Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح‌الله منوچهری، چهارشنبه بیان داشت: با اهدای جایزه پایتختی کتاب به شیراز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، منابع به‌روز برای کتابخانه‌های عمومی شیراز انتخاب شده است.

وی افزود: یک هزار و ۳۰۰ جلد کتاب در حوزه‌های ادبیات عمومی، ادبیات کودک و نوجوان و روان‌شناسی برای کتابخانه‌های عمومی شیراز خریداری شده که بر اساس نیاز این کتابخانه‌ها برای آنها ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با بیان اینکه، بسته‌ها متناسب با نیاز کتابخانه‌های عمومی و با رعایت موازین بهداشتی، آماده‌سازی و در قفسه کتابخانه‌ها قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: پس از بهبود اوضاع بیماری کرونا و با مجوز ستاد مبارزه با کرونا در مورد حضور اعضا در کتابخانه‌ها، کتاب‌های خریداری شده در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

منوچهری با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی شیراز به منابع گوناگون نیازمندند، گفت: اختصاص این کتاب‌ها به کتابخانه‌های عمومی، همسو با طرح نسیم دانایی که در ۲ سال گذشته آغاز شده است، وضعیت منابع را در کتابخانه‌های عمومی شیراز بهبود می‌بخشد.

وی، با بیان اینکه توسعه کتابخانه‌های شهر شیراز در دست پیگیری است، بیان کرد: پیگیری زمین کتابخانه مرکزی، بازسازی کتابخانه دستغیب، انجام تعمیرات و تجهیزات و خرید کتاب برای کتابخانه‌ها از جمله برنامه‌های شیراز در سالی است که این شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران شناخته می‌شود.

عنوان پایتختی کتاب ایران پس از برگزاری پنج دوره از این رویداد فرهنگی به کلانشهر شیراز رسید. شهری که از گذشته و در سابقه تاریخی اذهان مردم، با عنوان پایتخت فرهنگی ایران شناخته می‌شده است و رویدادهای فرهنگی با روح این شهر آمیخته است.

شیراز به جز در دوره نخست این رویداد، در سه دوره گذشته در جمع راهیافتگان به مرحله نهایی پایتختی کتاب ایران بود اما موفق نشد برترین رتبه را کسب کند.

مهم‌ترین عملکردها و برنامه‌های شیراز در دوره ششم، همکاری نهادهای شهری در ترویج فعالیت‌‎های کتابخوانی، بازسازی قدیمی‌‏ترین کتابخانه در جنوب ایران، ایجاد‎ باغ کتاب، ایجاد کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان، ایجاد شبکه شهروندان دوستدار کتاب، اعلام فراخوان انتخاب کتاب سال فارس و برنامه ویژه مفاخر اعلام شده است.

شیراز در دوره ششم، پایتخت کتاب ایران برای سال ۱۳۹۹ شد.

برچسب‌ها اداره کل کتابخانه‌ های عمومی فارس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پایتخت کتاب ایران شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل کتابخانه های عمومی فارس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پایتخت کتاب ایران شیراز فارس اداره کل کتابخانه های عمومی فارس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پایتخت کتاب ایران شیراز فارس کتابخانه های عمومی شیراز پایتخت کتاب ایران کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۲۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

عصر ایران _ خواننده‌ها سال 1403 را با خبر لغو یک کنسرت شروع کردند. اسفندماه گذشته هم اختتامیه فستیوال کوچه در بوشهر برگزار نشد. حالا مجوز کنسرت «آرمان گرشاسبی» هم در این شهر لغو شده و «معین زد» اصلا مجوز نگرفت.

گزارش را اینجا ببینید

اولین بار نیست که حرف ارشاد در اجرای موسیقی روی زمین می‌ماند. کنسرت علیرضا قربانی هم اواخر سال گذشته در اصفهان به دلیل حضور زنان لغو شد و وزارت ارشاد پس از پیگیری‌های زیاد بالاخره توانست کنسرت را روی صحنه ببرد. انجام نشدن تفکیک جنسیتی، حضور همسرایان و همنوازان زن و همزمانی با مناسبت‌ها عواملی بود که مانع برگزاری کنسرت شد. این گزارش را در این باره ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ادامه لغو کنسرت ها در بوشهر چه کسانی اجازه می‌دهند عده خیلی کمی در اصفهان، به جای همه مردم اصفهان تصمیم بگیرند! (فیلم)

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو