاب به امانت رفته است.

وی اضافه کرد: ۶۴ برنامه فرهنگی از سنین کودکان تا بزرگسالان در حال اجرا است و در حال تبدیل کتابخانه‌ها به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم، ما در کنار امانت کتاب در حال تبدیل کتابخانه به مرجع و منبع هستیم وامروز بیش از ۷۰کتابخانه ما بالای ۵۰ سال سن داردکه نیازمند بهسازی است.

گفتنی است کتاب «لبخند آفتابی» به قلم سید رضا علوی به رشته تحریر در آمده که در بردارنده بخشی از خاطرات رسول آفتابی از رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد