Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:10:48 GMT

رییس دانشگاه علوم پزشکی: تخت icu در اصفهان کم نداریم

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۹۰۷۹

رییس دانشگاه علوم پزشکی: تخت icu در اصفهان کم نداریم

به تازگی ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی استان مبنی بر رهاسازی بیماران کرونایی و بستری نشدن برخی از بیماران به دلیل کمبود تخت‌های icu مطرح شده که بازتاب گسترده‌ای داشته است.

طاهره چنگیز روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وضعیت تخت‌های بیمارستانی در استان اصفهان براساس تعداد بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان‌های مختلف برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در زمانحاضر بیمارستان‌های غرضی، امین و خورشید در شهر اصفهان ماموریت پوشش کامل بیماران کرونایی را دارند البته دیگر بیمارستان‌ها هم در صورت مراجعه بیماران مکلف به پذیرش و بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: تعداد زیادی از تخت‌های معمولی و icu بیمارستان الزهرا به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: سیاست این است که برای اینکه کادر درمان دچار فرسودگی نشوند بیمارستان‌ها به صورت نوبتی وارد ماموریت کرونا شوند در این راستا برنامه ریزی ۱۸ ماهه توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تدارک دیده شده است که برحسب تعداد بیماران به تدریج بیمارستان‌ها وارد این ماموریت شوند و تا زمانی که بیمارستان پر نشده بیمارستان دیگری وارد گردونه نشود.

چنگیز تصریح کرد: نگرانی از بابت تخت‌های icu در استان اصفهان با توجه به شرایطی که اکنون داریم وجود ندارد اما این به معنای عدم اشباع تخت‌ها نخواهد بود و اگر ملاحظات کنار گذاشته شود ممکن است ظرفیت کمتر از تقاضا باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنان به رعایت دستورالعمل‌ها توصیه اکید داریم و تا پرشدن تخت‌های icu و بیمارستانی هنوز خیلی جا داریم و امیدواریم هرگز این تخت‌ها پر نشود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: رها شدن بیماران به هیچ عنوان مطرح نیست و اگر حتی در یک بیمارستان تخت icu به اندازه کافی وجود نداشته باشد بیمار با همکاری ستاد هدایت به بیمارستان دیگری هدایت شده و خدمات ارایه می‌شود.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۷۸ هزار و ۸۲۷ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند و متاسفانه ۱۴ هزار و ۶۳۴ نفر براثر این بیماری جان باختند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان ها تخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۹۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۶ تا ۱۳ اردیبهشت، هفته جهانی واکسیناسیون نام گذاری شده است و در این راستا مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) نیز براساس آمار سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون ارائه کرده است.

خدمت واکسیناسیون از بدو تولد تا دوره سالمندی براساس پروتکل کشوری و به صورت رایگان انجام می‌شود.

واکسیناسیون روشی برای کنترل حذف و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار است. واکسن با پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها و برخی سرطان‌ها و بیماری‌ها مانند فلج اطفال سطح کیفی زندگی را بهتر می‌کند. واکسیناسیون به نوعی آمادگی سیستم ایمنی بدن انسان را افزایش می‌دهد و نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام سنین مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان