Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر رسول شمشادی روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه دولتی است که در عرصه مهارت آموزی و کارآفرینی خدمت می کند، خروجی هنرستان ها ورودی های دانشگاه فنی و حرفه ای هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاهی مهارت محور و بر پایه دروس عملی و کارگاهی است، اظهار داشت: سابقه دانشگاه فنی و حرفه ای به بیش از نیم قرن می رسد و دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان نیز یکی از قدیمی ترین مراکز آموزش علی فنی و حرفه ای کشور است که قدمت آن با دانشگاه فنی و حرفه ای کشور سنجیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمشادی خاطر نشان کرد: بنای دانشگاه  فنی و حرفه ای استان گیلان با دانشکده شهید چمران رشت به سال ۱۳۴۶ می رسد که آغاز آن با رشته های برق مکانیک و ساختمان بوده و با نام انستیتو  تکنولوژی شناخته می شد و یکی از مراکز بنام و صاحب ایده در این رشته ها است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان دارای هفت دانشکده و آموزشکده و افزون بر هشت هزار دانشجوی پسر و دختر است، اضافه کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای استان دارای ۶ واحد دانشگاهی پسران و یک واحد آموزشکده دختران در حال تحصیل است که به لحاظ آماری حدود ۷۰ درصد پسران هنرستانی و ۲۰ درصد دختران جذب این مراکز دانشگاهی می شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان بیان داشت: این دانشگاه دارای ۱۱۲ کارگاه و آزمایشگاه، یک هزار و ۵۰۰ مدرس، حدود ۵۰ عضو هیات علمی، نزدیک ۵۵ دوره کاردانی، ۳۳ کد رشته و محل رشته کارشناسی داریم.

وی اظهار داشت: رسالت اصلی دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور و این استان را تربیت نیروی ماهر کارآمد خودکفا برای صنعت ، اصناف و سایر موارد عنوان و اظهار کرد: به همین واسطه رسالت این دانشگاه اهمیت دو چندان پیدا می کند و این مهم در این برهه از زمان برای کشور حیاتی است، اگر نیروی کافی در اختیار صنعت قرار گیرد و فاصله بین دانشگاه و صنعت کم شود موتور محرک اقتصاد تولید نیر به حرکت در می آید.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به تعامل خوب دانشگاه فنی و حرفه ای با صنعت اضافه کرد: این دانشگاه با تعامل خوبی که با صنعت و آموزش و پرورش دارد هر ساله با رصد و پایش اطلاعات جدید دانش آموزی و صنایع و اصناف سعی بر تعریف رشته مورد نیاز بازار کار دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان خاطر نشان کرد: در سال ۹۸ بازنگری در سرفصل دروس دانشگاه فنی و حرفه ای انجام شد که این استان سرگروه نساجی کشور بوده که این بازنگری با رویکرد ۷۰ درصد دروس به صورت عملی است.

وی با اشاره به این که آموزشکده بندرانزلی به عنوان قطب دریایی و یکی از چهار مرکز دانشکاهی کشور در توسعه رشته های فنی و حرفه ای در زمینه دریایی است، اظهار داشت: دانشکده شهید چمران رشت به عنوان قطب نساجی سعی در احیاء و به روز کردن این صنعت به صورت آکادمیک است.

وی با بیان اینکه بیشتر مراکز دانشگاهی دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان بنا به منطقه و بوم در شاخه ای از فنی و حرفه ای سرآمد و زبانزد هستند، خاطر نشان کرد:در دانشکده صومعه سرا صنایع چوب ، رستم آباد صنایع فلزی و مکانیک، آموزشکده دختران گرافیک و طراحی دوخت سرآمد دانشگاه های استان در این زمینه بوده، ضمن اینکه سایر مراکز نیز به فراخور منطقه در برخی از رشته های دیگر در پهنه ای از وسعت استان در حال انجام امور محوله هستند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان از احیاء هنرستان نساجی در این استان خبر داد و اظهار داشت: این کار با امضاء تفاهمنامه آموزش و پرورش ، دانشگاه فنی و حرفه ای ، انجمن مدیران صنایع استان و انجمن تخصصی صنعت نساجی احیاء خواهد شد.

برچسب‌ها رشت گیلان دانشگاه فنی وحرفه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان دانشگاه فنی وحرفه ای رشت گیلان دانشگاه فنی وحرفه ای دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان فنی و حرفه ای استان استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۰۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بهرام عین اللهی، امروز در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی افزود: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر خانم یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان و ۵۹۳۴ نفر آقا یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را تشکیل می‌دهند. ­ وی با بیان اینکه این آزمون­ در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار می‌شود، گفت: داوطلبان شرکت کننده می‌توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند. عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، اظهار کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت. وزیر بهداشت گفت: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط اساتید برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می‌شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می‌ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد. عین اللهی­ گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته‌ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه‌ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته‌ها صورت گرفت. ­

دیگر خبرها

  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی شده است
  • آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • اشتغال فارغ التحصیلان، افزایش بهره‌وری و جهش تولید