Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: اکثر اعضای هیات علمی این دانشکده قرارداد‌های صنعتی دارند و در مجموع این دانشکده بیش از ۱۰ قرارداد صنعتی با بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی دارد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدی ایرانمنش رئیس دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر سابقه فعالیت ۳۵ ساله دارد؛ گفت: درحال حاضر این دانشگاه دارای ۵۸ دانشجو دکتری، ۶۶ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۱۳۷ دانشجوی کارشناسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین این دانشکده دارای ۱۴ عضو هیات علمی در تهران و ۴ عضو هیات علمی در سایت بندرعباس است که برنامه داریم اعضای هیات علمی جدید در این دانشکده جذب کنیم.
رئیس دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: این دانشگاه ابتدا در شهر بندرعباس راه اندازی شد پس از مدتی تصمیم گرفته شد تا دانشجویان این دانشکده دو سال در تهران و دو سال در بندرعباس تحصیل خود را ادامه دهند در نهایت تصمیم گرفته شد که این دانشکده در تهران اقدام به پذیرش دانشجو کند.
ایرانمنش افزود: براین اساس بستری فراهم شده تا دانشجویان این دانشکده در تابستان برای برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و کارآموزی به صنایع کشتی سازی به بندرعباس اعزام شوند.   وی اظهار داشت: درحال حاضر این دانشکده در تهران قرار دارد، اما لازم است فضای فیزیکی بیشتری به این دانشکده در سایت دانشگاه صنعتی امیرکبیر اختصاص یابد و امیداوریم که فضای فیزیکی این دانشکده گسترش یابد. فعالیت دو آزمایشگاه تخصصی دانشکده مهندسی دریا رئیس دانشکده مهندسی کشتی سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: پایه آزمایش‌های این دانشکده مانند آزمایش‌های دانشجویان در دانشکده مهندسی مکانیک است بنابراین بخشی از نیاز‌های آزمایشگاهی این دانشکده در آزمایشگاه‌های دانشکده‌های مهندسی مکانیک و هوافضا تامین می‌شود.   ایرانمنش اظهار داشت: در این راستا دانشکده‌های مهندسی هوافضا و مهندسی مکانیک با دانشکده مهندسی دریا در زمینه اختصاص آزمایشگاه همکاری‌های بسیار خوبی انجام داده‌اند. این دانشکده نیز دارای دو آزمایشگاه تخصصی مقاومت مصالح و انتقال حرارت است. ارتباط موثر اساتید دانشکده مهندسی دریا با صنعت رئیس دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: اکثر اعضای هیات علمی این دانشکده قرارداد‌های صنعتی دارند و در مجموع این دانشکده بیش از ۱۰ قرارداد صنعتی با بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی دارد.   ایرانمنش اظهارداشت: اعضای هیات علمی این دانشکده تا کنون ۲۶ هزار ۴۵۲ مقاله چاپ شده که ۱۹ هزار ۶۸۶ مقاله ISI، ۳ هزار ۵۱ مقاله معتبر خارجی، ۴ هزار ۲۶۹ مقاله علمی پژوهشی و ۲۴۱ مقاله علمی ترویجی و ۳ هزار ۷۰۰ مقاله کنفرانسی چاپ کرده‌اند. همچنین تاکنون اساتید این دانشکده ۲ هزار ۶۱۴ کتاب منتشر کرده‌اند.
رئیس دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: رشته کشتی سازی و مهندسی دریا تنها رشته‌ای است که تعداد فارغ التحصیلان آن زیاد نیست بنابراین بازار کار برای فارغ التحصیلان این رشته اشباع نشده است. جذب بسیاری از فارغ التحصیلان دانشکده مهندسی دریا در بازار کار ایرانمنش با بیان اینکه طی سال‌های گذشته صنعت دریایی کشور رشد و توسعه زیادی داشته است، افزود: باتوجه به گسترش رشد این صنعت در کشور نیاز به نیرو‌های متخصص در این حوزه افزایش یافته و همین امر موجب شده تا فارغ التحصیلان این رشته بازار کار خوبی داشته باشند.
وی اظهار داشت: سازمان بنادر، کارخانجات کشتی سازی و بخش خصوصی در حوزه کشتی سازی از توانمندی و ظرفیت فارغ التحصیلان دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر استفاده می‌کنند.
رئیس دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: باتوجه به اینکه هنوز بازار کار رشته مهندسی دریا اشباع نشده تعدادی از فارغ التحصیلان این دانشکده به عنوان هیات علمی و تعدادی نیز در صنایع مختلف دریایی مشغول به کار می‌شوند.
ایرانمنش افزود: فارغ التحصیلان این دانشکده در صنایع آب شرب، اسکله دریایی، صنایع دریایی و کارخانه‌های کشتی سازی مشغول به کار می‌شوند.
وی ادامه داد: در شهر تهران نیز شرکت‌های طراحی کشتی ایجاد شده است که فارغ التحصیلان این دانشکده می‌توانند در این شرکت‌ها نیز مشغول به فعالیت شوند بنابراین می‌توان گفت میزان بیکاری میان فارغ التحصیلان این رشته نسبت به دیگر رشته‌های دانشگاهی بسیار کمتر است. راه اندازی اولین دانشکده مهندسی دریا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر رئیس دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: اولین دانشکده کشتی سازی ایران مربوط به دانشگاه صنعتی امیرکبیر است و پس از آن گروه مهندسی دریا در دانشگاه صنعتی شریف ایجاد و درحال حاضر نیز برخی از دانشگاه‌های دیگر شهر‌ها نیز اقدام به راه اندازی دانشکده مهندسی دریا کرده‌اند.
ایرانمنش گفت: در این دانشکده گرایش‌های سازه و هیدرومکانیک و ساخت و طراحی کشتی و سازه‌های دریایی تدریس می‌شود.   وی ادامه داد: در یک کارخانه کشتی سازی حدود ۳۷ حرفه مشغول به فعالیت می‌شوند بنابراین تنوع حرفه وشغل در این حوزه بسیار زیاد است.
رئیس دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از توان و ظرفیت نیرو‌های جوان متخصص کشور، گفت: در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌هایی که علیه کشور ایجاد شده در حوزه صنایع دریایی از توان و ظرفیت دانشگاه‌های داخلی و متخصصان و فارغ التحصیلان بسیار استفاده شده است.
ایرانمنش افزود: درحال حاضر شرکت ملی نفت ایران ساخت سکو‌های نفتی را به شرکت‌های داخلی واگذار می‌کند و این موضوع یک فرصت خوب برای دانشگاه‌های کشور و فارغ التحصیلان دانشگاهی بشمار می‌رود.
وی ادامه داد: ایران طی سال‌های گذشته در همه حوزه‌ها پیشرفت‌های چشمگیری داشته که این پیشرفت‌ها دشمنان را به حیرت می‌اندازد.
رئیس دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به تخصص اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور گفت: اکنون به کمک متخصصان داخلی نیاز‌های کشور در تمامی صنایع تامین می‌شود.
ایرانمنش گفت: رئیس یکی از کارخانجات کشتی سازی فارغ التحصیل دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعت امیرکبیر است و قرار است همکاری دانشکده با این کارخانه شکل گیرد.   وی افزود: این دانشکده در ساخت شناور‌هایی در آبادان، بندرعباس و قشم فعالیت می‌کند که اطلاعات آن‌ها به زودی اعلام خواهد شد.   رئیس دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه لازم است موضوع ارتباط با صنعت در حوزه مهندسی دریا بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، گفت: اعضای هیات علمی این دانشکده بسیار توانمند هستند و تاکنون نیز در اجرای پروژه‌های بزرگ تحقیقاتی در این حوزه مشارکت داشته اند.   ایرانمنش خاطرنشان کرد: این دانشکده در شهر بندرعباس مرکز نوآوری راه اندازی کرده که پروژه‌های تحقیقاتی خوبی در این مرکز رشد درحال انجام است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر مهندسی دریا فارغ التحصیلان مهندسی دریا راه اندازی درحال حاضر کشتی سازی بازار کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۰۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت در اختیار دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان کشور است.
 تلاش متخصصان داخلی کشورمان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب شده است تا ایران در میان پنج کشور برتر سازنده توربین نیروگاهی جهان قرار گیرد و بیش از ۹۱ درصد قطعات مورد نیاز صنعت نیروگاهی خود را بومی‌سازی کند.
توان فنی و مهندسی کشور در حوزه ابزار‌های مدیریت منابع آب از جمله شبکه آبیاری زهکشی، تونل‌ها و سد سازی نیز ۱۰۰ درصد است و ایران در بین چهار کشور برتر جهان در این حوزه قرار دارد.
 این در حالی است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هیچ توانی برای اجرای پروژه‌های فنی-مهندسی آب در ایران وجود نداشت و کشور در صنعت آب به شرکت‌های خارجی وابسته بود، اما امروز نه تنها جزو چهار کشور برتر دنیا در خدمات مهندسی آب است، که در این حوزه رقیب سرسخت شرکت‌های خارجی محسوب می‌شود.

گزارش از ناهید خدادادی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • بازتخصیص آب غیرمتعارف به ۳۱ صنعت استان یزد
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا