Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: براي اينكه صنعت خودروي كشور حفظ و از خروج ارز جلوگيري شود بايستي به سمت افزايش همكاري با قطعه سازان و دانش بنيان ها رفت.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از سايپانيوز، لطف اله سياهكلي، صنعت خودروسازي را آبروي كشور دانست و خاطرنشان كرد: خودروسازان مي توانند با همكاري دو سويه با شركت هاي دانش بنيان و قطعه سازان داخلي در جهت افزايش كيفيت، رضايتمندي مشتريان و داخلي سازي گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي افزود: بهره گيري از توان نيروهاي متخصص داخلي و پتانسيل موجود در كشور مي تواند موجب خودكفايي و ارتقاء سطح دانش در خودروسازي ها شود.

عضو كميسيون صنايع مجلس با بيان اينكه افزايش همكاري با قطعه سازان و دانش بنيان ها يك الزام است، افزود: داخلي سازي بايد با افزايش كيفيت و رشد تيراژ همراه باشد تا نتيجه مثبت آن عايد كشور شود؛ مردم ايران به خودروها و قطعاتي نياز دارند كه به جهت كيفيت شاخص باشد و حتي امكان صادرات فراهم شود.

عضو كميسيون صنايع مجلس اظهارداشت: با ممنوعيت واردات خودروهاي خارجي ضرورت دارد كه خودروسازان داخلي كارنامه بهتري ارايه كنند تا اعتماد از دست رفته به صنعت خودرو برگردد و متقاضيان با ميل خودرو خريداري كنند نه آنكه به خاطر ترس از گراني و نبود خودرو، سراغ خودروهاي ايراني بروند.

وي با بيان اينكه خودروسازان مي توانند بازار داخلي را ساماندهي كنند، تصريح كرد: با افزايش ميزان داخلي سازي خودروهاي وطني مي توان ميزان توليد را بالا برد و از هر گونه نوسان قيمت در بازار خودرو جلوگيري كرد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: داخلی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جلسه ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس با مخبر

در جلسه معاون اول رئیس جمهور با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سیاست های اقتصادی و ارزی و راهکارهای پیشنهادی برای ارتقا ارزش پول ملی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا،  محمد مخبر در این جلسه با تأکید بر اهمیت پیشنهادات کارشناسی در راستای حل مسائل اقتصادی و پیشرفت کشور، تصریح کرد: وجود دیدگاه های متفاوت و تضارب آراء برای مدیریت اقتصادی و سیاست های ارزی کشور امری طبیعی است و در این خصوص دولت از هر پیشنهاد اجرایی، کارشناسی و سازنده ای از سوی مجلس برای بهبود امور استقبال می کند.

 در این جلسه رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نیز ضمن قدردانی از برگزاری این جلسه و همراهی دولت با نمایندگان مجلس، گزارشی از بررسی های کمیسیون اقتصادی درخصوص سیاست های اقتصادی و ارزی کشور ارائه داده و در ادامه اعضای کمیسیون به ارائه نظرات و پیشنهادات خود برای ارتقای موضوعات ارزی کشور و حمایت از تولید پرداختند.

همچنین در این جلسه که معاون امور مجلس رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از شاخص های اقتصاد کلان کشور و عملکرد این نهاد اقتصادی برای مدیریت موثر در بازار ارز و حفظ ارزش پول ملی پرداخت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تأمین مالی و ریسک داخلی‌سازی در صنعت پتروشیمی پوشش داده می‌شود
  • مونتاژکاران؛ وارثان بیشتر ارز کشور!
  • کاهش ۸۰۰ درصدی آسیب های اجتماعی با مناسب سازی زیرساخت ها | ۵۰ خودرو در خدمت گشت فوریت های اجتماعی
  • اوجی: شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش‌ از ۶۷۶ شرکت افزایش یافت
  • اوجی: شرکت‌های دانش بنیان به بیش‌از ۶۷۶ شرکت افزایش یافته است
  • خودروسازان چینی ارز دولتی را بلعیده‌اند
  • وارث بیشتر ارز کشور؛ مونتاژکاران/ خودروسازان چینی ارز دولتی را بلعیده‌اند
  • چرا تولید خودروسازان در فروردین ۱۴۰۳ کاهش یافت؟
  • جزئیات جلسه ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس با مخبر
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه