Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:56:36 GMT

کردستان هفته گرمی پیش رو دارد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۱۶۶۲

کردستان هفته گرمی پیش رو دارد

علی پناهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی هواشناسی دمای استان فردا پنجشنبه دما تا سه درجه سلسیوس در طول روز کاهش دارد ولی مجدد از روز شنبه تا روز چهارشنبه هفته آینده دما تا چهار درجه دیگر فزایش پیدا کرده و بر شدت گرمای استان افزوده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود در هفته آینده به خصوص روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بیشترین دمای هوای سال جاری در استان به ثبت برسد و پیش‌بینی‌های ۱۵ روزه نیز حاکی از ان است که پیک گرمای امسال کردستان تا نیمه مرداد ادامه دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین دمای استان با ۴۵ درجه سانتیگراد در سلین و پس از آن با ۴۲ درجه در سنندج و ۴۰ درجه در مریوان و خنک‌ترین دماها نیز با ۱۸ درجه سانتیگراد در بالا صفر در زرینه و بیجار به ثبت رسیده است.

وی افزود: همچنین از امروز چهارشنبه تا یکشنبه هفته آینده اغلب نقاط استان نسبتا پایدار بوده و بجز افزایش پوشش ابر و وزش باد گاها شدید در بعد از ظهرها پدیده قابل توجه دیگری نخواهیم داشت.

پناهی گفت: البته در این مدت احتمال رگبارهای پراکنده و نقطه‌ای باران همراه با رعد و برق در بعد از ظهرها تا اواخز شب در برخی از نقاط استان به ویژه شهرستان‌های بیجار، سقز و دیواندره بخصوص برای روزهای جمعه تا یکشنبه وجود دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به شکل گیری گرد و خاک بر روی عراق و انتقال بخشی از آن به سطح استان از امروز تا جمعه تا حدود کیفیت هوا و دید افقی در بعضی از ساعات کاهش خواهد یافت.

برچسب‌ها وضعيت هوا کردستان سنندج سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعيت هوا کردستان سنندج سازمان هواشناسی وضعيت هوا کردستان سنندج سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۱۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی شرایط مناسب برای رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و عصر، انتظار می‌رود از سه‌شنبه شب تا روز شنبه هفته آینده بارش‌های رگباری بهاره را در استان شاهد باشیم.

وی افزود: این بارش‌ها همراه با وقوع تگرگ و صاعقه به‌خصوص در نیمه غربی و جنوبی استان اتفاق می‌افتد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان یادآور شد: فعالیت این سامانه در محدوده هشدار سطح نارنجی است و اوج فعالیت سامانه بارشی برای روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری پیش‌بینی شده است.

پناهی خاطرنشان کرد: رگبار باران، صاعقه، تگرگ، آب‌گرفتگی موقت معابر داخل شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، امکان ریزش کوه و رانش زمین در مناطق مستعد از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه است.

وی اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته قاملو با دمای منفی یک درجه، سردترین نقطه و سلین نیز با دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج مرکز کردستان نیز بین هفت و بیست‌وهشت درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کد خبر 6092138

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود
  • تداوم بارندگی های شدید در کردستان تا روز جمعه
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • بارش باران در اروند
  • هوای گیلان خنک می‌شود
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان است