Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: شوراهای اسلامی در باقی‌مانده فعالیت نباید وارد حاشیه‌ها شوند چرا که فقط سرگرم شده و از انجام وظایف قانونی خود عقب می‌مانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ فرهاد رئیسی دهکردی رئیس شورای اسلامی استان  چهارمحال و بختیاری با اشاره به گذشت دو سال و نیم از فعالیت شوراهای اسلامی دوره پنجم گفت: شوراهای اسلامی در باقی‌مانده زمان فعالیت نباید وارد حاشیه‌ها شوند چرا که فقط سرگرم شده و از انجام وظایف قانونی خود عقب می‌مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: متأسفانه رفتارهایی خارج از عرف قانون بعضا از بغعضی اعضا  شوراها دیده می‌شود وبجای کار کردن فقط شعار می‌دهند فردا مردم قضاوتشان از روی عملکرد افراد شکل می گیرد. لذا مردم امروز از شوراهای اسلامی کار می خواهند و برای آنها مهم این است  که برای آبادانی شهر و روستایشان شورا چه کرده ؟
 
رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شوراهای اسلامی عصاره و منتخب مردم استان هستند که اگر از همکاری و نظر نخبگان استفاده کنند می‌توانند به نحو احسن کار کنند لذا باید فرصت را غنیمت و کارهایی انجام دادکه مبنای ریشه ای داشته و تخصصی باشد.
 
رئیسی دهکردی افزود: یکی از مشکلاتی که در سطح شوراهای اسلامی وجود دارد، تصمیمات جزیره ای گرفتن اعضای شوراهاست، لذا باید تصمیمات عمومی باشد و شوراها از شورای شهرداری خارج و به مسائل مختلفی که در سطح شهر اتفاق می افتد توجه کنند.
 
رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شوراهای اسلامی متناسب با شرح وظیفه خود به مسائل  مختلف ورود پیدا نمایند و از مسئولین بخواهند  پاسخگو باشند لذا  اگر بیراهه روند و در مسائلی که قانون‌گذار در حیطه وظایف آنها قرار نداده وارد شوند حاشیه ایجاد می‌شود علی الخصوص در مساله تقسیم مرز های سیاسی شهرستان ها و شهرها که این وظیفه ذاتی وزارت کشور و استانداری است که پیگیری نمایند و شوراهای اسلامی در این مورد نباید دخالتی داشته باشند مگر در مواردی که  تخطی از قانون را شاهد باشند آن هم از طریق مبادی قانونی ذیربط باید پیگیری نمایند چرا که مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود در جمع شوراهای اسلامی فرمودند یک شرط اساسی برای شوراهای اسلامی آن است که انگیزه جناحی و حزبی، شوراها را عرصه تاخت و تاز خود نکند و آنها را از کار اصلی خود باز ندارد.
 
وی افزود: لازمه ورود در هر زمینه‌ای داشتن تخصص در آن مورد است و جهت پیگیری مطالبات مردمی و عمومی نباید شخصی کاری صورت پذیرد و شوراهای فرادست علی الخصوص اعضای محترم شورای اسلامی استان در فرصت باقی مانده فی مابین شوراهای شهرستان یک وفاق و همدلی را ایجاد و زمانی شورا موفق است که همدلی و همراهی بین چارچوبه های درونی و بیرونی آن  باشد.
 
رئیسی دهکردی با اشاره به عملکرد شوراهای اسلامی اذعان داشت: شوراهای اسلامی باید برنامه کوتاه مدت یک ساله، میان مدت 4 ساله و چشم انداز  20 ساله را تدوین و در آن راستا گام بردارند.
 
وی در پایان به اشاره به پروژه  انتقال آب بهشت آباد افزود مسئله آب استان مسئله ای ریشه ای و حساس است و هر مشکلی برای منابع طبیعی و محیط زیست پیش آید در آینده مورد ماخذه آیندگان قرار می گیریم، لذا شوراهای اسلامی ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، نخبگان، اساتید، سازمان های مردم نهاد و غیره باید به‌صورت قانونی این معضل را پیگیری نمایند که در همین راستا این شورا پیگیری لازم جهت تصویب اساسنامه شورای سیاستگذاری آب، خاک و منابع طبیعی استان را در دستور کار قرار داده.


 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری شوراهای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۷۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی با شوراها در راستای رفع مشکلات مردم در حوزه شهری و روستایی، گفت: از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراهای اسلامی شهر و روستا جهت انجام وظایف قانونی و همچنین رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان عصر امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان آذربایجان‌غربی و اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه، ضمن تبریک نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراها به تمامی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان، اظهار کرد: شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان مردمی‌سازی فعالیت‌ها در نظام اسلامی، جایگاه رفیعی در قانونگذاری محلی داشته و در تصمیم گیری‌های محلی و رفع مشکلات مردم نقش مؤثری دارند.

وی همچنین یکی از مهم‌ترین وظایف شوراهای اسلامی را شناسایی و ارائه راهکارهای لازم برای رفع مشکلات مردم و همکاری با دستگاه‌های متولی دانسته و افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا با توجه به ارتباط مستمر با مردم، می‌توانند در تصمیم سازی‌های لازم در راستای رفع مسائل و مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و رفاهی نقش مؤثری ایفا کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی به وظایف قانونی شوراها به عنوان پارلمان محلی نیز اشاره کرده و گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا در راستای وظایف نظارتی خود که در چهارچوب قانون مشخص شده، اجازه انحراف در انجام فعالیت‌ها را ندهند.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه در دور اول سفرهای شهرستانی به ۲۰ شهرستان، ۴۸ شهر و ۴۵ بخش سفر کردیم، اضافه کرد: در سفرهای شهرستانی ضمن بازدید میدانی از پروژه‌ها و دیدار چهره به چهره با اقشار مختلف مردم، جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برگزار شده و مصوباتی در راستای مطالبات بحق مردم و نیازها و اولویت‌های آنان به تصویب رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به نقش شوراهای اسلامی شهر در رفع مشکلات مردم، افزود: در دور دوم سفرهای شهرستانی، جلسات اختصاصی با اعضای شوراهای اسلامی برگزار کرده و مطالبات و مشکلات آنان بررسی خواهد شد.

معتمدیان رویکرد اصلی استان در حوزه‌های مختلف را محرومیت زدایی، توسعه متوازن و بهبود شاخص‌ها عنوان کرده و یادآور شد: امکانات زیرساختی استان بر مبنای ارتقای شاخص‌ها و برقراری عدالت در بین شهرهای مختلف توزیع می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی به برکت خون شهدا و ایثار و مجاهدت رزمندگان اسلام، به یکی از استان‌های امن کشور تبدیل شده، افزود: امنیت پایدار در آذربایجان‌غربی، میل به سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذاران در استان را افزایش داده و شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه نیز در راستای اجرای پروژه‌های شهری از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران استفاده کنند.

استاندار آذربایجان غربی به بخشی از مطالبات به حق مردم در حوزه مدیریت شهری به ویژه در شهر ارومیه نیز اشاره کرده و افزود: رفع مشکل ترافیک و پسماند، ایجاد فضاهای سبز و تفریحی و جذب سرمایه گذار برای اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی، از جمله مطالبات به حق مردم بوده و در این راستا شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه تمام توان خود را به کار گیرند.

معتمدیان همچنین با اشاره به بخشی از عملکرد دولت سیزدهم در استان به ویژه در شهر ارومیه، یادآور شد: رفع مشکل تعاونی‌های مسکن در ارومیه، تعیین تکلیف بافت قدیمی ۳۷۰ هکتاری ارومیه، اتمام پروژه‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه، اجرای ۱۴۸ درمانگاه و مرکز بهداشت، تأمین اینترنت پرسرعت ۵۰۰ روستای استان، گازرسانی به ۶۲۰ روستا و آغاز احداث هزار و ۷۵۰ کلاس درس، بخش کوچکی از اقدامات دولت سیزدهم در راستای تأمین مطالبات مردم در آذربایجان‌غربی می‌باشد.

وی در پایان با اشاره به پتانسیل‌های استان در حوزه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خدادادی استان، واژه محرومیت شایسته آذربایجان غربی نبوده و این منطقه یکی از استان‌های ثروتمند کشور بوده و در مسیر استفاده از این ظرفیت‌های خدادادی جهت بهره‌مندی مردم استان، گام برخواهیم داشت.

کد خبر 748536

دیگر خبرها

  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است