Web Analytics Made Easy - Statcounter

صفحه فیسبوک وابسته به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی ویدئویی از دعای یک خاخام معروف صهیونیست برای بهبود پادشاه سعودی منتشر کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره صفحه فیسبوک اسرائیل با زبان عربی کلیپی ویدئویی از یک خاخام صهیونیست منتشر کرد که برای بهبود «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان که دوشنبه هفته جاری به دلیل التهاب کیسه‌صفرا در بیمارستان بستری شده بود٬ دعا می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفحه وابسته به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هنگام پخش این ویدئو نوشت:« خاخام یهودی برای سلامتی پادشاه سلمان‌بن عبدالعزیز که در بیمارستان تحت آزمایش است دعا می‌کند».

این صفحه نوشت: «دیوید روزن٬ خاخام صهیونیستی و رئیس بین المللی گفتگوی ادیان در سازمان کمیته یهودیان آمریکا برای سلامتی «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی و خادم حرمین شریفین دعا می کند».

این خاخام اسرائیلی در ویدئو مذکور به زبان انگلیسی می‌گوید که از خداوند متعال می خواهم که برکات خود را برای سلامتی پادشاه عربستان و خادم حرمین شریفین و حافظ مقدسات اسلامی نازل کند.

وی در ادامه این ویدئو که با زیرنویس عربی پخش شد گفت: امیدوارم او سلامتی خود را کاملا به دست آورده و بتواند برای ملتش رهبری کرده و ابتکارات صلح خود را برای منطقه و جهان پیش ببرد.

گرما هر سال مصرف نفت عربستان را 2 برابر می‌کندواکنش معارض مطرح عربستانی به بستری شدن ملک سلمان در بیمارستانحمله توئیتری هزاران کاربر طرفدار بن سلمان علیه ولی عهد سابق عربستان

این خاخام صهیونیست در ادامه اظهار داشت: می خواهم از فرصت استفاده کرده و مراتب قدردانی خود را به پادشاه سعودی برای میهمان نوازی از ما اعضای شورای اداری سازمان کایسید (سازمان کمیته مشترک آمریکایی و یهودی ) - مرکز بین المللی گفتگوی پیروان ادیان و فرهنگ ها در کاخ پادشاهی عربستان٬ برسانم.

فوریه 2020 بود که این خاخام صهیونیست میهمان سعودی‌ها در کاخ پادشاهی این کشور بود که پس از آن مقامات اسرائیل از این اتفاق به شدت ذوق زده شدند. دیوید روزن از شرح سفر خود به عربستان گفت که از نظر سعودی‌ها٬ من نماینده جهان و دین یهود بودم و با من به عنوان نماینده یک جریان سیاسی خاص برخورد نشد؛ من به عنوان نماینده ملت یهود به پادشاه عربستان معرفی شدم.باید روند سازش میان اسرائیل و فلسطینی‌ها آغاز شود تا روابط عربستان با اسرائیل رسمی شود. این سفر خاخام صهیونیست با یک هیئت بزرگ از کنفرانس روسای سازمان‌های مهم یهودیان آمریکایی از عربستان سعودی دیدار کردند و تصور می شود این نخستین سفر یک گروه یهودی آمریکایی از اوایل دهه 90 به عربستان باشد.

پیش از این نیز در اواخر فوریه 2020 وبسایت وابسته به وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی ویدیویی از چند صهیونیست پخش کرد که لباس عربی به تن داشته و برای سلامتی ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی و محمد بن سلمان ولیعهد این کشور دعا می‌کردند.

کارشناسان معتقدند محمد بن سلمان از مدتها پیش به اندیشمندان و نخبگان سعودی دستور داده افکار عمومی عربستان را برای پذیرش عادی شدن کامل رابطه میان ریاض و تل آویو مهیا کنند و چنین اقدامهایی در همین چارچوب قرار دارد.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل ملک سلمان اخبار "عربستان سعودی" بیشتر بخوانید... نفت ۴۰ دلار در هر بشکه ای برای عربستان مناسب نیست واکنش معارض مطرح عربستانی به بستری شدن ملک سلمان در بیمارستان حمله توئیتری هزاران کاربر طرفدار بن سلمان علیه ولی عهد سابق عربستان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... نفت ۴۰ دلار در هر بشکه ای برای عربستان مناسب نیست واکنش معارض مطرح عربستانی به بستری شدن ملک سلمان در بیمارستان حمله توئیتری هزاران کاربر طرفدار بن سلمان علیه ولی عهد سابق عربستان واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل ملک سلمان اخبار "عربستان سعودی" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ ضرورت پاسخ جدی‌تر ایران به چشم‌سفیدی کره‌‌جنوبی/ رعیت آمریکا نیستید؟ اثبات کنید ۲ لاوروف: پوتین هرگز نگفته به حضور ایران در سوریه نیازی نیست ۳ ظریف: حامل پیام مهمی برای پوتین بودم/ توافقنامه همکاری‌ بلندمدت با روسیه نهایی می‌شود ۴ کشته شدن ۱۸ تروریست و انهدام ۳ خودروی بمب‌گذاری شده در شمال سیناء ۵ اعلام نتایج سومین دوره انتخابات پارلمانی سوریه ۶ ظریف در مسکو: تمدید توافق ۲۰ساله با روسیه در دستور کار قرار دارد ۷ دستگیری «مولانا اشرف جلالی» و به کرسی نشستن حرف شیعیان پاکستان ۸ افزایش نابرابری در دنیا؛ کرونا ثروتمندان را داراتر و فقرا را ندارتر کرد مهمترین اخبار بین الملل یادداشت| آیا مصوبه پارلمان مصر به‌معنای دخالت نظامی در لیبی است؟ لاوروف: مسکو دلیلی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نمی‌بیند/ توافقنامه با تهران بروزرسانی می‌شود ادامه ناآرامی‌ها در آمریکا/ معترضان در پورتلند قصد عقب نشینی ندارند آماده‌باش ارتش اسرائیل در مرزهای شمالی/ چرا شهادت رزمنده حزب‌الله صهیونیست‌ها را وحشت‌زده کرد؟ مهمترین اخبار تسنیم لاوروف: مسکو دلیلی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نمی‌بیند/ توافقنامه با تهران بروزرسانی می‌شود روحانی: مردم شاهد تعادل در قیمت ارز خواهند بود/ ۲ وزیر به مجلس معرفی می‌کنیم/ اعطای وام ۵۰میلیونی به مستأجران دستاوردی جدید از متخصصان دریایی ایران/ ‌رادارهای پرقدرت سامانه کنترل دریایی ‌بومی‌سازی شد آخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای بیش از ۱۵میلیون نفر در جهان +جدول آخرین تغییرات بذرپاش رئیس دیوان محاسبات شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل ملک سلمان اخبار عربستان سعودی اسرائیل ملک سلمان اخبار عربستان سعودی خاخام صهیونیست پادشاه عربستان عربستان سعودی برای سلامتی ملک سلمان بین الملل بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۸۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟

آفتاب‌‌نیوز :

شبکه ۱۲ در گزارشی اعلام کرد، همه نگاه‌ها متوجه ریاض است و امیدواری محتاطانه‌ای را در مورد شکل گیری پیشرفت جدیدی در این روند می‌توان ملاحظه کرد.

سابیر لیبکین نویسنده این گزارش در مقدمه آن آورده است: آیا سازشی در پیش است؟ محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به شکل جداگانه‌ای با بلینکن و ابو مازن به گفتگو پرداخته است، در سایه مذاکرات انجام گرفته در رابطه با توافق مبادله اسرا، دولت بایدن فشار‌هایی را برای برقراری روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی وارد می‌کند، یک منبع نزدیک به دربار عربستان در گفتگویی با شبکه ۱۲ اعلام کرد نیازمند تضمین‌هایی برای فراهم شدن زمینه تشکیل دولت فلسطینی هستیم.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منبع آگاه در دربار عربستان که در گفتگویی اختصاصی با این شبکه تلویزیونی شرکت کرده افزود: امیدواری محتاطانه‌ای در رابطه با پیشرفت مذاکرات سازش وجود دارد، در این رابطه شاهد پیشرفت جدیدی هستیم. امروز ما نیازمند تضمین‌هایی از اسرائیل هستیم که راه برای شکل گیری دولت فلسطینی فراهم شود، این دولت باید در مرز‌های ۱۹۶۷ تشکیل و شهرک‌های این منطقه تخلیه گردند، این یک پیش شرط ضروری است. ما در حال حاضر برای امضای توافقنامه پیمان دفاعی مشترک بین واشنگتن و ریاض تلاش می‌کنیم. ما تمام تلاش خود را به کار بستیم، همان طور که خوبی یهودیان را می‌خواهیم برای فلسطینیان هم خوبی می‌خواهیم، عدالت پایه و اساس حل منازعات بین همسایگان نزدیک است.

در بخش دیگری از این گزارش خبرنگار شبکه ۱۲ تاکید کرد: در سایه جنگ دایر در غزه و مذاکرات مربوط به آزادی اسرا، طرف‌های مختلف تلاش می‌کنند تا از فرصت به دست آمده استفاده کرده و زمینه دستیابی به توافق فراگیری را فراهم کنند، توافقی که می‌تواند منجر به آتش بس در غزه شده، اما در عین حال در برگیرنده توافقی برای تحقق صلح باشد که نه تنها پیشرفتی در مسئله فلسطینی به وجود آورد بلکه زمینه افزایش نفوذ عربستان را در روز بعد از پایان جنگ در این منطقه فراهم سازد.

با این حال سمدار بری خبرنگار و تحلیل‌گر روزنامه یدیعوت آحرانوت معتقد است که در حال حاضر توپ در زمین عربستان است.

او در گزارش خود در این رسانه عبری زبان نوشت: تماس‌های مربوط به سازش بین اسرائیل و عربستان که بعد از ۷ اکتبر متوقف شد، با کمک و تلاش وزیر خارجه آمریکا که دیروز به ریاض سفر کرده بود، از سر گرفته شده است، این بار توافق دایره‌ای شکل است، واشنگتن چتر امنیتی برای ریاض فراهم می‌کند، در مقابل عربستان سعودی روند سازش را از سر می‌گیرد، و در همین حال فشار بلینکن بر حماس برای پذیرش توافق پیشنهاد مصر برای مبادله اسرا نیز افزایش پیدا می‌کند.

به اعتراف این رسانه عبری زبان، عملیات ۷ اکتبر حماس، باعث شد تا تمامی تلاش‌های صورت گرفته برای سازش بین عربستان سعودی و اسرائیل متوقف شود.

به زعم خبرنگار این رسانه، عربستان سعودی هم همانند اسرائیل، مصر و اردن از حماس و گروه اخوان المسلمین متنفر است.

او همچنین فاش کرد، طی هفت ماه گذشته از جنگ، ارتباط بین ریاض و تل‌آویو به شکل به شدت محدودی حفظ شد، این کار از طریق نمایندگان عربستان در ایالات متحده و اروپا انجام گرفته است و در عین حال ریاض به دقت و وسواس شانس بنیامین نتانیاهو برای بقا در قدرت را سبک و سنگین می‌کند، تا اینکه در هفته گذشته بود که سخنگویان سعودی اعلام کردند که حتی با وجود نتانیاهو هم روند برقراری روابط را به پیش خواهند برد.

یدیعوت آحارانوت از پشت پرده نشست بلینکن با ولیعهد عربستان خبر داد: این بار توافق به شکل دایره وار خواهد بود، واشنگتن چتر امنیتی برای ریاض فراهم خواهد کرد و تسلیحات مورد نیاز این کشور را تامین می‌کند، همچنین توافقنامه همکاری اطلاعاتی علیه ایران نیز بین دو کشور به امضا خواهد رسید و در مقابل نیز عربستان سعودی برنامه سازش با اسرائیل را که در حال حاضر متوقف شده است را از سر خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت