Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:51:31 GMT

اهتمامی ویژه برای ارتقای شور و نشاط اجتماعی

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۷۸۱۵

اهتمامی ویژه برای ارتقای شور و نشاط اجتماعی

رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی، امسال را به نام سال "جهش تولید" نامگذاری فرمودند که البته در کنار توسعه تولیدات اقتصادی و صنعتی، توجه به ارتقای تولیدات فرهنگی، هنری باید مورد اهتمام جدی مسوولان قرار گیرد تا منویات مقام معظم رهبری در این حوزه نیز اجرایی شود.

درشرایط امسال کشور نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا، اهمیت ارتقای کمی و کیفی تولیدات هنری برای روحیه بخشی به جامعه و فرهنگسازی برای مقابله با مشکلات پیش روی کشور بیش از پیش نمایان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه نهادهای دخیل در حوزه فرهنگ و هنر در این راستا با توجه اساسی به افزایش تولیدات فرهنگی، سهم خود را در چهار ماه اخیر به خوبی ایفا کرده و با برنامه ریزی در ادامه سال نیز، سعی دارند تا ضمن تلاش برای اعتلای فرهنگی جامعه، شور و نشاط بیشتر را نیز به مردم تزریق کنند.

رییس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان غربی در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نام‌گذاری امسال با عنوان جهش تولید از سوی رهبر انقلاب باعث ایجاد انگیزه در تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری شده است، گفت: سال ۱۳۹۹ را در حالی آغاز کردیم که با توجه به شیوع کرونا به ناچار با محدودیت‌های مواجه شدیم، با این حال هنرمندان تئاتر استان در همان هفته‌های نخست شیوع ویروس کرونا در راستای شور و نشاط اجتماعی و امید به‌ زندگی اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلف در فضای مجازی کردند.

امید خاکپور با اشاره به تولیدات این انجمن افزود: جشنواره‌ هنرهای نمایشی در راستای پویش در خانه بمانیم توسط انجمن هنرهای نمایشی استان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو بخش اجراهای "منودرام" و "نمایشنامه نویسی کوتاه" با رویکرد طنز در فروردین و اردیبهشت سال جاری برگزار شد.

وی بیان کرد: برگزاری جشنواره‌ هنرهای نمایشی شهرستان میاندوآب در اردیبهشت و خرداد و برگزاری جشنواره استندآپ کمدی ویژه‌ کرونای شهرستان تکاب در اردیبهشت سال جاری از دیگر فعالیت های انجمن هنرهای نمایشی استان در زمینه تولید آثار هنری است.

وی توجه به مسایل روز و بیان مشکلات مردم و فرهنگسازی در خصوص حل چالش‌های جامعه را رسالت هنرمند دانست و اظهار داشت: در همین راستا برگزاری جشنواره نمایشنامه نویسی کوتاه با موضوع کرونا و جامعه در خردادماه از برنامه های انجمن در راستای حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری در شهرستان نقده بود.

رییس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌غربی، اجرای نمادین نمایش "در انتظار آهک" در شهرستان پیرانشهر را در فروردین از دیگر اقدامات انجمن هنرهای نمایشی در سه ماهه نخست سال جاری دانست.

وی افزود: با توجه به تداوم تولید آثار هنری در آذربایجان غربی، این انجمن در رتبه بندی سه ماهه نخست سال از سوی اداره کل هنرهای نمایشی کشور در جایگاه پنجم در میان ۳۱ استان کشور قرار گرفت که این نشان دهنده زنده بودن هنر در استان است.

مسوول امور موسیقی و روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به توجه این نهاد به تولیدات فرهنگی و هنری گفت: در زمینه موسیقی در سال گذشته برای تولید سه آلبوم موسیقی برنامه ریزی و اقدام کردیم.

داریوش علیزاده با اشاره به اینکه از این آثار، ۲ اثر در حوزه موسیقی آشیقی و یک اثر در حوزه موسیقی سنتی ایرانی تولید شد، افزود: این آثار قرار است امسال منتشر و عرضه شود.

وی، برگزاری سه نمایشگاه آثار تجسمی را از دیگر فعالیت‌های حوزه هنری در راستای حمایت از جهش تولیدات فرهنگی و هنری عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه‌ها با محوریت جنایات دولت آمریکا، بیانات حضرت امام (ره) و روز قدس در گالری "پله" برگزار شد.

مسوول امور موسیقی حوزه هنری آذربایجان‌غربی با اشاره به چالش‌های تحقق شعار امسال در خصوص تولیدات فرهنگی و هنری افزود: شیوع ویروس کرونا و مشکلات مالی از دشواری ها و سختی های پیچیده اصلی هنرمندان در تولیدات آثار فاخر است که ارایه تولیدات فرهنگی و هنری در فضای مجازی و جذب حامی مالی و نیز حمایت دولت می‌تواند قسمت عمده‌ای از این مشکلات را از میان بردارد.

رییس انجمن سینمای جوانان آذربایجان‌غربی با اشاره به هدف این انجمن در راستای تحقق شعار امسال در خصوص جهش تولیدات فرهنگی و هنری گفت: در سال گذشته طرح حمایت از تولید فیلم‌های حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای در پرتال انجمن سینمای جوان کشور شکل گرفت که از ۱۰ فیلمنامه ثبت شده، چهار فیلمنامه حائز شرایط تولید شد که هم اکنون در مرحله پیش تولید هستند.

احسان مهدیان با بیان اینکه در سال جاری ۱۳ فیلمنامه نیز در پرتال تولید فیلم این انجمن ثبت شده است، افزود: پس از بررسی های لازم توسط کارشناسان این انجمن و با ارائه دفاعیات از سوی فیلم سازان در مورد تولید این آثار نیز تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به حمایت‌های مالی انجمن در خصوص تولید آثار هنری در زمینه فیلمسازی گفت: در سال جاری ۶۰ میلیون تومان برای تولید فیلم در سطح حرفه‌ای و ۳۰ میلیون تومان برای تولید فیلم در سطح نیمه حرفه ای در نظر گرفته شده است.

وی  با بیان اینکه حمایت از فیلمسازان مبتدی نیز در دستور کار این انجمن قرار دارد، افزود: برای کسانی که در دوره‌های فیلمسازی انجمن سینمای جوان شرکت کرده و این دوره را با موفقیت به اتمام رسانده اند برای اولین تجربه خود در زمینه فیلمسازی تا سقف پنج میلیون تومان از سوی انجمن حمایت مالی می شوند.

رییس انجمن سینمای جوانان آذربایجان‌غربی با اشاره به حمایت مالی ۱۱۰ میلیون تومانی استاندار این استان و تعهد این انجمن جهت تولید ۱۱ فیلم گفت: با مدیریت این بودجه ۱۲ فیلم تولید و ۶ فیلم نیز آماده عقد قرارداد برای تولید فیلم است.

مهدیان افزود: از این اعتبار توانستیم برای برگزاری ۲ نمایشگاه عکس نیز مساعدت مالی اختصاص دهیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش آموزش در تولید آثار فرهنگی و هنری افزود: در سال گذشته با همکاری اتحادیه عکاسان نزدیک به ۴۰۰ نفر از اعضای اتحادیه در دوره های تخصصی عکاسی و فیلمبرداری انجمن شرکت کردند که این امر یکی از موفقیت های انجمن سینمای جوان در حوزه آموزش است.

رییس انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی، انتخاب دفتر ارومیه به عنوان دفتر ویژه کشوری و انتخاب بهنام رضازاده به عنوان کارشناس برتر دوره فیلمسازی در سال گذشته را از دیگر موفقیت های این انجمن در حوزه آموزش دانست.

مهدیان با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های هنری نقش مهمی در جهش تولیدات فرهنگی و هنری دارد، افزود: سیزدهمین جشنواره فیلم و عکس استان که قرار بود اسفند ماه سال گذشته برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا به امسال موکول شد و برگزاری بخش عکس این جشنواره به صورت مجازی با استقبال بی سابقه علاقه مندان در سطح بین المللی مواجه شد.

وی در ادامه افزود: بخش فیلم نیز هفته‌های آتی با تجلیل از برگزیدگان هر ۲ بخش فیلم و عکس برگزار می شود.

وی افزود: شصت و پنجمین جشنواره منطقه‌ای با عنوان درنا، با حضور هنرمندان ۱۱ استان قرار بود تیر ماه امسال در سه بخش عکس، فیلم و فیلمنامه نویسی برگزار شود که با توجه به شیوع بیماری کرونا نیمه دوم سال جاری موکول شد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه عکاسان ارومیه در سطح کشور گفت: این جشنواره برای نخستین بار در حوزه عکاسی در ۲ بخش عکاسی آزاد و فتومونتاژ برگزار می شود.

هنرمندان آذربایجان غربی در حالی برای جهش تولیدات فرهنگی و هنری تلاش می کنند که بر اساس برآوردهای اولیه حجم خسارت وارده به اصحاب فرهنگ‌وهنر و موسسات قرآنی این استان در ایام شیوع بیماری کرونا طبق گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، بالغ ‌بر ۲۱۰ میلیارد ریال بوده ‌که رقم بسیار زیادی است.

این درحالی است که حجم خسارت وارد شده به اصحاب فرهنگ و هنر در کشور به دلیل بیماری کرونا، ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

آذربایجان غربی با جمعیت حدود سه میلیون و  ۳۰۰ هزار نفر،  ۱۷ شهرستان، ۴۶ شهر و ۲ هزارو ۸۰۰روستا دارد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی جهش تولید حوزه هنری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی جهش تولید حوزه هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی جهش تولید حوزه هنری جهش تولیدات فرهنگی و هنری انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان غربی برگزاری جشنواره انجمن سینمای بیماری کرونا سال گذشته رییس انجمن برای تولید تولید فیلم تولید آثار حوزه هنری جهش تولید سال جاری حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است

مرتضی شاه‌میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا مبنی بر تاثیر دانش بنیان‌ها در تکمیل حلقه‌های زنجیره تولید پتروشیمی‌ها گفت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم یکی از برنامه‌هایی برای صنعت پتروشیمی‌ها تنظیم شد، جهش تولید در بخش کالا و تجهیزات بود.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر افزایش تولید محصولات پتروشیمی از طریق افزایش عملکرد تولیدی در قالب و سقف ظرفیت نصب شده فعلی از برنامه‌های تعیین شده برای پتروشیمی بود. در این زمینه طیفی از برنامه‌ها آماده شد که از مهمترین آنها حرکت دانش بنیان‌ها برای جهش تولید قطعات و کالا‌ها و تجهیزات است.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: ما این موضوع را با هلدینگ‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی مطرح کردیم؛ در هماهنگی با مجتمع‌های تولید مقرر شده است که قطعات یدکی مورد نیاز و همچنین خدمات تعمیراتی و کالا‌های مورد نیاز را از منابع داخلی تامین و تجهیز و به کارگیری کنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: سرزیر این نیاز مجموعه‌های پتروشیمی حین تولید به سوی شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری و سازندگان داخلی خواهد آمد. این موضوع جزو راهبرد‌های اصلی صنعت پتروشیمی در سال جاری است و با تمام سرمایه گذاران خود اتمام حجت کرده ایم و قطعیت این موضوع در جلسه‌ای که ۱۹ فروردین با حضور همه اعضا پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌ها تشکیل شد به اطلاع همکاران رسید.

استفاده از توان دانش بنیان مهمترین جلوه بومی سازی و جهش تولید با مشارکت مردم

شاه‌میرزایی تاکید کرد: موضوع استفاده از امکانات داخلی و توان دانش بنیان‌ها برای تامین نیاز صنایع پتروشیمی از مهم‌ترین جلوه‌های بومی سازی و استفاده از ظرفیت داخل است؛ به همین سبب در طرح‌ها و ابرپروژه‌ها نیز جهت گیری به سوی تولید و استفاده از کالای دانش بنیان و داخلی بود.

وی گفت: در هماهنگی با مجتمع‌های تولید مقرر شده است که قطعات یدکی مورد نیاز و همچنین خدمات تعمیراتی و کالا‌های مورد نیاز را از منابع داخلی تامین کنند. به همین جهت تولیدکنندگان داخلی معطوف شدند تا بتوانیم بسته کامل تولید تجهیزات و اکسترودر‌ها را در داخل کشور داشته باشیم و که این انقلابی در بحث تولیدات دانش بنیانی خواهد بود.

معاون وزیر نفت ادامه داد: به ویژه در خصوص در مبحث ماشین آلات دوار که معمولا از خارج تامین میشد به تمام واحدها تاکید شد که تا جایی که آسیب به تولید وارد نشود، بایستی تجهیزات و ماشین آلاتی مانند کمپسور‌ها و پمپ‌ها و توربین‌ها که در رسته ماشین آلات دوار هستند و همینطور در رسته تولیدات پلیمری بایستی برنامه ریزی ویژه‌ای شود تا تامین آن‌ها از داخل کشور انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: در همین راستا تولیدکنندگان داخلی معطوف شدند تا ما بتونیم بسته کامل تولید تجهیزات و اکسترودر‌ها را در داخل کشور داشته باشیم و طبیعی است که این انقلابی در بحث تولیدات دانش بنیان‌ها خواهد بود. شایان ذکر است که در نمایشگاه پیش رو صنعت نفت و گاز نیز شاهد حضور دانش بنیان‌ها خواهیم بود.

معاون وزیر نفت گفت: لازم است دانش بنیان‌ها و تولیدکنندگان داخلی پای کار بوده و نسبت به اجرا و تولید سریع سفارشات پتروشیمی‌ها و واحد‌های تولیدی اقدام کنند؛ چرا که نمی‌توان امر تولید را متوقف کرد و در صورت تاخیر به ناچار به توان خارج از کشور روج خواهد شد و این موضوع آسیب فراوانی از لحاظ فنی برای تولید کنندگان داخلی و صرف منابع مالی برای مجموعه‌های پتروشیمی خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر
  • تشریح ۵ گام ارتقای تعلیم و تربیت اجتماعی
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد