Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد حسین زادگان استاندار مازندران در حاشیه جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری مازندران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای اشتغال روستایی به مازندران اختصاص داده شد که نرخ سود این تسهیلات ۶ درصد است.
او افزود: دو تا سه طرح بزرگ و برخی طرح‌های دارای اولویت از این تسهیلات استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین زادگان با بیان اینکه سهم مازندران در تسهیلات خسارت دیدگان کرونا، یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: بیش از ۵۰ هزار نفر تاکنون در سامانه دریافت این تسهیلات ثبت نام کردند و افراد واجد شرایط تا ۴ روز دیگر فرصت دارند برای ثبت نام به سامانه مراجعه کنند.
استاندار مازندران گفت: بیشترین ثبت نام دریافت تسهیلات کرونایی در بخش حمل و نقل با بیش از ۷ هزار پرونده بود.
حسین زادگان ادامه داد: سازمان جنگل‌ها و جهاد کشاورزی باید تا حداکثر یک ماه زمین‌های منابع ملی را معرفی کند و با توجه به نیاز، سرمایه گذاران در زمینه‌های مختلفی مانند گردشگری، کشاورزی، صنعت آب و برق به آن‌ها معرفی می‌شود. بیشتر بخوانید: تسهیلات با نرخ سود ۶ درصد برای رونق اشتغال در روستا‌ها او افزود:کار‌های مربوط به سرمایه گذاران خارجی که در فعلا در استان فعالیت می‌کنند باید با اولویت انجام و طرح‌های جدید ابتدا برای آن‌ها تعریف شود.
حسین زادگان گفت: شرکت‌های سرمایه گذاری خارجی که در استان‌های دیگر به صورت موفق عمل کرده اند هم برای سرمایه گذاری در حوزه‌های صنعت کشاورزی و خدمات مازندران دعوت می‌شوند. اختصاص ۳۱۷ میلیارد تومان تسهیلات روستایی اشتغال در مازندران کامران اصغری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه دولت اختصاص تسهیلات روستایی را از اواخر سال ۹۶ از طریق صندوق توسعه ملی شروع کرده است،گفت: سهم مازندران حدود ۴۱۵ میلیارد تومان با نرخ سود ۶ درصد بود که حدود ۳۱۷ میلیارد تومان آن تخصیص داده شد.
او افزود: در مرحله یک تا چهار طرح اشتغال روستایی حدود ۹۵ درصد پرداختی داشتیم و برای ایجاد هر شغل یک سرانه به مبلغ ۱۵۰ میلیون در نظر گرفتیم.
اصغری گفت: مرحله پنجم این طرح نیز به مبلغ ۱۴۴ میلیارد تومان اخیرا ابلاغ و در ادامه همان تسهیلات ۶ درصدی از صندوق توسعه ملی پرداخت خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ادامه داد: هنوز اعتبار مرحله پنجم طرح اشتغال روستایی به بانک‌ها اختصاص داده نشده است. ادامه ثبت نام برای دریافت تسهیلات خسارت دیدگان کرونا غلامی راد رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه مازندران،گفت: کرونا در دو بخش اقتصاد عمومی و اقتصاد بخش خصوصی تاثیراتی گذاشت که در بخش حمل و نقل، بیشترین اثر را داشت.

او افزود: حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهم ما از اثرات اقتصادی کرونا بوده که به دلیل عدم استقبال مردم ثبت نام حداقلی انجام شد.
غلامی راد گفت: از افرادی که تحت تاثیز کرونا بودند می‌خواهیم در این ۴ روز باقیمانده ثبت نام کنند تا بتوانیم سهم این تسهیلات را جذب کنیم.
او افزود: سقف نرخ سود تسهیلات ۱۲ درصد است و ۶ درصد نیز طبق مصوبه شورای پول و اعتبار یارانه در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه مازندران، گفت: بررسی وضعیت جذب سرمایه گذاری خارجی، آخرین وضعیت عملکرد اعتبارات اشتغالزایی و اثرات اقتصادی کرونا بر اقتصاد استان مهم‌ترین دستاورد کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری مازندران بود.
انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال روستایی استانداری مازندران کرونا ویروس صندوق توسعه ملی میلیارد تومان سرمایه گذاری حسین زادگان نرخ سود ثبت نام ۶ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۱۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سیدمحمد آقامیری در حاشیه بازدید ازغرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری درقم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: رئیسی: آموزش و پروش مسئله اول کشور ماست

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

استاندار قم تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. هرچقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم؛ اشتغال‌ اهم افزایش خواهد یافت.

آقامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228969 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند