Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق فکر ستاد فرماندهی عملیات مدیریت کرونای استان تهران با اشاره به انتظار از مسئولان گفت: در بدبینانه‌ترین حالت پیش بینی شده است که در دنیا ۶ میلیون نفر به کرونا مبتلا شوند.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، حسین قناعتی رییس اتاق فکر ستاد فرماندهی عملیات مدیریت کرونای استان تهران در دومین نشست ترویج علم بنیاد مصطفی (ص) متاثر از همه گیری ویروس کرونا با موضوع بررسی سامانه هوشمند تشخیص کووید۱۹؛ که صبح امروز برگزار شد، گفت: ما هنوز در پیک اول بیماری هستیم و وارد پیک دوم نشدیم، پیک نخست زمانی تمام می‌شود که تعدا بیماران در بازه زمانی صفر و سپس مجددا مبتلا داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قناعتی با بیان اینکه کاهش میزان ابتلا به کرونا در واحد زمان بعنوان یک هدف مد نظر قرار دارد، ادامه داد: برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا سه محور وجود دارد اول نگاه بیماری محور، نه بیمار محور (هیچکدام از دارو‌های اعلام شده سند محکمی برای تاثیرگذاری روی این بیماری نیست و خرید دارو‌های مورد استفاده فعلی از جمله رمدیستیو با قیمت حدودی ۵۰ میلیون تومان جاهلانه است)؛ دوم اقتدار دولت (مثل کره جنوبی و ووهان که با قوانین محدودیتی سخت بیماری را کنترل کردند) و سوم بیماریابی.

به گفته وی، در بحث بیماری یابی باید به صورت دستوری قرنطینه انجام شود در این خصوص لازم است که حتی قوه قضاییه و قوه مجریه قوانین مربوطه را تدبیر کنند.

رییس اتاق فکر ستاد فرماندهی عملیات مدیریت کرونای استان تهران با بیان اینکه این بیماری تاکنون نشان داده که می‌تواند به صورت تصاعدی افزایش یابد، اظهار داشت: هیچوقت ابتلا به صفر نمی‌رسد، اما می‌تواند کاهش یابد در نظریه‌هایی مطرح شده که در صورت اعمال محدودیت‌ها و رعایت فردی هر یک نفر ۲ نفر دیگر را می‌تواند مبتلا کند و در غیراینصورت هر یک نفر ۴۰۶ نفر را درگیر می‌کند.

قناعتی تاکید کرد: از مسئولان انتظار می‌رود با مطالعه صحبت کنند بعنوان مثال وقتی گفته می‌شود ۲۵ میلیون نفر مبتلا شدند یعنی تاکنون ۲۵۰ هزار نفر فوت شدند پس یا آمار اعلامی ما اشتباه است (که هرگز اینگونه نیست) یا اطلاعات مشاوره‌ای اشتباه دریافت کردند..

وی افزود: مطمینا این صحبت براساس نظر افرادی بوده که در این زمینه اشتباه کرده اند و نظر متخصصان و رادیولوژیست‌ها نبوده است. در بدبینانه‌ترین پیش بینی‌ها مطرح می‌شود که کرونا در دنیا باعث مرگ ۳ میلیون نفر و ابتلای ۶ میلیون نفر خواهد شد.

رئیس اتاق فکر ستاد فرماندهی عملیات مدیریت کرونای استان تهران عنوان کرد: کشور یحران خیزی هستیم و از این نظر تاب آوری اجتماعی بالا است لذا برلی بحث مدیریت از برخی کشور‌ها پیش هستیم، اما با این وجود انتظار ما بیشتر است. هم مردم و هم مسئولان باید خود را با شرایط وفق دهند و قوانین را به حد رعایت کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بنیاد مصطفی کرونا ویروس میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی شهر جدید سهند به عنوان اولین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی دولتی‌ساز در سطح استان آذربایجان شرقی شناخته می‌شود که افتتاح این مجموعه آموزشی در خدمت‌رسانی به شهر جدید سهند، شهرستان اسکو، آذرشهر و سایر شهر‌های اطراف موثر خواهد بود.

این مدرسه هوشمند با مساحت بیش از ۱۸۰۰ متر مربع و محوطه ۱۱۰۰ متر مربع، دارای آسانسور ۲۰ نفره و برانکاردبر بوده و امکانات ویژه‌ای چون آزمایشگاه، سالن چندمنظوره، ۴ کارگاه و ۲۰ فضای آموزشی ، سالن ورزشی و... را داراست که با هزینه کرد ۳۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت عمران شهر جدید سهند احداث و هوشمندسازی شده است.

با افتتاح و بهره‌برداری از این مدرسه سرانه آموزشی کودکان استثنایی در سطح شهرستان افزایش بیش از دوبرابری خواهد یافت. 

آیتم‌های هوشمندسازی مدرسه شامل موارد زیر است:

کنترل هوشمند سیستم سرمایشی و گرمایشی تمامی فضا‌ها با قابلیت تعریف زمان بندی در راستای مدیریت مصرف انرژی، کنترل و مونیتورینگ از راه دور و اجرای سناریو‌های متفاوت برای فصل مختلف سال

نصب دوربین‌های هوشمند برای کنترل تردد در کریدورها، فضا‌های آموزشی و محوطه بیرونی 

نصب دوربین هوشمند با قابلیت ضبط برنامه‌های کلاس‌ها به منظور تولید محتوای آموزشی

نصب سنسور‌های حرکتی هوشمند برای کنترل سیستم امنیتی تردد‌ها و اتوماتیک سازی روشنایی فضا‌های آموزشی

نصب رله‌های کنترلی برای هوشمندسازی پرده‌های اتاق‌های مدیریت، معاونت و سالن همایش

نصب کلید‌های فول هوشمند در اتاق‌های مدیریت، معاونت‌ها و سالن‌ها

نصب آیفون تصویری هوشمند با قابلیت کنترل از اتاق مدیریت و اتاق معاونت ورودی و همچنین از راه دور توسط گوشی موبایل

نصب دو عدد تاچ پنل لمسی در اتاق مدیریت و اتاق معاونت ورودی جهت مونیتورینگ و کنترل کلیه سیستم‌های هوشمند

پیاده سازی سیستم صوتی حرفه‌ای برای سالن همایش و سالن ورزشی

کنترل ورود و خروج سالن‌های همایش و ورزشی با امکان تعریف رمز، کارت و اثرانگشت جهت ایجاد دسترسی‌های متفاوت برای افراد مختلف.

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند