Web Analytics Made Easy - Statcounter

میری مقدم با اشاره به اجرای پویش « شکرانه سلامت» در استان، گفت: تاکنون ۱۴ نفر از بهبود یافتگان کرونا در خراسان جنوبی با مراجعه به پایگاه‌ انتقال خون پلاسما خون خود را اهدا کردند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ابراهیم میری مقدم» پیش ازظهر امروز (۱ مرداد) در حاشیه اهدای پلاسما توسط تعدادی از بهبودیافتگان بیماری کرونا در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: در حال حاضر یک دستگاه پلاسمای فرزیس و امکانات لازم برای گرفتن پلاسما در مرکز استان مستقر شده است و می توانیم ۵۰۰ سی سی پلاسما را با این دستگاه بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی درخصوص وضعیت جمع آوری پلاسما از بهبود یافتگان کووید ۱۹ نیز اعلام کرد: امروز  چهار نفر از اعضای یک خانواده مبتلا به کرونا که بهبودیافته اند با اقدامی ایثارگرانه در  مرکز انتقال خون بیرجند حضور یافتند تا پلاسمای خون اهدا کنند.

 

وی با اشاره به تاثیر اهدای پلاسما از سوی بهبودیافتگان بیماری برای دریافت پادتن ویروس کرونا، بیان کرد: در شرایطی که واکسن یا درمان مشخصی برای بیماری کووید- ۱۹ وجود ندارد، از پلاسمای بهبودیافتگان استفاده می‌شود و خون بهبود یافتگان از کرونا دارای آنتی بادی است که در درمان بیماران کووید ۱۹ موثر تشخیص داده شده است.

 

میری مقدم از اهدای پلاسمای خون ۱۴ نفر از بهبود یافتگان کرونا در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: همه بهبود یافته‌ها شرایط اهدای پلاسما را ندارند از جمله اینکه خانم‌ها فقط آنهایی که سابقه بارداری نداشته و یا مجرد هستند و همچنین آقایان بین سنین ۱۸ تا ۶۵ سال برای اهدای پلاسما در اولویت قرار دارند.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی تاکید کرد: از شهروندانی که مدت ۲۸ روز از زمان رهایی و بهبودی کامل آنها از بیماری کووید ۱۹ گذشته است، تقاضا می‌کنیم که به شکرانه‌ی بازیابی سلامتی شأن و کمک به افراد مبتلا، به مرکز انتقال خون بیرجند مراجعه و پلاسما اهدا کنند.

 

وی یادآور شد: پلاسمای اهدایی بهبودیافتگان بیماری کرونا منجمد و بعد از غربالگری و تست سلامت ذخیره می‌شود و به مراکز درمانی که درخواست کننده این پلاسما برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا باشند، ارسال می‌شود.

 

میری مقدم با بیان اینکه در چهار ماهه ابتدای سال جاری ۶ هزار و ۱۰۰ واحد خون و ۹۰ واحد پلاکت در استان خراسان جنوبی اهدا شده که در مجموع اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافته است، افزود: در این مدت هشت هزار و ۵۰۰ واحد فرآورده خونی به مراکز درمانی ارسال کرده ایم.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی تصریح کرد: از ابتدای تیرماه کانتیر اهدای خون در میدان ابوذر بیرجند فعال است، لذا همشهریان می توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ جهت اهدای خون به این مرکز مراجعه کنند.

 

میری مقدم با اشاره به اینکه اهداکنندگان خون می توانند هر روز هفته صبح ها برای اهدای خون به پایگاه میدان جانبازان بیرجند مراجعه و خون اهدا کنند، گفت: همچنین این پایگاه در روزهای یک شنبه و چهارشنبه عصرها برای مراجعه کنندگان دایر خواهد بود.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: مراجعین اهدا کنندگان خون، پلاکت و پلاسما اطمینان داشته باشند که در مراکز انتقال خون تمام نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می شود و تمام مراکز انتقال و اهدای خون و تمام تجهیزات این مراکز به صورت مداوم ضد عفونی و استریل می‌شوند تا اهدا کنندگان با اطمینان خاطر خون اهدا کنند.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: اهدای پلاسمای خون بهبود یافتگان کووید ١٩ پویش شکرانه سلامت مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی کرونا بهبود یافتگان اهدای پلاسما خراسان جنوبی انتقال خون اهدا کنند اهدای خون میری مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش کاشی حرم در لرستان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ نماینده ولی فقیه در استان لرستان تلاش ستاد برای توسعه عتبات عالیات  را امری خدا پسندانه دانست و گفت: مردم  استان لرستان با کمکهای نقدی و غیر نقدی خود سهم بزرگی در بازسازی حرم های مطهر دارند. 
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات لرستان گفت:مردم ولایی لرستان بیش از چهار میلیارد تومان برای توسعه و بازسای حرم های مطهر کمک کرده اند .
ستاد بازسازی عتبات عالیات برای جلب مشارکت‌های  همه ی ارادتمندان  و عاشقان اهل بیت(ع) طرحی را به نام «کاشی حرم» در دست اجرا دارد که در این طرح هر فرد علاقه‌مند هزینه ساخت و نصب یک کارشی از صحن عقیله بنی هاشم که در جوار حرم امام حسین(ع) ساخته می‌شود را پرداخت می‌کند.
اگر دوست دارید نام شما هم جزو خادمان و مشارکت‌کنندگان در ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم قرار گیرد می‌توانید هزینه یک کاشی از این حرم را به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کنید و جزو واقفان حرم حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) قرار گیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری