Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: شرایط جوی استان گیلان می‌طلبد که مسئولان با ارزیابی مجدد شبکه برق تاب‌آوری شبکه را ارتقاء دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، همایون حائری امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان اظهار داشت: مدیرعامل جدید این شرکت باید مبنای کار خود را بر همکاری و همفکری با سایر مسئولان استان قرار دهد و با تمام توان و جدیت در صدد رفع مشکلات موجود در حوزه مربوط به خود باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه اولویت کاری مسئولان و مدیران باید تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام باشد خاطرنشان کرد: اگر پروژه‌های نیمه‌تمام در زمانبندی مناسب تکمیل نشوند هزینه‌های زیادی را متوجه دولت و دستگاه مربوطه می‌کند لذا باید تمرکز و همت خود را ابتدا روی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بگذارید.

وی با تأکید بر ضرورت افزایش تاب‌آوری شبکه برق استان گیلان تصریح کرد: شرایط جوی استان گیلان و وجود باران و برف و سیل در این منطقه می‌طلبد که مسئولان با ارزیابی مجدد شبکه برق و تکیه بر توان مهندسی متخصصان تاب‌آوری شبکه را ارتقاء بخشند تا مردم در شرایط بحرانی دچار مشکل نشوند.

کهگیلویه و بویراحمد| روستانشینان " آب کنارو و سیمکی " برق ندارنداصلاح مصوبه ممنوعیت استفاده از باتری اسید–سرب در موتورسیکلت‌های برقیوضعیت قرمز مصرف برق ساعت کاری ادارات استان بوشهر را کاهش داد

حائری اقدامات مسئولان برای کاهش مشکلات حوزه برق استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: یکی از اقدامات موثر برای کاهش مشکلات حوزه برق استان گیلان استفاده از کابل خودنگه‌دار توسط شرکت توزیع نیروی برق گیلان بود که در کاهش مشکلات استان در این حوزه نقش موثری ایفا می‌کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان نیز در این مراسم با اشاره به مشکلات ناشی از بارش سنگین برف و ویروس کرونا و اقدامات و تلاش‌های بسیار خوب مأموران این شرکت برای خدمت‌رسانی به مردم عنوان کرد: جلسات متعددی جهت رفع مشکلات ناشی از گرمای هوا و پیک بار مصرف برق برگزار شد که در آن نقاط آسیب‌پذیر این حوزه شناسایی شدند.

بهمن داراب‌زاده با اشاره به 10 پروژه مربوط به رفع مشکلات نقاط آسیب‌پذیر حوزه شبکه برق استان گیلان بیان داشت: بسیاری از این پروژه‌ها قبل از پیک بار تابستان امسال به بهره‌برداری رسیدند و 2 پروژه مهم دیگر نیز قرار است در آینده به بهره‌برداری برسند.

وی به مدیریت مصرف برق 10 درصدی و عدم خاموشی تیر ماه امسال در استان گیلان اشاره کرد و ابراز داشت: جهت افزایش ظرفیت پست‌ها و ضریب پایداری در مناطق مختلف استان و همچنین تقویت شبکه، پروژه‌های مختلفی اجرا شدند که نتیجه آن صرفه‌جویی در منابع مالی و عدم خاموشی در تیرماه امسال بود.

به گزارش تسنیم، در این مراسم که به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد «بهمن داراب‌زاده» به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت برق منطقه‌ای گیلان منصوب و از تلاش‌های عظیم بلبل آبادی مدیرعامل سابق نیز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/613/ش

R7877/P/S6,71/CT11 بیشتر بخوانید... پیک مصرف برق استان بوشهر با افزایش دما به ۲۲۰۰ مگاوات می‌رسد دارایی‌های شبکه عمومی برق تعیین تکلیف شد سیف‌برقی: گرفتن تست کرونا از داوران سیاست ماست/ اگر تست انجام نمی‌شود، باید نظارت‌مان را بیشتر کنیم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... پیک مصرف برق استان بوشهر با افزایش دما به ۲۲۰۰ مگاوات می‌رسد دارایی‌های شبکه عمومی برق تعیین تکلیف شد سیف‌برقی: گرفتن تست کرونا از داوران سیاست ماست/ اگر تست انجام نمی‌شود، باید نظارت‌مان را بیشتر کنیم پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ اینجا «دیسفان گناباد»؛ روستایی که ۱۸ سال صدای گریه نوزادی را نشنیده است ۲ گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد ۳ دستاوردی جدید از متخصصان دریایی ایران/ ‌رادارهای پرقدرت سامانه کنترل دریایی ‌بومی‌سازی شد ۴ گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با پزشک کشاورز/ باغداری موفق که بازار ‌فلفل‌دلمه‌ روسیه، اوکراین، آذربایجان و ارمنستان را تصاحب کرد ۵ افزایش صادرات محصولات کشاورزی ایران به عراق/ رایزنی‌ برای برداشتن ممنوعیت صادرات ۲۲ محصول به خارج از کشور ۶ به مناسبت پرواز جاودانه شهید دوران|در رثای خلبانی که صدام برای سرش جایزه گذاشت/ داغ‌هایی که شهید دوران بر دل رژیم بعث گذاشت ۷ گیلان| ضرورت واگذاری سهام شستا با قیمت اولیه به بازنشستگان/ خطر حباب قیمت در بورس جدی است ۸ متخصص بیماری‌های عفونی پاسخ می‌دهد؛ آیا ‌کرونا از طریق غذا و نوشیدنی منتقل می‌شود؟ ‌ مهمترین اخبار استانها معاون اول قوه قضائیه: با اغتشاشگران ‌و مخلان امنیت مردم ‌‌بدون هیچ ‌اغماضی برخورد می‌کنیم فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء: در حیطه فعالیت‌های دولتی ورود نمی‌کنیم / فقط مسئولیت اجرای پروژه‌ها را برعهده داریم گزارش ویدئویی| کلنگ‌هایی که بر زمین می‌ماند / چرا ساخت پردیس سینمایی گاوازنگ مسکوت ماند؟ امام جمعه تبریز به کرونا مبتلا شد / تجویز دو هفته قرنطیه خانگی مهمترین اخبار تسنیم آمادگی قوه قضائیه برای کمک به دولت/ موانع بر سر راه "جهش تولید" گزارش شود/ برخورد قاطع قضایی با مجرمان و متخلفان ظریف: یک ساعت صحبت امن تلفنی با پوتین داشتم/ قرارداد راهبردی درازمدت با روسیه تدوین می‌شود سرمایه‌گذاری مطلوب هندی‌ها در بندر چابهار‌ / اجرای تعهد ۸۵ میلیون دلاری تجهیزاتی / قرارداد "BOT" فعال خواهد شد واشنگتن‌پست: سیاست فشار حداکثری ترامپ مقابل ایران شکست خورد قالیباف در دیدارِ "الکاظمی": پرونده ترور شهید سلیمانی با قدرت پیگیری شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برق استان گیلان تاب آوری شبکه پروژه ها شبکه برق مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۲۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش همکاری‌های ایران و سریلانکا با افتتاح پروژه اومایا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، "علی اکبر محرابیان" در مراسم افتتاح پروژه چند منظوره اومااویا در جنوب شرق کشور سریلانکا که با حضور رؤسای جمهور ایران و سریلانکا برگزار شد، گفت: بر اساس اعلام کمیسیون بین‌المللی سدهای بزرگ، ایران جز ۴ کشور نخست دنیا در سدهای درحال ساخت و نوآوری در سدسازی است و نیز بر اساس اعلام کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی ایران پنجمین کشور جهان از لحاظ وسعت شبکه‌های مدرن آبیاری و زهکشی است.

وزیر نیرو ادامه داد: در سال‌های گذشته ایران در عرصه تولید تجهیزات و قطعات مورد نیاز تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب موفق شده است بیش از ۹۵ درصد نیازهای خود را از داخل کشور تأمین کند و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ سد بزرگ و ۶۰۰ سد کوچک با حجم مخزن حدود ۶۰ میلیارد مترمکعب و حدود ۲.۵ میلیون هکتار شبکه آبیاری و زهکشی مدرن و صدها تصفیه‌خانه آب و فاضلاب در کشور ایران ساخته شده است.

محرابیان بیان کرد: با توجه به ظرفیت فنی و مهندسی کشور در صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش آب و برق و فاضلاب ایران توانسته است در سال‌های گذشته ۵۰ پروژه بزرگ آب و برق را در ۲۰ کشور جهان یا به اتمام برساند و یا در حال اجرا داشته باشد.

وی در همین رابطه اظهار داشت: به عنوان نمونه از جمله پروژه‌هایی که با توان مهندسان ایرانی در کشور تاجیکستان به بهره‌برداری رسیده است، می‌توان به سد و نیروگاه سنگ توده اشاره کرد و نیز در حال حاضر پروژه سد راغون که یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های عمرانی جهان در کشور تاجیکستان با ارتفاع ۳۳۵ متر و ظرفیت ذخیره ۱۴ میلیارد متر مکعب است، توسط مشاوران و پیمانکاران بین‌المللی از جمله شرکت‌های ایرانی در حال ساخت است.

محرابیان در ارتباط با توان مهندسی ایران در صنعت برق نیز بیان کرد: در بخش برق بر اساس آمارهای آژانس بین‌المللی انرژی ایران در حوزه تولید برق حرارتی جز ۱۰ کشور اول جهان است و در بخش نیروگاه‌های برق آبی نیز به همت متخصصان داخلی، ایران جز کشورهای برتر جهان شناخته می‌شود.

وزیر نیرو در ادامه با تاکید بر اینکه می‌توان عرصه‌های فنی و اقتصادی را به عنوان انگیزه‌ای برای توسعه صلح و دوستی بین کشورها و ملت‌ها قلمداد کرد، ادامه داد: در نتیجه رویکرد مثبت دولت‌ها در عرصه بین‌الملل و همکاری آن‌ها در حوزه‌های فنی و مهندسی می‌توانیم به توسعه صلح و دوستی در جهان دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به افتتاح پروژه چند منظوره اومااویا در کشور سریلانکا گفت: امروز در کشور سریلانکا گرد هم آمده‌ایم تا یکی از دستاوردهای مهم اقتصادی و فنی مشترک بین دو کشور را که با توان و تخصص مهندسان ایرانی اجرایی شد، به صورت رسمی به بهره برداری برسانیم.

محرابیان در همین خصوص گفت: طرح چند منظوره اوما اویا که توسط شرکت ایرانی فراب احداث شده است هم اکنون با همت متخصصان دو کشور و توجه ویژه دولتمردان کشور سریلانکا آماده بهره برداری است، یک پروژه پیچیده بود که از جمله اهداف احداث آن می‌توان به تولید ۱۲۰ مگاوات برق، احداث دو سد با کاربرد انتقال میان حوضه‌ای آب، تأمین آب شرب بخشی از مردم و تأمین آب برای ۵ هزار هکتار زمین کشاورزی اشاره کرد.

وزیر نیرو ادامه داد: طی دوره ساخت این سد و نیروگاه برای بیش از ۱۷۰۰ نفر از مردم خوب و مهربان کشور سریلانکا به صورت مستقیم اشتغالزایی شد و در کنار آن در عملیات ساخت این پروژه رکوردهای ویژه‌ای در زمینه حفر تونل‌ها، نصب عمیق‌ترین نیروگاه برق آبی در عمق ۷۰۰ متری زمین و تعبیه شفت ۶۱۸ متری و نیز احداث تونل عمودی برای هدایت آب روی توربین‌ها اشاره کرد.

محرابیان افزود: هر کدام از این اقدامات اگر جز نخستین‌ها در جهان نباشد، به طور قطع درعرصه فنی و اجرایی در زمره پروژه‌های عظیم و برجسته جهان قرار می‌گیرد.

وزیر نیرو در بخش پایانی سخنان خود با قدردانی از زحمات متخصصان ایرانی و سریلانکایی به منظور تحقق این عملیات پیچیده، اظهار داشت: اجرای موفق پروژه چند منظوره اومااویا می‌تواند مقدمه‌ای برای توسعه همکاری‌های ایران و سریلانکا در سایر پروژه‌های مشابه دیگر باشد.
وزیر نیرو همچنین گفت: لازم میدانم از مواضع مثبت و به حق دولت سریلانکا درباره تهاجم رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی به غزه و حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق تشکر و قدردانی ویژه کنم.

کد خبر 6087450 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران
  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • افزایش همکاری‌های ایران و سریلانکا با افتتاح پروژه اومایا
  • جایگاه ایران در تکنولوژی سدسازی بین کشور‌های جهان
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • قطعی گاز منطقه‌ای در رشت