Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه جام جم نوشت: رییس اتحادیه املاک تهران گفت:یکی از راه‌های شناسایی خانه‌های خالی سرکشی به همه واحدهای مسکونی شهر است که درصد خطای بالایی دارد.

مصطفی‌قلی خسروی درباره راه‌های شناسایی خانه‌های خالی اظهار کرد: یکی از معیارهای خانه‌های خالی، سرکشی به همه واحدهای مسکونی شهر است. این کار هم زمان زیادی می‌برد و هم درصد خطای بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتحادیه املاک تهران افزود: ممکن است برخی افراد که خانه خالی نگهداری می‌کنند برای این‌که نشان دهند خانه‌شان خالی نیست هفته‌ای یکبار به خانه خود سرزده و مقدار مشخصی آب، برق و گاز مصرف کنند که طبیعتا کار چندان سخت و پیچیده‌ای نیست.

خسروی به مالیات بر عایدی سرمایه اشاره کرد و ادامه داد: در ایران مسکن به عنوان یک بازار سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و اگر افراد به سود این بخش اطمینان نداشته باشند وارد این بازار نمی‌شوند که طبیعتا می‌تواند مشکلاتی مانند کاهش تولید را ایجاد کند. این در حالی است که در بسیاری از کشورهای دنیا، مسکن به عنوان یک کالای مصرفی شناخته می‌شود. در حالی که مسکن در ایران در حال حاضر به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است.

رییس اتحادیه املاک تهران تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد کاهش تولید مسکن در طول سال‌های گذشته توسط بخش خصوصی، به دلیل بی‌توجهی دولت و همچنین سودآوری بازارهای موازی مانند طلا، سکه، ارز و... بوده است. برای همین بسیاری از پیمانکاران و فعالان صنعت ساختمان با وجود اعلام آمادگی برای ساخت مسکن نتوانستند کاری از پیش ببرند.

به گفته وی، اکثر خانه‌های خالی در مناطق لوکس‌نشین تهران و سایر استان‌ها بوده و اجرای این طرح تاثیری بر قیمت مسکن و حتی بازار اجاره نخواهد داشت؛ چرا که بازار اجاره و مسکن قیمت مشخصی ندارند که افراد بر این اساس بخواهند اعداد و ارقام موجود را برای عدول از سقف قیمتی بررسی کنند. ضمن این‌که باید توجه داشت خانه‌های خالی صرفا متعلق به افراد عادی نیست و ردپای دستگاه‌های دولتی نیز در این بخش دیده می‌شود.

رییس اتحادیه املاک تهران به کیفیت خانه‌ها در کلانشهرها اشاره کرد و گفت: در برخی مناطق تهران ممکن است دو خانه با سال ساخت یکسان، اما با قیمت‌های مختلف به فروش برسد که این موضوع به امکانات جانبی ساختمان باز می‌گردد، از این رو استعلام قیمت منطقه‌ای نیز خیلی دقیق نیست.

وی به لزوم اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی تاکید کرد و گفت: اگرچه قانون مالکیت می‌گوید اختیار ملک با دارنده آن است، اما نباید از این قانون چنین برداشتی شود که فرد می‌تواند احتکار کند. به نظر می‌رسد صاحبان خانه‌های خالی باید برای واحدهایی که عرضه نمی‌کنند مالیات پرداخت کنند.

خسروی با بیان این‌که دولت برای اجرای هر قانونی ابتدا باید از خودش شروع کند، تاکید کرد: دولت با تشکیل صندوق حمایتی مسکن، می‌تواند تمام عایدات حاصل از درآمدهای مالیاتی مسکن و ارزش‌افزوده را صرف هزینه‌های ساخت مسکن ملی یا راه وترابری کند، اما ظاهراً دولت، واریز این عوایدی به شهرداری را مناسب‌تر تشخیص می‌دهد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: رییس اتحادیه املاک تهران خانه های خالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیر ۲ نفر که با ۳۷ ضربه چاقو اقدام به قتل مدیرعامل یک شرکت پخش لوازم آرایشی کرده بودند، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار علی ولیپور گودرزی روز دوشنبه گفت: چندی پیش، کشف جسد مردی در خانه‌اش واقع در یک برج ۲۰طبقه در محله کوهک به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد.

وی گفت: طولی نکشید که ماجرای این مرگ مشکوک در بیسیم‌های کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مخابره و دقایقی بعد تیم بررسی صحنه جرم پا به طبقه پانزدهم برج مورد نظر گذاشتند.

سردار گودرزی ادامه داد: کارآگاهان جنایی پس از ورود به محل با جسد مردی ۴۳ساله مواجه شدند که هدف ۳۷ ضربه بی‌رحمانه چاقو قرار گرفته بود؛ بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که مقتول در شغل پخش لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت داشته است و عاملان این جنایت پس از ارتکاب جرم به‌دنبال اسناد و مدارکی داخل خانه بوده‌اند.

وی افزود: کارآگاهان که در جریان بررسی‌های تخصصی صحنه جرم متوجه دوربین‌های مداربسته برج شده بودند در بازبینی فیلم‌ها دریافتند، موتورسیکلتی با ۲ سرنشین مقابل برج توقف کرده و مرد جوانی از موتور پیاده و وارد خانه مقتول شده است؛ نیم ساعت بعد از حضور وی، نفر دوم نیز وارد خانه قربانی شده و دقایقی بعد هر ۲ با عجله و شتاب از برج خارج شده و سوار بر موتورسیکلت از محل متواری شدند و بعد از رفتن مردان جوان، دیگر هیچ رفت‌وآمدی به خانه مقتول صورت نگرفته بود.

سردار گودرزی گفت: در نخستین‌گام با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم و اقدامات کارآگاهی، مشخصات ۲ مرد موتورسوار داخل فیلم شناسایی و مشخص شد که آن‌ها با مقتول اختلاف مالی هشت میلیارد ریالی داشته‌اند.

وی اضافه کرد: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهمان را در تهران و یکی از شهر‌های شمالی کشور شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم قضایی، آن‌ها را طی ۲ عملیات جداگانه بازداشت کردند.

دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران

معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری شروری خبر داد که با سلاح گرم اقدام به تخریب اموال عمومی در جنوب غرب تهران کرده بود.

سرگرد محمد زیدی در این خصوص اظهار کرد: ماموران پایگاه دهم سازمان اطلاعات پلیس تهران هفته گذشته خبری را درخصوص تخریب اموال عمومی توسط یکی از اراذل و اوباش شرور منطقه خانی آباد دریافت کردند که با سلاح جنگی خود به منظور قدرت نمایی اقدام به تیراندازی و تخریب چندین خودرو پارک شده در منطقه کرده بود.

وی ادامه داد: به محض دریافت این خبر پرونده‌ای تشکیل و تیم‌های عملیاتی برای شناسایی و دستگیری متهم وارد عمل شدند.

به گفته سرگرد زیدی، طی اقدامات انجام شده ماموران طی یک هفته سرانجام روز گذشته مشخص شد این متهم پس از این قدرت نمایی از محل متواری و در مخفیگاه خود پنهان شده است.

سرگرد زیدی تصریح کرد: با به کار بردن شگرد‌های پلیس مخفیگاه این فرد شرور شناسایی و پس از اخذ دستورات قضایی نسبت به دستگیری این فرد اقدام شد که طی آن متهم دستگیر و در خصوص سلاح جنگی در بازجویی اولیه و تخریب اموال عمومی اعتراف کرد.

وی بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه وی نیز یک قبضه سلاح گرم و تعدادی سلاح سرد نیز کشف شد که ضمیمه پرونده شده و برای تحقیقات بیشتر به دادسرا منتقل شد.

معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس تهران یادآور شد: پلیس حافظ امنیت شهروندان است و در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با اراذل و اوباش و افرادی که قصد برهم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد جدی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار
  • مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب می شوند
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو