Web Analytics Made Easy - Statcounter

عابدی گفت: پرداخت تسهیلات حمایتی دولت به بنگاه های آسیب دیده از کرونا همچنان ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مشیرالحق عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: پرداخت تسهیلات حمایتی دولت به بنگاه های آسیب دیده از کرونا همچنان ادامه دارد.

 

وی افزود: بنگاه‌هایی که در زمان شیوع بیماری کرونا، کسب و کار خود را فعال نگه داشته و نیروی کارشان را حفظ نموده‌اند، مورد حمایت دولت واقع می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: دولت به ازای هر نفر نیروی کار فعال، از طریق بانک‌های عامل تسهیلات ۱۲ درصدی به این بنگاه‌ها پرداخت می‌کند.

 

عابدی عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، بنگاه‌های به شدت آسیب دیده و تعطیل شده به ازای هر فرد بیمه شده ۱۶ میلیون تومان و واحدهای کسب و کاری که تعطیل نشده‌اند و همچنان فعال هستند به ازای هر فرد شاغل به کار ۱۲ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

 

وی اظهار کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای رانندگان مسافربر و فعالان حوزه حمل و نقل عمومی به ازای هر فرد بیمه شده  ۶ میلیون تومان است.  

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای فاقدین بیمه فعال در  ۱۴ رسته شغلی به ازای هر نفر نیروی کار مبلغ ۸ میلیون تومان لحاظ شده است.  

 

عابدی افزود: دیگر افرادی که متقاضی استفاده از این طرح حمایتی هستند به تشخیص دستگاه بخشی مبلغ ۶ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.  

 

وی با تأکید بر این‌که حمایت‌های دولت مشروط به حفظ اشتغال در بنگاه‌هاست، گفت:  ۱۴ رسته شغلی که بیش از ۵۰۰ زیرشاخه را شامل می‌شوند از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده اعم از رستوران‌‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌‌ها، تالار‌های پذیرایی، قهوه‌ خانه‌‌ها، اغذیه فروشی‌‌ها و موارد مشابه، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ‌ها، هتل آپارتمان‌‌ها، مجتمع‌‌های جهانگردی و گردشگری، مهمانپذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدماتی بین راهی، موزه‌ها و زائرسراها، حوزه حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ ای، ریلی و دریایی همچنین دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و زیارتی از جمله واحدهای کسب و کارهای آسیب دیده به شمار می‌روند.

 

عابدی عنوان کرد: از دیگر واحدهای کسب و کار مشمول این قانون می‌توان واحد تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع‌‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی، مؤسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه های درمانی، تشخیصی، آزمانیشگاهی و پاراکلینیکی فعالند و آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن های زیبایی و گرمابه‌ها را نام برد.

 

وی افزود: افرادی که در این رسته‌های شغلی مشغول فعالیت هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه https://kara.mcls.gov.ir از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: افراد متقاضی تسهیلات تا روز یکشنبه ۵  مرداد ماه مهلت دارند نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.

 

عابدی با اشاره به دو ماه تنفس تعیین شده برای بازپرداخت تسهیلات، گفت: زمان بازپرداخت تسهیلات از مهرماه امسال، با  کارمزد ۱۲ درصد و به مدت ۲ سال خواهد بود.

 

وی اظهار کرد: در صورتی که تسهیلات دریافتی در غیر مصادیق تعیین شده هزینه شود یا اقساط به موقع پرداخت نشود، فرد به مدت ۲ سال از دریافت هرگونه خدمات بانکی (تسهیلات، ضمانت نامه،اعتبارات اسنادی و ...) محروم شده و موظف به بازپرداخت وام با نرخ سود ۲۴ درصد، شامل ۱۸ درصد نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و ۶ درصد جریمه می‌باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پرداخت تسهیلات آسیب دیده میلیون تومان کسب و کار بنگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۰۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از وصل‌شدن آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق تحت تاثیر سیلاب استان خبر داد.

مهدی دوستی، امروز شنبه ۸ اردیبهشت با اعلام این خبر به رسانه‌ها گفت: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی با جمعیت متاثر ۷۲۰۰ نفر درگیر پیامدهای سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستاها بصورت موقت برطرف شده است.

وی ادامه داد: اکیپ های عملیاتی از مرکز استان و شهرهای همجوار در کنار اکیپ های مستقر در شهرستان زیرکوه در سه شبانه روز بصورت مستمر تلاش نموده و با توجه به خرابی جاده های مواصلاتی و خساراتی که برای شبکه برق شهرستان پیش آمد، آبدار شدن روستاها با مشکلاتی همراه شد که خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران قطع آب روستاها مرتفع گردید.

دوستی با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب بصورت دقیق هستند تصریح کرد: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود ۵۰ میلیارد تومان است که باید برخی از خطوط انتقال آسیب دیده بصورت ویژه اصلاح شود تا در تابستان مشکلی برای تامین آب شهروندان نداشته باشیم.

مدیرعامل آبفای استان خراسان جنوبی ادامه داد: حساس ترین خط آسیب دیده، ۸ کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود_ حاجی آباد است که به صورت کامل از بین رفته است ضمن اینکه خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم بصورت جدی آسیب دیده است .

وی بیان کرد: در حال حاضر آب موردنیاز شهروندان تنها از یک خط تامین می گردد. لذا  اصلاح این خطوط قبل از  تابستان بسیار حیاتی خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند