Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعال کارآفرینی با راه اندازی تعاونی‌های تولیدی، موفق به ایجاد یک کسب و کار دسته جمعی شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حرف از تعاونی که می شود یعنی کاری دستی جمعی، کاری که چند نفر دست به دست هم می دهند برای رزق و روزی خودشــان تلاش می کنند.

مصطفــی سیف، کارشــناس مدیریت منابع طبیعی سازمان بسیج سازندگی استان همــدان هم درخصــوص تعاونی هــا همین نظــر را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که این روزهــا مجری طرح راه اندازی تعاونی ها در نقاط مختلف استان همدان اســت و با همکاری همکارانش تسهیلاتی را برای متقاضیان درنظر گرفته اند تا قدمی تازه در عرصــه ی اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی بر دارنــد.

 وی می گوید: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی، سیاست کلی سازمان بسیج سازندگی از همان ابتدا این بود که شرکت های تعاونی به جای فعالیت انفرادی قرار بگیرد. دلیل این تفکر هم این بود که تجربه ثابت کرده کارهای انفرادی هر چند می تواند اشــتغال زا باشــد اما فقط برای یک نفر ایــن کار صورت می گیــرد درحالی که اگر تعــدادی از افراد با هم جمع شوند و شرکت تعاونی راه اندازی کنند نه تنها درآمد زایی بیشتری خواهد داشت بلکه آنها می توانند محصولات خود را تبدیل به برند کرده و آنها در جامعه ی بزرگتری مثل کشور به فروش برسانند.

سیف ادامه داد: یکی دیگر از مزیت های شــرکت های تعاونی این اســت کــه افراد به جای اینکه برای دیگران کار بکنند می توانند برای خودشــان کار بکنند و سود را بین خود اعضاء تعاونی تقسیم کنند.از طرفی وظیفه ی هرفرد در تعاونی ها مشخص است و قانونا باید پاســخ گوی کاری که به او محول شده است باشد به این ترتیب مســئولیت پذیری هر فرد در کار تعاونی بیشتر از کارهای انفرادی ویا کار کردن برای دیگران است.

این فعال تعاونی گفت: راه اندازی شرکت های تولیدی به صورت تعاونی میزان ســود کار را چندین برابر می کند و میزان ضرر را نیز کاهش می دهد، همینطور در شرکت های تعاونی افراد بیشتری می توانند به عنوان نیروی کار مشغول شــوند و به همین ســادگی میزان اشتغال به صورت چشــم گیری در سطح جامعه افزایش پیدا می کند.

وی اضافه کرد: با توجه به این سیاست کلی سازمان بسیج ســازندگی استان همدان در ســال 96 به صورت پایلوت به 5 شــرکت تعاونی در ســطح اســتان همدان که بیشتر این شــرکت های تعاونی به صورت خانوادگی راه اندازی شده بودند تسهیلاتی با سود کم بهره ارائه کرد. به این ترتیب این تعاونی ها با نظارت دقیق ودلسوزانه ی ســازمان بسیج کشاوزی کارشان را در حوزه های مختلف همچون تولید و بسته بندی چیپس میوه، تولید شیره انگور و بســته بندی آن، مبــل و منبت کاری، تولید ترشــیجات و شــوریجات، پرورش قــارچ در شهرهای این تعاونی، اسدآباد ملایر، تویسرگان،.کبودر آهنگ همدان آغاز کرده اند.

سیف بیان کرد: نکته ی جالــب در آغاز به کار این شــرکت های تعاونی مردمی بودند آنهاست. این تعاونی ها شــخصا به بســیج سازندگی مراجعه کرده ومتقاضی دریافت تســهیلات شــدند و دربرخی از موارد نیز توسط یکی از روحانیون فعال که با ســازمان بسیج ارتباط خیلی خوبی داشت معرفی شدند. سازمان نیز بعد از بررسی های لازم و کارشناسانه وقتی از درآمدزا بودن طرح مطمئن می شود تسهیلات را اعطاء می کند.این تســهیلات  برای هرنفر 15 میلیون تومان درنظر گرفته شده است و به صورت مرحله به مرحله در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. در مرحله اول تســهیلات برای خریداری تجهیزات و دستگاه ها پرداخت شده و در مرحله ی دوم تســهیلات برای سرمایه ی درگردش تعاونی ها اعطاء می شود.

*آموزش می دهیم

اینکه فرد و یــا تعاونی ها برای آغاز به کار خود اطلاعات کافی داشته باشند و یا آموزش دیده باشــند یکی از فاکتورهای مهمی اســت که سازمان بسیج سازندگی به آن اهمیت می دهد.

ســیف بیان کرد: اگر فرد یا افرادی که صورت شرکت تعاونی قصد دارند کاری را آغاز کنند درآن زمینه مهارت نداشته باشند درسازمان بسیج ســازندگی این افراد توســط مربیان و کارشناسان مجرب تحت آموزش قرار گرفته واز طریق ســازمان فنی و حرفه ای کشور و یا سازمان ترویج جهاد کشاورزی گواهی آموزشی دریافت می کنند. با این مدرک ایــن افــراد می توانند در بحث مجوزهایی که برای شــروع کار احتیاج دارند نیز اقدام کنند.

*سفارش می کنیم

وی ادامــه می دهد: خبــر خوشــحال کننده این اســت که ســازمان بسیج ســازندگی به شرکت های تعاونی که تســهیلات سازمان را دریافت کرده ا ند و یا درحال دریافت هســتند کمک های دیگری نیز می کند. به طور مثال در بحث مجوزهای لازم مثل مجوز سازمان غذا و دارو و غیره تفاهم نامه هایی با این ســازمان ها داریم که از این طریق می توانیم تعاونی ها را برای گرفتــن مجوز از این نهادها سفارش می کنیم. حتی اگر این افراد در زمان آغاز بــه کار و یا حتی در زمــان بهره برداری احتیاج به مشــاوره داشته باشــند نیز آنها را همراهی می کنیم و تنهایشــان نمی گذاریم. حتی در ســازمان بسیج ســازندگی همدان به افرادی که قرار اســت به صــورت انفرادی کاری مثل صنایع دستی و بسته بندی و حتی صنایع تبدیلی را آغاز کننــد نیز هم آموزش می دهیم و هم مشاوره و در انتها تسهیلات نیز دراختیارشان می گذاریم.

انتهای پیام/

R1012189/P/S7,82/CT6 واژه های کاربردی مرتبط معاونت اشتغال بیشتر بخوانید... کدام بخش ها بیشترین سهم را در اشتغال تعاون داشتند؟ + نمودار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کدام بخش ها بیشترین سهم را در اشتغال تعاون داشتند؟ + نمودار واژه های کاربردی مرتبط معاونت اشتغال پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ ۳ صندوق ETF دیگر دولتی، در صف ورود به بورس/ دارا دوم در مرداد عرضه می‌شود ۲ زمان سفارش‌گیری عرضه اولیه امروز بورس اعلام شد ۳ هشدار وقوع سیلاب و وزش باد ۸۰ کیلومتری در گیلان و گلستان ۴ سقوط واحدهای دارا یکم به زیر ارزش ذاتی ۵ جزئیات ۱۳ پیشنهاد انبوه‌سازان به مجلس برای رونق تولید و عرضه مسکن ۶ ارزش برگه ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد ۷ افزایش قیمت محصولات ایران خودرو کلید خورد/ پژو ۲۰۶ یکصد و سه میلیون تومان شد ۸ تامین ذخایر گوشت کشور با خرید تولید داخل/ هر کیلو ۷۰ هزار تومان مهمترین اخبار اقتصادی رقم وام ودیعه مسکن مستاجران مشخص شد؛ ۵۰ میلیون تومان در تهران انحراف برخی طرح های اشتغال روستایی/ ۶۰۴ میلیارد تومان پول برگردانده شد نحوه تأمین پاداش بازنشستگی و افزایش ۵۰ درصدی حقوق در دستگاه‌های استانی+جزئیات تامین ذخایر گوشت کشور با خرید تولید داخل/ هر کیلو ۷۰ هزار تومان مهمترین اخبار تسنیم واشنگتن‌پست: سیاست فشار حداکثری ترامپ در مقابل ایران شکست خورد روحانی: مردم شاهد تعادل در قیمت ارز خواهند بود/ ۲ وزیر به مجلس معرفی می‌کنیم/ اعطای وام ۵۰میلیونی به مستأجران اردن: طرح الحاق نظام آپارتاید جدید را ایجاد می‌کند/ اردن «وطن جایگزین» فلسطینیان نخواهد بود لاوروف: مسکو دلیلی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نمی‌بیند/ توافقنامه با تهران بروزرسانی می‌شود بذرپاش رئیس دیوان محاسبات شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت اشتغال معاونت اشتغال بسیج ســازندگی ســازمان بسیج سازمان بسیج هزار تومان راه اندازی تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۹۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم

یک نویسنده و فعال یهودی کانادایی تأکید کرد: «صهیونیسم از لحظه ظهور خود نوعی آزادی زشت را به وجود آورده است که به کودکان فلسطینی نه به عنوان انسان، بلکه به عنوان یک تهدید جمعیتی می‌نگرد؛ همانطور که فرعون از افزایش جمعیت بنی اسرائیل می‌ترسید و برای همین دستور کشتن بچه‌هایشان را صادر کرد.»

به گزارش ایسنا، «این عید پاک، ما نه به بت دروغین صهیونیسم نیاز داریم و نه آن را می‌خواهیم ​​بلکه آزادی از پروژه‌ای را می‌خواهیم که به نام ما مرتکب نسل کشی می‌شود.»

این سخنان «نائومی کلاین»، استاد دانشگاه، نویسنده، روزنامه‌نگار و فعال اجتماعی یهودی کانادایی در جریان فعالیت‌های «عید پسح در خیابان‌ها: تسلیح اسرائیل را متوقف کنید» است که در روزنامه گاردین منتشر شده است.

او می‌گوید: «به موسی و خشم او فکر می‌کردم که از کوه پایین آمد و بنی اسرائیل را در حال پرستش گوساله طلایی دید. اکوفمینیست درون من همیشه از این داستان ناراحت بوده است: چه خدایی است که به حیوانات حسادت می‌کند؟! چه خدایی است که می‌خواهد همه مقدسات زمین را به نام خود ذخیره کند؟! با این حال، من راهی برای درک داستان پیدا کردم. در مورد بت‌هایی صحبت می‌کند که ما آنها را تقدیس می‌کنیم و تبدیل به خدایان دروغین می‌شوند. این درباره گرایش انسان به پرستش هر آنچه دنیایی و فریبنده است و نگاه به چیزهای کوچک و بی ارزش و مادی به جای بزرگ و متعالی است. آنچه می‌خواهم امشب در این عید پاک انقلابی و تاریخی در خیابان‌ها به شما بگویم این است که بسیاری از مردم ما یک بار دیگر خدای دروغین را می‌پرستند و از آن خوشحال و سرمست و با آن نجس شده‌اند. این خدای دروغین، صهیونیسم است که عمیق‌ترین داستان‌های کتاب مقدس ما در مورد عدالت و آزادی از بردگی مانند خود داستان عید پسح را می‌گیرد و آنها را به سلاح‌های وحشیانه استعماری سرقت زمین تبدیل می‌کند و از آنها به عنوان نقشه راه برای پاکسازی قومی و جنگ نسل کشی استفاده می‌کند.

صهیونیسم بتی است که جرأت می‌کند ایده متعالی سرزمین موعود را که استعاره‌ای از آزادی بشر است و با ادیان بسیاری به گوشه و کنار این جهان سفر کرده است، بگیرد و آن را به سند فروشی به یک دولت نظامی قومی تبدیل کند. نسخه رهایی که توسط صهیونیسم سیاسی پیشنهاد شده است، خود یک ایده ناپسند است. این امر از ابتدا مستلزم اخراج دسته جمعی فلسطینی‌ها از خانه‌ها و سرزمین‌های اجدادی خود در جریان نکبت بود.

صهیونیسم از لحظه پیدایش، نوعی آزادی زشت ایجاد کرده است که به کودکان فلسطینی نه به عنوان انسان، بلکه به عنوان یک تهدید جمعیتی نگاه می‌کند، همانطور که فرعون از افزایش جمعیت اسرائیلی‌ها می‌ترسید و برای همین دستور کشتن بچه‌هایشان را صادر کرد.

صهیونیسم ما را به لحظه فاجعه کنونی رسانده است و زمان آن فرا رسیده که به صراحت بگوییم: همیشه ما را به اینجا می‌رساند. این یک بت دروغین است که بسیاری از مردم ما را به مسیری بسیار غیراخلاقی سوق داده است و اکنون آنها را وادار کرده است که نقض پندهای اصلی را توجیه کنند: نکش. دزدی نکن. طمع نداشته باش.

این یک بت و خدای دروغین است که آزادی یهودیان را با بمب‌های خوشه‌ای که کودکان فلسطینی را می‌کشند و معلول می‌کنند، برابر می‌داند. این بتی است که به تمام ارزش‌های یهودی خیانت کرده و می‌کند.

و با عشق ما به عنوان مردم به متون و آموزش، امروز یک بت و خدای دروغین نزد ما می‌آید تا بمباران تمام دانشگاه‌های نوار غزه، تخریب مدارس، بایگانی‌ها و چاپخانه‌های بی شمار و کشتار صدها نفر از دانشگاهیان، روزنامه نگاران و شاعران را توجیه کند. این چیزی است که فلسطینی‌ها آن را به عنوان مکتب کشی می‌شناسند که به معنای نابودی وسایل آموزش است.

در همین حال، در این شهر، دانشگاه‌ها در حال فراخواندن پلیس نیویورک هستند و خود را در برابر تهدید خطرناکی که دانشجویانشان جرأت می‌کنند از آنها سؤالات اساسی بپرسند، مصون می‌کنند؛ سوالاتی مثل: چگونه می‌توانید ادعا کنید که اصلا به چیزی یا حتی به ما اعتقاد دارید. درحالی که به این نسل کشی کمک می‌کنید یا روی آن سرمایه گذاری و با آن همکاری می‌کنید؟

به بت دروغین صهیونیسم برای مدت طولانی اجازه داده شده است که بدون کنترل رشد کند. پس امشب می‌گوییم: این بت به همین جا ختم می‌شود. یهودیت ما نمی‌تواند یک دولت قومی را در خود جای دهد، زیرا یهودیت ما ماهیت بین‌المللی دارد. یهودیت ما نمی‌تواند توسط تشکیلات نظامی خشمگین آن دولت، محافظت شود، زیرا تمام کاری که این ارتش انجام می‌دهد کاشت غم و اندوه و درو کردن نفرت است، از جمله علیه ما به عنوان یهودیان.

یهودیت ما توسط افرادی تهدید نمی‌شود که صدای همبستگی خود را با فلسطین از همه نژادها، قومیت‌ها، طیف‌ها و نسل‌ها بلند می‌کنند. یهودیت ما یکی از آن صداهاست و می‌داند که امنیت و رهایی جمعی ما در همراهی با این گروه نهفته است.

ما به بت صهیونیسم نیازی نداریم و آن را نمی‌خواهیم. ما خواهان رهایی از پروژه‌ای هستیم که به نام ما نسل کشی می‌کند. رهایی از ایدئولوژی که هیچ برنامه‌ای برای صلح جز تعامل با دولت‌های نفتی تئوکراتیک قاتل همسایه و در عین حال فروش تکنیک‌های ترور خودکار به جهان ندارد.

ما به دنبال رهایی یهودیت از دولت نژادی هستیم که می‌خواهد یهودیان دائما احساس ترس کنند، می‌خواهد فرزندانمان بترسند و می‌خواهد ما باور کنیم که جهان علیه ماست تا به زیر گنبد آهنین آن فرار کنیم، یا حداقل برای حفظ اسلحه و کمک‌های مالی به آن اقدام کنیم. این بت و معبود دروغین است.

موضوع فقط به بنیامین نتانیاهو محدود نمی‌شود، بلکه شامل دنیایی است که نتانیاهو را خلق کرده است.

ما که هستیم؟ ماه‌ها و ماه‌ها در این خیابان‌ها بودیم، داریم بیرون می‌رویم. خروج از صهیونیسم.

ما به امثال چاک شومرهای این دنیا نمی‌گوییم اجازه دهید مردم ما بیرون بروند. بلکه می‌گوییم ما خارج شدیم. فرزندان شما چه؟ آنها اکنون با ما هستند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت
  • فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم
  • شادی دسته‌جمعی برای گل انفرادی ارونوف (عکس)
  • طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گور‌های دسته‌جمعی
  • روز ۲۰۳ طوفان‌الاقصی| ادامه حملات هوایی و توپخانه‌ای
  • دشمن صهیونیستی بیمارستان‌های نوار غزه را به گورهای دسته جمعی تبدیل کرده است
  • درخواست حماس برای اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی
  • حماس: تیم‌های تخصصی برای شناسایی اجساد مفقودین اعزام شود