Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@13:27:52 GMT

حمایت وزارت امنیت داخلی آمریکا از بازداشت معترضان در پورتلند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۰۲۵۷

حمایت وزارت امنیت داخلی آمریکا از بازداشت معترضان در پورتلند

‍‍‍‍‍‍

معاون وزیر امنیت داخلی آمریکا ضمن حمایت از دستگیری‌ معترضان در شهر پورتلند توسط نیرو‌های پلیس فدرال، گفته این اعتراضات دیگر مسالمت‌آمیز نیستند و این وزارتخانه از محافظت از این نیرو‌ها عقب‌نشینی نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «چاد وُلف» معاون وزیر امنیت داخلی آمریکا سه‌شنبه شب در مصاحبه‌ای با شبکه خبر‌ی فاکس‌نیوز، در مورد ناآرامی‌ها و اعتراضات در شهر پورتلند آمریکا اظهار نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشا تودی»، ولف در این مصاحبه از «دستگیری کنشگرایانه» معترضان در بحبوحه ناآرامی‌ها در این شهر دفاع کرد. 

وی در این مصاحبه گفت: «به خاطر اینکه ما از حمایت مجریان قانون محلی (پلیس) برخوردار نبودیم، مجبوریم افراد را به طور کنشگرایانه‌ای دستگیر کنیم. ما باید این کار انجام دهیم زیرا ما نیاز داریم آنها مسئول [ناآرامی‌ها] بدانیم.» 

سرپرست امنیت داخلی آمریکا همچنین گفته که این اعتراضات و ناآرامی‌ها برای ۵۲ شب متوالی ادامه داشته‌اند و این در حالی است که تعداد مأموران پلیس فدرال در آنجا محدود هستند.  

ولف همچنین در نشستی خبری روز سه‌شنبه  تأکید کرد که اعتراضات در پورتلند دیگر مسالمت‌آمیز نیستند و وزارت امنیت داخلی مجبور بوده دستگیری این افراد را برای ایمن نگه‌ داشتن نیرو‌های پلیس فدرال انجام دهند. 

وی در ادامه با اشاره به خسارت‌های وارد شده به این شهر توسط معترضان گفت: «ما عقب‌نشینی نمی‌کنیم. ما همچنان به محافظت از تجهیزات و مأموران پلیس خود ادامه می‌دهیم.» 


صحنه دستگیری یک معترض در شهر پورتلند آمریکا

برخی گفته‌اند که دستگیری‌ معترضان در این شهر طبق قانون آمریکا نیست، این منتقدان گفته‌اند که باید یک ادله کافی برای این اقدام وجود داشته باشد. 

ولف در پاسخ به این منتقدان گفته که بازداشت معترضان در پورتلند قانونی است. 

منتقدان دیگری نیز در آمریکا گفته‌اند که نیرو‌های فدرال در حال دستگیری «بیگناهان» و معترضان «مسالمت‌آمیز» هستند.  


نیروهای پلیس فدرال در شهر پورتلند

 

 

روایت‌های افراد و ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که مأموران پلیس بعد از حرکت با خودرو به سمت معترضان بدون هیچ توضیحی آنها را دستگیر می‌کنند.

«مارک پتیبون»، یکی از افرادی که به همین شکل دستگیر شده گفت: «من را داخل ون بردند، کلاهم را روی صورتم کشیدند تا نتوانم ببینم و دستم را روی سرم گذاشتند. مرا داخل ساختمانی بردند که بعداً فهمیدم مقر دادگاه فدرال بود.»

بسیاری از شهرهای آمریکا از ۲۵ ماه می (پنجم خرداد ماه) بعد از قتل نژادپرستانه فردی سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» صحنه اعتراض‌هایی بوده‌اند که با برخوردهای خشونت‌آمیز پلیس روبرو شده است.

دونالد ترامپ فرمانداران ایالت‌ها و پلیس را به مماشات با معترضان متهم کرده و خواستار برخوردهای «قاطعانه‌تر» شده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا امنیت دستگیری پلیس امنیت داخلی آمریکا شهر پورتلند ناآرامی ها پلیس فدرال نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۰۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰۰ نفر در تظاهرات دانشجویی در آمریکا بازداشت شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه واشنگتن‌پست اعلام کرد در جریان اعتراض‌ها و تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا تاکنون ۱۷۰۰ نفر بازداشت شدند.

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا از دو هفته پیش در دانشگاه‌های مختلف برای حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه آغاز شده و علی‌رغم سرکوب شدید پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا این تظاهرات ادامه دارد و الهام‌بخش اعتراض‌های دانشجویی در دیگر کشورهای جهان بوده است.

ساعاتی پیش شبکه «سی‌ان‌ان» هم اعلام کرد که پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا به تجمع و تظاهرات دانشجویان تگزاس حمله و ۱۸ دانشجو را با ضرب‌وشتم بازداشت کردند.

با اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی از لس‌آنجلس تا نیویورک در حمایت از مردم فلسطین در غزه، موج ضدصهیونیستی نوپا چنان زلزله‌ای در جهان به راه انداخته که نیروهای پلیس و گارد ملی آمریکا با خشونت تمام به صحنه آمده‌اند.

پایگاه خبری النشره لبنان روز چهارشنبه به نقل از رسانه‌های آمریکایی گزارش داد که «اریک آدامز» شهردار نیویورک گفته پلیس «نیویورک‌سیتی» روز گذشته ۳۰۰ نفر را در دانشگاه کلمبیا و «سیتی کالج» در تظاهرات‌های حمایت از فلسطین دستگیر کرده است.

آدامز که با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» مصاحبه می‌کرد، مدعی شده که اکثر دستگیر شده‌ها دانشجو نبوده‌اند. وی همچنین مدعی شده که پلیس سازمان‌ها و افرادی را شناسایی کرده که به عنوان «آشوبگرهای حرفه‌ای» در تجمعات حضور داشته‌اند.

این مقام آمریکایی با هدف مسالمت‌آمیز نشان دادن برخورد پلیس با معترضان حامی غزه ادعا کرد در جریان یورش پلیس به محوله دانشگاه کلمبیا درگیری شدید بین پلیس و معترضان صورت نگرفته است.

شبکه سی‌ان‌ان دیروز چهارشنبه گزارش داد که طی روزهای اخیر دستکم یک هزار دانشجوی آمریکایی معترض علیه جنگ غزه از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

بنابراین گزارش، این دانشجویان در ۲۵ دانشگاه مختلف در ۲۱ ایالت آمریکا بازداشت شده و روانه مراکز امنیتی شده اند.

در روزهای اخیر دانشگاه‌های مختلف آمریکا صحنه اعتراض جدی دانشجویان علیه جنگ غزه، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت‌های مداوم واشنگتن از تل آویو بوده است.

کد خبر 6095038

دیگر خبرها

  • ۱۷۰۰ نفر در تظاهرات دانشجویی در آمریکا بازداشت شدند
  • از تصاویر دستگیری دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی در آمریکا تا تصاویر دردناک از مردم غزه
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین
  • بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها
  • ‌بازداشت ۵۷ محکوم متواری در گیلان
  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • گسترش خیزش جهانی دانشجویان حامی فلسطین / پلیس آمریکا دانشگاه کلمبیا را محاصره کرده است + فیلم
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • ۹۷دانشجوی دانشگاه ویرجینیا و تگزاس آمریکا هم بازداشت شدند