Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز چهارشنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار داشت: بازگشت سرمایه این صنایع ۳۰ درصد در سال است و سودآوری بسیار بالایی دارد.

وی افزود: در شرکت پی‌پی نیز که اکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد برای ۹ هزار نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: ۸۴۰ میلیارد تومان سهم اعتبار استان تنها از محل سیل بود که کمک بسیار بزرگی به توسعه زیرساخت‌ها کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام گفت: توسعه میادین نفتی از مهران تا دهلران به ایلام، آبدانان، ایوان، چرداول و میمک رسیده است و تداوم آن به ایجاد اشتغال مناسبی برای استان منجر می‌شود.

سلیمانی‌دشتکی افزود: تقویت چاه‌های گازی در دهلران با ۱۳۰ میلیون یور و ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در میادین نفتی دانان، آبی کردن ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم، اجرای خطوط انتقال آب عین‌خوش و فکه، اتمام طرح گرمسیری و بسیاری طرح‌های بزرگ و کوچک دیگر همگی از اقدامات اخیر دولت در امر سرمایه‌گذاری در استان است. 

وی از ایجاد ۲ شهرک تخصصی صنایع پایین‌دستی در استان خبر داد و اظهار داشت: یکی از این‌ها شهرک تخصصی زیر نظر شرکت شهرک‌ها و دولت در جنب پتروشیمی دهلران ایجاد می‌شود و دیگری ایجاد پارک ملی پروپیلن است که با سرمایه‌گذاری ۴۰ درصدی هلدینگ ایرانیان و دیگر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام می‌شود که این مهم تحول بزرگی در جهت توسعه صنعت و ایجاد اشتغالزایی بالا در استان ایجاد خواهد کرد.

انتقاد از آمارها نباید مغرضانه و شخصی باشد

استاندار ایلام با انتقاد از برخی اصحاب رسانه در زیر سوال بردن خدمات دولت و کاهش برخی شاخص‌ها و ارتقای جایگاه این استان، گفت: انتقاد از آمارهای اعلام شده از سوی مراجع رسمی، نباید مغرضانه و شخصی باشد.

سلیمانی‌دشتکی تاکید کرد: باید اگر انتقادی صورت می‌گیرد با علم و آگاهی باشد و علت هر مشکل یا بیان یک عدد و آمار از مسئول مربوطه سوال شود.

وی افزود: نرخ بیکاری و اشتغال در خیابان معلوم نمی‌شود این آمار توسط مرکز آمار و مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: شرایط بسیار سختی پشت سر گذاشته‌ایم، بسیار تلاش شده است تا بخش اعظم زیرساخت‌های استان ارتقا یابد و برنامه توسعه ایلام تدوین شود.

استاندار ایلام گفت: برای تداوم توسعه و رسیدن به نقطه مطلوب باید همه دستگاه‌ها فعال شوند و با ایجاد وحدت و همدلی و همگرایی پیگیر وظایف خود باشند و عملکرد خود را بصورت شفاف برای رسانه‌ها و اطلاع مردم بیان کنند.

سلیمانی‌دشتکی تاکید کرد: از انتقاد سازنده استقبال می‌شود و باید ابهام افراد منتقد برطرف شود تا همه زحمات زیر سوال برده نشود.

وی اظهار داشت: منتقدان از ما آدرس طرح‌های سرمایه‌گذاری را می‌خواهند که وظیفه دستگاه‌های تخصصی جهاد کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت و سایر دستگاه‌ها که سرمایه‌گذاری کرده‌اند، است تا به ریز اطلاعات طرح‌های اعلامی را به رسانه‌ها منعکس و آگاهی‌رسانی کنند.

وی یادآور شد: منکر بیکاری، تورم و گرانی در استان نیستیم اما کارهایی هم که شده است باید دیده شود و بدون شک اگر اقدامی صورت نمی‌گرفت نرخ تورم استان از رتبه ۳۱ به رتبه ۱۶ کشور کاهش نمی‌یافت.

در این نشست ۲ دستور مهم احداث ناحیه صنعتی صنایع پایین‌دستی پتروشیمی دهلران و اخذ مجوز ماده ۲۳ پروژه احداث مرکز مانیتورینگ شهر ایلام پیگیری شد و به تصویب رسید.
 

برچسب‌ها ایلام قاسم سلیمانی دشتکی مهران رونق تولید اشتغال زایی دولت دهلران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام قاسم سلیمانی دشتکی مهران رونق تولید اشتغال زایی دولت دهلران ایلام قاسم سلیمانی دشتکی مهران رونق تولید اشتغال زایی دولت دهلران سلیمانی دشتکی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۰۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر

نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور رئیس دانشگاه، تعدادی از دانشجویان و نمایندگان شرکت‌ها مختلف، امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت افتتاح شد. 

محسن زاده، دبیر اجرایی نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره برگزاری این نمایشگاه‌، با اشاره به اینکه امسال اولین نمایشگاه بعد از دوران کرونا برگزار شده است، مطرح کرد: با یک فراخوان اعلام کردیم که شرکت‌هایی که مایل به ارتباط با دانشگاه هستند و قصد دارند از میان دانشجویان نیرو جذب کنند، به نمایشگاه کار بیایند و موقعیت‌های شغلی خود و فرهنگ سازمانیشان را ارائه بدهند و به مزایای اشتغال در سازمان برای دانشجویان بپردازند تا چه دانشجویان چه فارغ‌التحصیلان بدانند شرکت‌هایی هستند که می‌توانند برای آن‌ها رزومه بفرستند، در آن جذب شوند و برای استعداد آن‌ها ارزش قائل می‌شود.

او ادامه داد: در نمایشگاه امسال بیش از ۲۰ شرکت حضور دارند و سعی کردیم حوزه‌های مختلف را پوشش دهیم.

او از حوزه‌هایی چون حوزه نفت و گاز، شیمی، مواد شوینده، صنایع غذایی، مخابرات، سیستم اتوماسیون اداری، عمرانی به عنوان حوزه‌های حاضر در نمایشگاه کار نام برد و هدف این تنوع را بهره‌بری دانشجویان دانشکده‌های مختلف دانشگاه امیرکبیر مطرح کرد.

دبیر اجرایی نمایشگاه در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره امکان استفاده دانشجویان سایر دانشگاه‌ها مطرح کرد: با سیاستی که مسئولین دانشگاه در پیش گرفته‌اند هدف این است که همه دانشجویان و کارجویان از نمایشگاه بازدید کنند و برای همه رایگان است.

محسن‌زاده افزود: علاوه بر نمایشگاه، یک سری کارگاه های خیلی جذاب داریم که به صورت موازی با نمایشگاه در سالن‌های آمفی تئاتر  و در حوزه های مختلفی چون برنامه نویسی ،مکانیکی، روانشناسی ، تغییر مسیر شغلی و کوچینگ برگزار می‌شود تا زمینه‌ای مقدماتی باشد برای اینکه دانشجویان بتوانند با علایق خود بیشتر آشنا شوند.

گفتنی است نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت به مدت سه روز برپا خواهد بود دانشجویان و کارجویان می‌توانند از آن بازدید کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته