Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- وضعیت کلانشهر اراک در بحث شیوع بیماری کرونا در حالی قرمز است که طبق اعلام مسئولان ارشد استان محدودیت‌های کرونایی در استان مرکزی اعمال می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، در چند ماه اخیر به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در کشور تصمیمات بسیاری گرفته شد از جمله لغو مراسم عروسی و عزا، از جمله ضرورت استفاده از ماسک در معابر عمومی که البته بسیاری از آنمها در حد حرف و دستور باقی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار تسنیم در گزارش میدانی در برخی بانک‌های سطح شهر اراک، بانک‌ها از تمام دستورالعمل‌های بهداشتی تنها حذف خودکار را از روی باجه در دستور کار قرار داده‌اند و براساس مشاهدات میدانی، تردد افراد فاقد ماسک و گرفتن خدمات در بانک، حمل و نقل عمومی و حتی برخی ادارات همچنان به قوت باقی است.

اصرار اتاق اصناف بر باز ماندن تالارها، عروسی و عزا در استان مرکزی

با این حال، وقتی وضعیت شیوع کرونا در کشور و به تبع آن در استان مرکزی اوج گرفت، 22 تیر در نشست قرار پدافندزیستی استان مرکزی استاندار مرکزی خواستار لغو مراسم عزا و سوگ در استان شد هرچند برخی رسانه‌ها با توجه به دستورات ملی برای لغو مراسم عروسی از لغو مراسم عروسی و عزا خبر دادند.

اما نکته عجیب پیگیری رئیس اتاق اصناف استان مرکزی برای تکذیب بسته شدن تالارها و مراسم جشن و عزا بود به طوری که وی طی 24 ساعت از شامگاه همان روز تا ظهر فردا، به رغم مصاحبه مجدد استاندار مرکزی و اعلام رسمی کانال تلگرامی استاندار مرکزی درباره لغو مراسم عزا در استان اصرار به برگزاری این مراسمات و تکذیب داشت.

اینکه اتاق اصناف باید مدافع فعالیت صنف‌های مختلف استان باشد امری پذیرفتنی است، اما به شرطی که این کار جان مردم و سلامت اجتماعی را نیز مختل نسازد و بااین حال رفتار عجیب رئیس اتاق اصناف برای عادی جلوه دادن فعالیت تالارها و مراسمات عروسی و عزا امری عجیب بود.

فشار مضاعف بر کادر درمان، شروع بیماری پرستاران و پزشکان

اینها درحالی بود که به سبب کوتاهی‌ها و از سویی عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم سبب بالا رفتن آمار بیماران کرونایی شد که فشار کاری مضاعفی برای کادر بهداشت و درمان به دنبال داشته است.

این درحالی است که 23 تیرماه "علی شاه‌محمدی" پرستار مدافع سلامت که در بیمارستان امام خمینی(ره) اراک از بیمارستان‌های فعال تامین اجتماعی استان مرکزی بود پس از ماه‌ها تلاش و مجاهدت در عرصه درمان و برای نجات جان و سلامتی مردم استان مرکزی در اراک، پس از چند روز مبارزه با کرونا شب گذشته به دیدار حق شتافت و آسمانی شد.

البته براساس گزارش میدانی خبرنگار تسنیم در برخی مراکز درمانی از جمله بیمارستان امام خمینی(ره) تامین اجتماعی مشکلاتی از جمله نبود کافی تجهیزات مانند ماسک و... مشهود است که می‌طلبد مسئولان استان در اسرع وقت نسبت به حل مشکل اقدام کنند.

وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در اراک

عصر روز 30 تیرماه رئیس دانشگاه علوم پزشکی خبری تلخ در اراک را رسانه‌ای و اعلام کرد: براساس آخرین آمار وضعیت شهرهای مختلف استان، از لحاظ میزان شیوع کرونا وضعیت اراک قرمز شد.

سیدمحمد جمالیان افزود: ️براساس آخرین آمار وضعیت شیوع کرونا در شهرهای مختلف استان مرکزی در امروز سی‌ام تیر وضعیت مرکز استان به وضعیت قرمر رسید، این در حالی است که در 3 شهر فراهان، خمین و کمیجان شاهد وضعیت نارنجی بوده که البته در هفته قبل نیز در این وضعیت بوده و تغییری در وضعیت آنها صورت نگرفته است و شهرهای آشتیان، تفرش، دلیجان، زرندیه، شازند، محلات و ساوه نیز در وضعیت زرد قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: متاسفانه بر اساس آخرین وضعیت شهرستان‌های استان وضعیت شهرستان اراک وارد وضعیت قرمز شده که نتیجه عدم رعایت موارد بهداشتی و توجه به توصیه مکرر کارشناسان علوم پزشکی درباره پیشگیری بوده که در صورت تداوم این شرایط شاهد وضعیتی بحرانی‌تر خواهیم بود.

کهگیلویه و بویراحمد| جدال با کرونا در نبود آب شرب در دهدشتکهگیلویه و بویراحمد| سازمان‌های مردم نهاد برای مبارزه با شیوع کرونا کمک کنندزندگی سخت این روزهای کارگران/ کرونا درآمد کارگران را کاهش و هزینه ها را افزایش داد

اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان مرکزی

با این حال براساس اعلام استانداری مرکزی، استاندار مرکزی با اشاره به وضعیت استان و اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان و به ویژه شهر اراک اظهار داشت: احتمال تدابیر سختگیرانه با شرایط وضعیت قرمز در استان وجود دارد و ممنوعیت اجتماعات بیش از 10 نفر در شهرهای قرمز ممکن است در استان اعمال شود، قرمز شدن وضعیت اراک با رعایت نکردن کامل پروتکل‌های بهداشتی قابل پیش بینی بود و همه هشدارها به شهروندان داده شد تا شرایط قرمز به وجود نیاید اکنون باید کوشید مدت زمان شرایط اضطرار کوتاه‌تر شود.

سیدعلی آقازاده افزود: لازم است با همکاری مردم و مسئولان شرایط به قبل از وضعیت قرمز بازگردد تا شمار مبتلایان، بستری‌ و فوت شدگان به حداقل ممکن برسد البته استان مرکزی در سرانه تخت‌های بستری جز استان‌های با ضریب پایین کشور است و این مهم در شرایط قرمز کرونایی برای استان محدودیت‌هایی در پذیرش سایر بیماران ایجاد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: لازم است شرایط برای پذیرش بیماران آی سی یو در بیمارستان های استان فراهم شود تا بتوان به بیماران غیر کرونایی نیز خدمات درمانی ارائه کرد، هرچند ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک از 2 روز گذشته تکمیل شده است و مجبور به پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان آیت الله خوانساری هستیم و تصمیم گیری برای این موضوع در کمیته استانی از قبل پیش‌بینی شده بود.

آقازاده افزود: بازگشایی نقاهتگاه‌های استان به علت استقبال نشدن از این مراکز در دستور کار مجموعه بهداشت و درمان استان قرار ندارد و بیماران در مرکز درمانی استان پذیرش می‌شوند اما اگر نیازی حس شد قطعا از خدمات لازم استفاده می‌شود.

به گزارش تسنیم، اکنون که وقعیت کرونا در شهرستان اراک قرمز شده باید دید مسئولان با چه برنامه پیشگیرانه از ادامه این روند جلوگیری خواهند کرد، هرچند موفقیت در پیشگیری و کنترل این بیماری تنها به همراهی و رعایت بیش از پیش مردم نیز بستگی دارد.

انتهای پیام/711/ ع

R7980/P1494/S6,73/CT7 بیشتر بخوانید... ۳ مرکز آماده دریافت پلاسمای بیماران بهبودیافته کرونایی در کاشان است گزارش ویدئویی|غصه پرقصه زوج سالمند کرونایی در بیرجند/ بیمارانی که ‌سرپناهی برای زندگی ندارند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۳ مرکز آماده دریافت پلاسمای بیماران بهبودیافته کرونایی در کاشان است گزارش ویدئویی|غصه پرقصه زوج سالمند کرونایی در بیرجند/ بیمارانی که ‌سرپناهی برای زندگی ندارند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ اینجا «دیسفان گناباد»؛ روستایی که ۱۸ سال صدای گریه نوزادی را نشنیده است ۲ گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد ۳ افزایش صادرات محصولات کشاورزی ایران به عراق/ رایزنی‌ برای برداشتن ممنوعیت صادرات ۲۲ محصول به خارج از کشور ۴ دستاوردی جدید از متخصصان دریایی ایران/ ‌رادارهای پرقدرت سامانه کنترل دریایی ‌بومی‌سازی شد ۵ گیلان| ضرورت واگذاری سهام شستا با قیمت اولیه به بازنشستگان/ خطر حباب قیمت در بورس جدی است ۶ گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با پزشک کشاورز / باغدار موفقی که بازار ‌فلفل دلمه‌ روسیه، اوکراین، آذربایجان و ارمنستان را تصاحب کرد ۷ متخصص بیماری‌های عفونی پاسخ می‌دهد؛ آیا ‌کرونا از طریق غذا و نوشیدنی منتقل می‌شود؟ ‌ ۸ گزارش| وضعیت قرمز کرونا در استان اصفهان/ خط و نشان استاندار برای کسانی که ‌بهداشت‌ را رعایت نمی‌کنند مهمترین اخبار استانها روایتی از دیدار نمایندگان مردم استان‌های شرق کشور با وزیر خارجه/ توافق جامع ایران و افغانستان تا ۳ ماه آینده نهایی می‌شود ‌رئیس سازمان بسیج مداحان: تجربه‌ ارزشمندی از عزاداری در ماه ‌رمضان داریم / برگزاری عزاداری ‌ماه محرم ‌در فضای باز ‌ دستاوردی جدید از متخصصان دریایی ایران/ ‌رادارهای پرقدرت سامانه کنترل دریایی ‌بومی‌سازی شد گزارش ویدئویی| ناگفته‌هایی از رشادت‌های فرمانده جوان جبهه مقاومت/ نبرد دیدنی شهید حسین‌پور با داعش مهمترین اخبار تسنیم لاوروف: مسکو دلیلی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نمی‌بیند/ توافقنامه با تهران بروزرسانی می‌شود روحانی: مردم شاهد تعادل در قیمت ارز خواهند بود/ ۲ وزیر به مجلس معرفی می‌کنیم/ اعطای وام ۵۰میلیونی به مستأجران دستاوردی جدید از متخصصان دریایی ایران/ ‌رادارهای پرقدرت سامانه کنترل دریایی ‌بومی‌سازی شد زلزله ۷.۸ ریشتری آلاسکا در آمریکا را لرزاند+عکس آخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای بیش از ۱۵میلیون نفر در جهان +جدول آخرین تغییرات if (page_details.GetType().Equals(typeof(NewsPageDecorator)) && !page_details.isAMP()) { Html.Partial("Partials/Ads/YektaNet_newPage_notification"); } درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی استاندار مرکزی استان مرکزی عروسی و عزا شیوع کرونا اتاق اصناف وضعیت قرمز لغو مراسم قرمز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۸۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان