Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-08@08:29:29 GMT

کلاهبرداری میلیاردی به بهانه فروش خودرو +عکس

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۱۳۱۴

کلاهبرداری میلیاردی به بهانه فروش خودرو +عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه "علی عزیزخانی" رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران گفت : 3 تیرماه پرونده ای با موضوع کلاهبرداری در شعبه یکم بازپرسی دادسرای ناحیه 10 تهران تشکیل و به دستور مقام قضائی پرونده برای کشف و دستگیری متهمان پرونده به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: شاکی با حضور در پایگاه هشتم اظهار داشت: برای خرید خودرو پراید به ارزش 65 میلیون تومان در سایت های خرید و فروش به یک آگهی برخورد کردم و با توجه به وضعیت تعریف شده از خودرو قیمت آن را مناسب دیدم و با مالک خودرو تماس گرفته و قرار گذاشتم خودرو را بازدید و خریداری کنم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلاهبرداری در نقش فروشنده خودرو

شاکی در ادامه گفت : برای بازدید خودرو به میدان آزادی مراجعه کردم و پس از بررسی خودرو فروشنده اعلام داشت بخشی از مبلغ خودرو را برایش واریز کنم و خودرو را در پارکینگ بگذاریم و سپس با مراجعه به دفترخانه سند خودرو را انتقال و الباقی مبلغ خودرو را پرداخت کنم و بعد از آن من هم بروم و خودرو را دریافت کنم که متاسفانه پس از پرداخت 55 میلیون تومان در حین رفتن به دفتر خانه فروشنده ناپدید شد و با مراجعه به پارکینگ متوجه شدم خودرو را نیز برده است.

دستگیری کلاهبردار فریبکار

سرهنگ عزیزخانی بیان داشت : با ثبت اظهارات شاکی دستگیری متهم بطور ویژه در دستور کار تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه قرار گرفت و پس از انجام تحقیقات اولیه و با توجه به اینکه احتمال کلاهبرداری مشابه دیگری متصور بود تمامی وقوعات صورت گرفته احصاء و پس از جمع بندی سرنخ های موجود با هماهنگی بازپرس پرونده 29 تیر ماه متهم به نام سیامک در یک عملیات ضربتی دستگیر می شود .

این مقام انتظامی بیان داشت : سیامک پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی انجام شده به بیش از 5 فقره کلاهبرداری به این شیوه و شگرد معترف و اظهار داشت آگهی فروش خودرو را ثبت می کردم و در برخی از کلاهبرداری ها خودرویی که به مال باخته نشان می دادم و خودرویی که سند آن را انتقال می دادم متفاوت بود بدین نحو یک خودروی پراید سالم را به خریدار نشان می دادم و بعد از توافق بر روی قیمت وقتی به دفتر خانه می رفتیم سویچ ماشین را به یکی از دوستانم می دادم و خودرو را با خودرویی که ارزش آن کمتر بود جابجا می کردیم و من هم سند خودروی کم ارزش تر را به نام او می زدم و تا کنون بیش از 2 میلیارد ریال از این راه به جیب زده ایم .

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی گفت : با همت و تلاش کارآگاهان کلیه مال باختگان شناسایی شدند و متهم با قرار صادره برای دستگیری سایر همدستان و کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار این یگان می باشد.

سرهنگ عزیزخانی افزود: شهروندانی که با این شیوه و شگرد تا کنون از آنها کلاهبرداری شده برای طرح شکایت و پیگیری قانونی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو بورس کرونا حوادث پلیس کلاهبرداری خرید خودرو آزادی کلاهبرداری فروش خودرو اخبار حوادث عکس تهران فروش خودرو انتشار میلیاردی عکس اخبار تهران کرونا تلگرام مرد حوادث تهران فیلم ایران تجاوز ویدئو پایگاه هشتم پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی رسید جعلی خرید در قم

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ابوالفضل تحریری، از صدور کیفرخواست برای متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی با ترفند ارائه رسید جعلی خبر داد و گفت: اغلب قربانیان رسیدهای جعلی از میان فروشندگان طلا، گوشی تلفن همراه و لوازم الکترونیکی هستند.

وی با بیان اینکه با وصول شکایت‌های متعدد مبنی بر خرید طلا از طریق پرداخت بانکی جعلی با مشخصات یکسان، پرونده قضایی در شعبه هفت بازپرسی تشکیل و متهم این کلاهبرداری دستگیر شد افزود: این متهم از ۱۸ شاکی پرونده بیش از ۶ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

معاون دادستان قم در خصوص شگرد این کلاهبرداری گفت: این متهم سابقه دار با جستجو در آگهی‌های سایت دیوار و شناسایی فروشندگان طلا، گوشی تلفن همراه و اقلام با ارزش، برای اعتماد سازی بخش اندکی از مبلغ خرید را به عنوان بیعانه پرداخت و بقیه را به پرداخت الکترونیکی از سامانه موکول و با ارائه رسیدهای جعلی اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده است.

وی با بیان اینکه هشدارهای مکرر در خصوص این نوع کلاهبرداری به شهروندان داده شده است تصریح کرد: در خرید و فروش‌های اینترنتی به خصوص در مبالغ بالا از دریافت وجه اطمینان کامل حاصل کنند و به هیچ وجه به وعده پرداخت‌های زمان دار مانند پرداخت بانکی پایا اعتماد نکنند.

کد خبر 6099439

دیگر خبرها

  • متهم کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی در گلوگاه دستگیر شد
  • دستگیری متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی رسید جعلی خرید در قم
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • ربودن دختر نوجوان؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد
  • ربودن دختر نوجوان در این شهر؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • گروگانگیری ۱۰۰ میلیاردی دختر ۲۴ ساله در تهران
  • گروگانگیری ۱۰۰ میلیاردی دختر نوجوان در تهران / متهم دستگیر شد
  • قتل دایی و خاله به‌خاطر تقسیم ارثیه میلیاردی با ضربات سنگ
  • کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز