Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، کوچک بودن خانه‌ها باعث انتقال سریع شعله‌های آتش و در مجموع سوختن کل خانه می‌شود. تاریخ انتشار: 14:00 - 01 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۳۹۸۵۷

جلال ملکی در گفت‌وگو با میزان گفت: ساخت خانه‌هایی با متراژ کوچک، ریسک خطر را بسیار بالا می‌برد و از چند لحاظ این مسئله قابل بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی متراژ خانه کم باشد، تمام قسمت‌های یک خانه اعم از پذیرایی، اتاق خواب، آشپرخانه و سرویس بهداشتی و حمام به صورت فشرده در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، بنابراین تمام وسایل با فشردگی زیاد و بدون فاصله در کنار یکدیگر چیده می‌شوند که این مسئله ریسک خطر را بالا می‌برد.

ملکی ادامه داد: در خانه‌های بزرگ وقتی یک قسمت خانه دچار آتش سوزی می‌شود، چند دقیقه‌ای طول می‌کشد تا کل خانه آتش گیرد و تا آن موقع آتش نشانان به محل حادثه می‌رسند، اما در خانه‌های کوچک، آتش سریعا به کل خانه منتقل می‌شود و کل خانه شعله ور می شود.

این کارشناس ایمنی اظهار کرد: همچنین اگر یک مکان که قبلا کاربری تجاری داشته باشد را بخواهند به صورت واحد‌های کوچک مسکونی استفاده کنند و به جای لوله کشی گاز از سیلندر‌ها استفاده کنند این مسئله نیز باعث افزایش احتمال حادثه می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: مطمئنا وقتی متراژ خانه‌ها کوچک شود، اگر مثلا قبلا در یک ساختمان ۳ طبقه، ۱۵ نفر زندگی می‌کردند، با کم کردن متراژ تعداد افرادی که در آن سکونت می‌کنند، قطعا افزایش می‌یابد که در حوادث، نجات این افراد بسیار سخت و زمان بر می‌شود.

ملکی اظهار کرد: در اصول شهرسازی هر قسمتی نیازمند متراژ خاصی است، همانظور که گفته می‌شود برای پارک هر خودرو ۱۲ متر فضا نیاز است، قطعا برای هر انسان ۱۸ متر فضا نیاز است که در خانه‌های کوچک این مسئله امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: تحلیل یک «جامعه‌شناس» از داغ شدن هشتگ‌های مجازی 

وی افزود: همچنین باید در نظر گرفت که راه پله و قسمت‌های دیگر خانه نیز باید به اندازه کافی باشد که به نظر نمی‌رسد این امر در خانه‌های کوچک محقق نمی‌شود.

این کارشناس ایمنی ادامه داد: در ساختمان‌های کوچک، تعداد نفراتی که سکونت دارند، بیشتر می‌شود، اما موقع فرار در حوادث قطعا مشکلاتی در راه پله‌ها به وجود می‌آید و تخلیه افراد دشوار خواهد بود که این مسئله باعث افزایش آمار تلفات می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ملکی حریق خانه های کوچک کل خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۱۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل در افغانستان تلفات جانی برجای گذاشت

ریاست رسیدگی به بلایای طبیعی در ولایت هرات افغانستان اعلام کرد که بارندگی شدید روزهای اخیر و جاری شدن سیل در این ولایت جان ۷ نفر را گرفته است.

همچنین یک نفر در ولایت فراه، ۲ نفر در ولایت غور، ۲ نفر در ولایت جوزجان و ۲ نفر در ولایت ساری پول در بارندگی و سیل روزهای اخیر جان باخته اند.

منابع می‌افزایند که بارندگی صدها جریب زمین، پل‌ها و راه رفت‌وآمد مردم را همچنان تخریب کرده است.

باشندگان ولسوالی‌های کشک رباط‌سنگی و کشک نیز تأیید می‌کنند که بیش از ۲۰۰ رأس مواشی را سیلاب برده و حداقل ۲۰۰ جریب زمین زیر کشت باشندگان این ولسوالی را سیلاب تخریب کرده است.

همچنین منابع محلی از ارزگان اعلام کردند که شب گذشته در اثر توفان شدید در ترینکوت، مرکز این ولایت و ولسوالی چوره ۷ تن جان باخته‌اند و شمار زیادی از خانه‌ها تخریب شده است.

این منابع می‌افزایند که بارندگی صدها جریب زمین، پل‌ها و راه رفت‌وآمد مردم را همچنان تخریب کرده است.

این در حالی است که منابع خبری افغانستان اعلام کردند در یک ماه گذشته نیز سیل در افغانستان حدود ۷۰ کشته و ۵۰ مجروح برجای گذاشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات جاده‌ای و رفع نقاط حادثه‌خیز از اولویت‌ها است
  • وقوع سیل در افغانستان تلفات جانی برجای گذاشت
  • بازگشت مدافع سپاهان در بازی با استقلال (عکس)
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • قیمت مسکن در یوسف آباد ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اریک تن هاخ گزینه مورد علاقه بایرن مونیخ و آژاکس
  • ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون خانه‌های کوچک
  • تلفات جدید بایرن برای بازی با رئال
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • رمز موفقیت استقلال با عدد هفت! (عکس)