Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@09:03:51 GMT

جاعل حرفه‌ای شناسنامه دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۱۶۹۴

جاعل حرفه‌ای شناسنامه دستگیر شد

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری فردی که اقدام به جعل مدارک هویتی کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ سعید راستی در این باره گفت: مدتی قبل در پی  دریافت مرجوعه قضایی از سوی یکی از شهروندان در مورد جعل شناسنامه اش توسط فردی ناشناس، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت قرار گرفت و در نخستین گام آنان با دعوت از شاکی اقدام به بررسی اظهارات وی کردند تا سرنخی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در جریان بررسی اظهارات شاکی پرونده، مشخص شد که او مدتی قبل شناسنامه اش  را گم کرده و متاسفانه برای دریافت المثنی اقدامی نکرده و به همین دلیل نیز  اطلاع رسانی به مراکز مربوطه نظیر ثبت احوال نداشته است که پس از مدتی شاکی به دلیل نیاز  به مدارک سجلی برای انجام امور اداری و قانونی برای دریافت شناسنامه المثنی اقدام کرده که در آنجا متوجه شده فردی ناشناس شناسنامه اش را جعل کرده است.

راستی با اشاره به تحقیقات پلیس برای شناسایی ودستگیری فردی که اقدام به استفاده از شناسنامه جعلی کرده بود، گفت: مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران  با انجام یکسری تحقیقات و استفاده از شیوه ها و شگردهای پلیسی  موفق شدند مخفیگاه متهم را در محدوده میدان آزادی شناسایی کرده و در عملیاتی با هماهنگی قضایی او را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی با بیان اینکه متهم از اتباع یکی از کشورهای خارجی بود، افزود: این فرد در جریان بازجویی های انجام شده اقرار کرد که پس از پیدا کردن شناسنامه با همکاری یک جاعل حرفه ای اقدام به تغییر برخی از مشخصات کرده و در ازای این کار نیز 100 میلیون ریال پرداخت کرده است.


رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران با بیان اینکه اقدامات برای دستگیری جاعل حرفه ای آغاز شد، گفت: با اطلاعات به دست آمده مخفیگاه فرد جاعل در حوالی خیابان هاشمی شناسایی شد که با هماهنگی مقام قضایی عملیاتی برای دستگیری این فرد اجرا شد و او نیز روزگذشته دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد. همچنین در بازرسی از مخفیگاه وی شش جلد شناسنامه جعلی آماده، دو قبضه سلاح گرگ، دو عدد ماسک شیمیایی و تعدادی ابزار و دستگاه های چاپ برای جعل مدارک هویتی کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهم گفت: متهم در بازجویی های اولیه به بزه ارتکابی اقرار کرد و تصریح کرد:  در قبال دریافت مبالغی بین 50 الی 100میلیون ریال از مشتریانش برخی شناسنامه های مفقود شده شهروندان را با ایجاد تغییراتی سجلی برای افراد متقاضی جعل کرده است.
رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت در پایان با اشاره به اینکه هر دو متهم برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شدند، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت گم کردن مدارک هویتی خود حتما در سریع ترین زمان ممکن گزارش مفقودی را به مبادی ذیصلاح اعلام و بلافاصله برای دریافت اسناد المثنی خود اقدام کنند تا مدارک سجلی و هویتی آنها مورد سوء استفاده افراد جاعل و سودجو قرار نگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جاعل حرفه ای مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۱۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت شرور تیرانداز در فرحزاد

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری شروری که در جریان یک درگیری در محله فرحزاد اقدام به تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ  سعید راستی در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پایگاه یکم سازمان اطلاعات پلیس تهران طی سه روز  گذشته خبری را در خصوص درگیری اراذل و اوباش در منطقه فرحزاد تهران دریافت کرده و با حضور در محل و انجام تحقیقات اولیه متوجه شدند که یکی از اشرار سابقه‌دار این محدوده با سلاح گرم اقدام به تیراندازی  کرده است، اقدامی که سبب رعب و وحشت ساکنان این محل شده  بود.

وی با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستورکار ماموران سازمان اطلاعات پلیس تهران قرار گرفت، گفت: تحقیقات کارآگاهان نشان داد که درگیری میان چند نفر اراذل و اوباش رخ داده است و در این میان متهم برای قدرت نمایی اقدام به تیراندازی کرده و از محل متواری شده است.

راستی با بیان اینکه مخفیگاه متهم از سوی ماموران مورد شناسایی قرار گرفت، اظهارکرد: با شناسایی مخفیگاه متهم، هماهنگی با مقام قضایی انجام شد و متهمان پس از هماهنگی با مقام قضائی این فرد را در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران با بیان اینکه متهم تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به جرم خود اعتراف کرد، گفـت: متهم پس از تکمیل تحقیقات اولیه و به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازرس قلابی اتوبوسرانی در مشهد دستگیر شد
  • کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر عباس
  • عامل تیراندازی در کوار دستگیر شد
  • دو متهم به قتل وکیل بابلی دستگیر شدند
  • ۲۷ متهم متواری در اصفهان دستگیر شدند
  • بازداشت شرور تیرانداز در فرحزاد
  • عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران دستگیر شد
  • دو متهم به قتل، در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • متهمان به قتل در آمل دستگیر شدند
  • ۲ متهم به قتل در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند