Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان قائم مقامی، کاپیتان تیم ملی شطرنج کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، قصدش برای مهاجرت از ایران را کذب خواند و درباره دیدارش با لایتنر، سفیر کشور سوئیس در ایران اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی شطرنج، سفیر سوئیس از من دعوت کرد و من هم پاسخ مثبت دادم و به دیدار او رفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره پیشرفت‌های ورزش ایران صحبت کردیم

قائم مقامی از دیدارش با لایتنر ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: درباره‌ی پیشرفت‌های ورزش ایران، دنیا و مخصوصا پیشرفت‌های شطرنج کشورمان با هم بحث و تبادل نظر داشتیم. او اطلاعات ورزشی خوبی دارد و رویداد‌های رشته‌های مختلف ورزشی را پیگیری می‌کند.

سفیر سوئیس، چهره‌های شطرنج کشورمان را به خوبی می‌شناسد

استاد بزرگ شطرنج کشورمان سطح اطلاعات لایتنر را بسیار خوب خواند و افزود: روند پیشرفت شطرنج ایران برای سفیر سوییس جالب بود و به خوبی چهره‌های شطرنج کشورمان را می‌شناسد.

قائم مقامی تصریح کرد: دیدارمان ۲ ساعت به طول انجامید و یک بازی تمرینی دوستانه هم انجام دادیم. لایتنر علاقمند به شطرنج است و به صورت تفریحی بازی می‌کند.

خوشحالم که افراد غیر ورزشی در دنیا نیز شطرنج ما را دنبال می‌کنند

قهرمان حال حاضر شطرنج ایران و غرب آسیا گفت: دیدار خوب و سازنده‌ای بود و ارتباط خوبی شکل گرفت. برای من جذاب بود با این وجود که تخصص لاینتر خیلی به حوزه ورزش ارتباط ندارد، اما شطرنج ایران را به خوبی می‌شناسد. این موضوع برای ما باعث افتخار است که می‌بینیم در اقصی نقاط دنیا، افراد غیر ورزشی هم شطرنج ما را دنبال می‌کنند و تا این حد برای جهانیان شناخته شده هستیم. من از این بابت، حس بسیار خوبی دارم و به خودم می‌بالم که شطرنج کشورمان تا این حد خوب، موثر و درخشان ظاهر شده است.

احسان قائم مقامی افزود: من تنها سعی کرده ام وظیفه خود را در مقابل مردم و عظمت کشورم انجام دهم.

امیدوارم در المپیاد آنلاین فیده، موثر و موفق ظاهر شویم

استاد بزرگ شطرنج در پایان تصریح کرد: در مسابقات آنلاین شطرنج ۲۰۲۰ فیده، حدود ۱۶۰ کشور اعلام آمادگی کرده اند. ما در مرحله بعدی بازی‌ها به عنوان قهرمان قاره آسیا حضور خواهیم داشت. تیم ما به طور مستقیم جواز حضور در جمع ۴۰ تیم پایانی را به دست آورده است، در نتیجه لازم نیست در مراحل مقدماتی بازی کنیم. امیدوارم شرایط به نحوی باشد که بتوانیم حضور موثری در این بازی‌ها داشته باشیم.

بیشتر بخوانید

نگاهی به تاریخچه شطرنج

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون شطرنج احسان قائم مقامی شطرنج کشورمان قائم مقامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک

تیم‌های ملی فوتبال روسیه و بلاروس دیدار دوستانه‌ای برابر هم برگزار خواهند کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سرویس رسانه‌ای فدراسیون فوتبال روسیه؛ دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال روسیه برابر بلاروس روز 7 ژوئن (18 خرداد) در ورزشگاه دینامو مینسک برگزار خواهد شد.

این بازی در رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) لحاظ خواهد شد. تیم‌های ملی روسیه و بلاروس در رنکینگ فیفا به ترتیب رتبه‌های 35 و 97 را در اختیار دارند.

حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا

در فوریه 2022 فیفا و اتحادیه‌ فوتبال اروپا (یوفا) تیم‌های ملی و باشگاه‌های روسیه را از شرکت در مسابقات بین‌المللی به‌دلیل جنگ اوکراین به‌طور نامحدود محروم کردند. در مجموع پس از شروع تحریم‌ها، تیم ملی روسیه 12 بازی دوستانه (پنج برد، شش تساوی، یک شکست) انجام داد. شاگردان والری کارپین در آخرین دیدار خود در ماه مارس در مسکو تیم ملی صربستان را با نتیجه 4 بر صفر شکست دادند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کاکائو: مدرسه فوتسال ایران را می‌ستایم/با یک اشتباه حذف شدیم
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • یک پله سقوط مقصودلو و طباطبایی در رنکینگ جهانی شطرنج
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • مورایس: بردن پرسپولیس اصلا آسان نیست
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است
  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم