Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی امام جمعه ساوه گفت: تدوین شیوه‌های نوین تبلیغ برای مواجهه با جنگ روانی و فرهنگی دشمنان با نظام اسلامی، مطالبه مهم جامعه از جوامع دانشگاهی است.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی روز گذشته 31 تیرماه در نشست هم اندیشی اساتید و مسئولان دانشگاهی و موسسات علمی و پژوهشی با عنوان راهبران گام دوم تبلیغ و مردمی سازی تبلیغ که در جهاددانشگاهی ساوه برگزار شد، اظهار کرد: این نشست هم اندیشی از جلوه‌های وحدت حوزه و دانشگاه است و باید در راستای تبلیغ دین و مردمی کردن آن استمرار یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مردمی کردن تبلیغ را در گرو تاثیرکلام مبلغین و نخبگان دانست و افزود: بهره گیری از شیوه های نوین تبلیغ و بازگو کردن آن از زبان مبلغین، اساتید حوزه و دانشگاه و نخبگان منجر به تقویت گفتمان دینی و جریان سازی فرهنگی خواهد شد.

امام جمعه ساوه، صداقت در گفتار را در ترویج دین مورد تاکید قرار داد و افزود: تربیت بعد آرمان خواهی دانشجویان و ایجاد و تقویت احساس مسئولیت انسانی، از الزامات مردمی کردن تبلیغ است.

وی تصریح کرد: تبلیغ، یک فن و یک هنر است که ظرافت های عجیبی دارد. از این رو بهره گیری از ظرفیت نخبگان و جوامع دانشگاهی در مردمی کردن تبلیغ برای تدوین شیوه‌های نوین تبلیغ ضرورت دارد.

حجت الاسلام حسینی تربیت رسانه و فضای مجازی را برای تبلیغ صحیح دین مورد تاکید قرار داد و افزود: تک سخن گفتن اثرگذاری لازم را ندارد و باید فضای مناظره و  کرسی آزاد اندیشی را در این راستا تقویت کرد.

در ادامه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساوه نیز گفت: حفاظت از آرمان انقلاب اسلامی که همانا پیاده‌سازی اسلام ناب محمدی(ص) است از سوی همگان، بویژه نخبگان جامعه ضرورت دارد.

حجت الاسلام مهدی یعقوبی افزود: اسلام ناب محمدی(ص) تکامل معنوی با تکامل مادی را همراه می‌بیند و یک نگاه جامع به تمامی ابعاد دارد.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی با تشکیل شبکه همکاران انقلاب اسلامی اقدام به برگزاری نشست‌های هم اندیشی با هدف ایجاد حلقه‌های فکری و عملیاتی موثر برای هر شهرستان کرده است و برگزاری سلسله نشست‌های راهبران گام دوم تبلیغ با حضور اساتید دانشگاه در این راستاست.

وی افزود: تشکیل هسته‌های مقاومت مردمی فرهنگی و بسیج تمامی ظرفیت‌های نخبگان بر موضوعات فرهنگی و اجتماعی و برگزاری کنگره بزرگ ملی تبلیغ در سال ۱۴۰۰ با هدف تقویت اراده جمعی عناصر بزرگ فرهنگی از برنامه‌های در دست اجراست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه نیز به نقش اساسی دانشگاه در انتقال مفاهیم دینی و اعتقادی پرداخت و گفت: برگزاری دوره‌های توانمندسازی و مهارت افزایی اساتید دانشگاهی متناسب با مقتضیات زمان و نیازهای فرهنگی جامعه ضرورت دوچندان دارد.

 احسان ساده افزود: دوره‌های توانمندسازی و مهارت افزایی به منظور انتقال نیازهای فرهنگی جامعه از سوی اساتید دانشگاه به دانشجویان در کلاس‌های درس صورت می‌گیرد که بسیار حائز اهمیت است.

وی به بهره گیری از  بستر فضای مجازی با برگزاری نشست‌های هم اندیشی و کرسی‌های نظریه پردازی در شرایط کرونایی اشاره کرد که این نشست‌ها با استقبال خوبی از سوی اساتید دانشگاه‌ مواجه شده است.

در این نشست روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و نیز از اساتید حوزه و دانشگاه به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

بهره گیری و جریان سازی در شیوه‌های نوین تبلیغ، بهره‌گیری از ظرفیت جامعه شناسان و روانشناسان در امر تبلیغ، ارتقای سواد رسانه‌ای جامعه بویژه رسانه‌های حوزه دینی و اعتقادی در گام دوم تبلیغ، همراهی اساتید دانشگاه و حوزه برای تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه در گام دوم تبلیغ، ورود جدی دانشگاه برای مردمی کردن تبلیغ به طوری که همه خود را مبلغ دین بدانند، تبیین نقش دانشگاه در هویت سازی و فرهنگ سازی دینی از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تبلیغات گام دوم انقلاب جهاد دانشگاهی امام جمعه ساوه استانی فرهنگی و هنری شیوه های نوین تبلیغ مردمی کردن تبلیغ اساتید دانشگاه حوزه و دانشگاه گام دوم تبلیغ بهره گیری هم اندیشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۹۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ماموستا ملاقادر قادری امروز در دیدار جمعی از پاسداران، بسیجیان، فرهنگیان و کارگران در مسجد قبا شهرستان پاوه در سخنانی اظهار داشت: خداوند را شاکرم، به روح حضرت خاتم درود می‌فرستم، یاد شهیدان انقلاب اسلامی و امام بزرگوار را گرامی می‌دارم و برای مقام معظم رهبری و مسئولان خدوم و دلسوز نظام، آرزوی سلامتی و عزت را دارم.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: ایام و مناسبت‌های پیش رو، هفتۀ عقیدتی سیاسی سپاه، هفتۀ معلم و روز کارگر را تبریک عرض می‌کنم و حضور برادران و خواهران محترم را گرامی می‌دارم.
 
این عالم اهل سنت تصریح کرد: از روز تشکیل نهاد مقتدر سپاه در کنارش از همان سال ۱۳۵۸ همواره افرادی دلسوز برای نماز و توجیه و تربیت وجود داشته‌اند.
 
ماموستا قادری افزود: در سال ۱۳۶۲ به امر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی (ره)، در استان‌ها و سپس شهرستان‌ها انسان‌های شایسته‌ای به‌عنوان نمایندگان ولی‌فقیه معرفی شدند. حضور این افراد بحمدالله جایگاه فکری و تربیتی خاصی به نیروهای مسلح ما داده و تا امروز در چهار دهه و اندی موفق بوده‌اند؛ لذا خدمت حاج‌آقای عبدی پور و دوستانش در عقیدتی سیاسی ناحیۀ مقاومت بسیج سپاه پاوه و فرماندهی محترم سپاه پاوه خسته نباشید و این ایام را هم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
 
وی در ادامه با اشاره به روز معلم و جایگاه معلم در جامعه عنوان کرد: با شهادت شهید مطهری که روز شهادتش به‌عنوان روز معلم و سپس هفتۀ معلم نام‌گذاری شده، تحول خاصی در نظام آموزشی ایجاد شد، این بزرگوار هم خون و هم آثارش در جمهوری اسلامی، در دانشگاه‌ها و مدارس و کل جامعه اثرگذار شد و برای همه ما سرمایه‌ای معنوی گردید.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: به نظر بنده دو کتاب شهید مطهری به نام‌های "خدمات متقابل اسلام و ایران" و "جاذبه و دافعۀ علی (ع)" پیام ویژه‌تری دارند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امسال در تهران با مسئولان ملاقاتی داشتم و عرض کردم باید یکی از ما قلم به دست بگیرد و در خصوص خدمات ما به جمهوری اسلامی و خدمات جمهوری اسلامی به ما کتابی بنویسد چون هم ما به جمهوری اسلامی خدمت کرده‌ایم و ۴۵ سال بر فکر خود ایستاده‌ایم و شهید داده‌ایم و هم جمهوری اسلامی در خدمت به ما در حد توان دریغ نکرده است. هنوز کسی حاضر نشده چنین کتابی بنویسد تا مسئولینی که به پاوه وارد می‌شوند بدانند چه خدماتی انجام گرفته است؛ معتقدم شهید مطهری در این کتاب از اسلام و ایران دفاع شایسته‌ای کرده است.
 
ماموستا قادری اضافه کرد: کتاب دوم هم جاذبه و دافعه است، ما مسئولین اگر این دو خصلت را نداشته باشیم در زندگی موفق نخواهیم بود. باید ما نسبت به دوستان جاذبه و نسبت به کسانی که قابل اصلاح نیستند، دافعه داشته باشیم.
 
وی بیان داشت: شخصی نزد حضرت علی (ع) رفت و گفت: یا علی احبک و احب معاویة بن ابوسفیان؛ هم شما و هم معاوین بن ابوسفیان را دوست دارم. حضرت علی فرمود: «أنتَ أعمی» شما بصیر نیستید. خط من و معاویه جدا از هم است لذا باید بین من و معاویة بن ابوسفیان یکی را دوست داشته باشی.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: پس اگر شما کارگزار جمهوری اسلامی هستید و جمهوری اسلامی را قبول دارید، باید خط دیگری را نپذیرید چون باعث نفاق می‌شود و اگر مخالف جمهوری اسلامی هستید روی پای خود بایستید؛ اما اگر هر دو را قبول کنید، بصیرت ندارید.
 
ماموستا قادری تصریح کرد: جایگاه معلم در آیین ما مهم و ارزشمند و آسمانی است. خداوند و پیامبر ما معلم‌اند. پس معلم شایسته، خلیفة الله و جانشین رسول‌الله است و معلمان و اساتید مدارس و دانشگاه پدران معنوی فرزندان ما هستند و بچه‌های ما را معلمان به مقصد می‌رسانند.
 
امام جمعه شهرستان پاوه در ادامه با اشاره به نقش کارگران در جامعه، یادآور شد: پیامبر عزیز ما در لحظۀ آخر خداحافظی فرمودند: سه اصل را فراموش نکنید. ۱-نماز ۲-زکات ۳-احترام خدمتگزاران و کارگران و افراد زحمتکش جامعه.
 
وی افزود: به کارگران عزیز هفتۀ کارگر را تبریک عرض می‌کنم به آنان خسته نباشید می‌گویم. زحمات کارگران عزیز مورد احترام ماست امید است مسئولان محترم و کارفرمایان عزیز در فکر زندگی و معیشت کارگران باشند.
 
ماموستا قادری در بخش دیگری که از سخنان خود عنوان کرد: همه شما شاهدید در دنیا در دانشگاه‌ها تحولی در حال ظهور است؛ در طول هفتۀ گذشته تا به امروز در ۷۵ دانشگاه آمریکا حرکتی شروع شده که دولت آمریکا را سرافکنده کرده است و تا این لحظه ۹۰۰ استاد دانشگاه و دانشجو را دستگیر کرده‌اند.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: دانشجویان و اساتید می‌گویند: کشتن انسان‌ها در سرزمین فلسطین و غزه را متوقف کنید. آن دانشجویان کاری با اسلام و قرآن و عقیدۀ مردم غزه ندارند ولی به‌ عنوان یک اصل انسانی به دفاع از انسانیت و شرف، خود را زیر پای پلیس آمریکا قرار می‌دهند و در روبروی کاخ سفید ۵ هزار نفر نماز می‌خوانند. این موضوع خیلی مهم است. این‌ها همه نتیجۀ خون‌هایی است که به‌ناحق در غزه ریخته می‌شود.
 
ماموستا قادری تصریح کرد: پس از یک بعد نوای الله‌اکبر دارد در کنار کاخ سفید طنین انداز می شود و از بعد دیگر ۹۰۰ استاد و دانشجوی آمریکایی به خاطر دفاع از ملت مظلوم فلسطین در زندان هستند. حیف است ما کردها از این حرکات نوعی دیگر تفسیر کنیم. آفرین بر این دانشجویان، آفرین بر شرف آنها و ننگ تاریخ به حاکمان آمریکا و اسرائیل و غرب؛ نقش والای معلمان در توسعه و تعالی کشور شایسته تکریم و سپاس است.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی