Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- هرچند شهروندان ایلامی عدم نظارت کافی بر مراکز توزیع ماسک و اقلام بهداشتی را از دلایل عدم استفاده از ماسک می‌دانند اما دانشگاه علوم پزشکی استان منکر تخلف مراکز فروش این اقلام است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ ویرویس کرونا یا همان کووید 19 عامل یک بیماری جانکاه و حتی مرگ‌آور شده است که هرروز خود را به شکلی نمایان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان بهداشتی و درمانی تنها راه مبارزه، مقابله و قطع زنجیره این بیماری مرموز را در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک می‌دانند؛ آنها بر این باورند که تلفیق این سه رکن می‌تواند، نجات‌بخش جان مردم از ابتلا به بیماری کووید 19 و عواقب بعد از آن باشد. اما در کنار این توصیه‌ها هستند  کسانی که برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک با مشکل مالی مواجه‌اند و توان تأمین وسایل بهداشتی ازجمله ضدعفونی‌کننده و ماسک را ندارند.

گرانی ماسک و وسایل ضدعفونی‌کننده، عدم در دسترس بودن سهل در بازار و گاه بی‌کیفیت بودن آنان نیز عاملی است که برخی شهروندان را بر آن داشته است که متأسفانه در بدترین شرایط از خیر استفاده از ماسک بگذرند و بدون استفاده از آن در اجتماع حضور یابند.

در همین حال خبرنگار تسنیم در ایلام به سراغ برخی از این شهروندان رفته تا علت این بی‌توجهی به مسائل بهداشتی در جلوگیری از شیوع کرونا را بداند؛ یکی از شهروندان در این باره به خبرنگار ما گفت: گرانی و از طرفی عدم توان مالی عامل عدم استفاده مستمر من از ماسک شده است به‌نحوی که نمی‌توانم از ماسک به‌طور مداوم استفاده کنم.

برخی ماسک‌های قم را از داروخانه‌ها ارزان خریده و در شهرهای دیگر گران‌تر می‌فروشندآیا ماسک‌ها با قیمت مصوب دست مردم می‌رسد؟معاون وزیر صنعت: چرا با گران فروشی ماسک در داروخانه ها برخورد نمی شود؟

حضور میدانی در سطح شهر ایلام نیز اثبات‌کننده این نکته است که ماسک فقط در داروخانه‌های حوزه مرکزی شهر ایلام عرضه می‌شود و افراد نیازمند به خرید این اقلام می‌بایست هزینه مضاعف بر خرید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده برای رسیدن به مرکز مرجع را نیز بپردازند؛ همین امر خرید را برای شهروندان سخت‌تر می‌کند.

از طرفی برای تهیه ماسک و وسایل بهداشتی نیز برخی از داروخانه‌ها با کلمه «نداریم»، آب پاکی روی دست مراجعین ریخته و امید آنها برای خرید ماسک و اقلام ضدعفونی‌کننده را ناامید می‌کنند.

چرایی موضوع را با "مهتاب شاهماری" معاون غذا داروی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در میان گذاشتیم؛ وی در پاسخ، نتایج بازدید میدانی خبرنگاران تسنیم در سطح شهر ایلام را منکر شد و اظهار داشت: ماسک و اقلام ضدعفونی‌کننده به‌وفور در داروخانه‌ها به قیمت مصوب در حال عرضه است و در این خصوص تاکنون گزارشی نداشته‌ایم.

وی گفت: شهروندان تخلف احتمالی در خصوص گرانفروشی در داروخانه‌ها را به تعزیرات گزارش کنند.

شاهماری در پاسخ این سئوال که آیا امکان توزیع در تمام نقاط شهر برای پرهیز از تردد شهروندان به هسته مرکزی و صرف وقت و هزینه ممکن است؟ گفت: اگر فروشگاه‌های معتبر درخواست کنند ما این اقلام را در اختیار آنان قرار می‌دهیم.

به هر روی؛ اگرچه مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی استان معتقد است مشکل برخی از ماسک‌نزدن بحث مالی نمی‌تواند باشد؛ اما شهروندان ایلامی باید بدانند برای قطع زنجیره شیوع کروناویروس نیازمند رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک هستند. هرچند مسئولان اجرایی و حوزه درمان استان نیز وظیفه دارند با رصد مراکز فروش، هرگونه تخلف را با اقدام قاطع روبه‌رو سازند.

انتهای پیام/180/س

R7718/P1573/S6,52/CT7 بیشتر بخوانید... برخی ماسک‌های قم را از داروخانه‌ها ارزان خریده و در شهرهای دیگر گران‌تر می‌فروشند آیا ماسک‌ها با قیمت مصوب دست مردم می‌رسد؟ معاون وزیر صنعت: چرا با گران فروشی ماسک در داروخانه ها برخورد نمی شود؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... برخی ماسک‌های قم را از داروخانه‌ها ارزان خریده و در شهرهای دیگر گران‌تر می‌فروشند آیا ماسک‌ها با قیمت مصوب دست مردم می‌رسد؟ معاون وزیر صنعت: چرا با گران فروشی ماسک در داروخانه ها برخورد نمی شود؟ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ اینجا «دیسفان گناباد»؛ روستایی که ۱۸ سال صدای گریه نوزادی را نشنیده است ۲ گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد ۳ دستاوردی جدید از متخصصان دریایی ایران/ ‌رادارهای پرقدرت سامانه کنترل دریایی ‌بومی‌سازی شد ۴ سرمایه‌گذاری مطلوب هندی‌ها در بندر چابهار‌/ اجرای تعهد ۸۵میلیون‌دلاری تجهیزاتی/ قرارداد "BOT" فعال خواهد شد ۵ به مناسبت پرواز جاودانه شهید دوران|در رثای خلبانی که صدام برای سرش جایزه گذاشت/ داغ‌هایی که شهید دوران بر دل رژیم بعث گذاشت ۶ گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با پزشک کشاورز/ باغداری موفق که بازار ‌فلفل‌دلمه‌ روسیه، اوکراین، آذربایجان و ارمنستان را تصاحب کرد ۷ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء: در حیطه فعالیت‌های دولتی ورود نمی‌کنیم/ فقط مسئولیت اجرای پروژه‌ها را به‌عهده داریم ۸ افزایش صادرات محصولات کشاورزی ایران به عراق/ رایزنی‌ برای برداشتن ممنوعیت صادرات ۲۲ محصول به خارج از کشور مهمترین اخبار استانها آمادگی قوه قضائیه برای کمک به دولت/ هماهنگی‌‌ با بانک مرکزی ‌برای برگرداندن ارزهای‌ صادراتی / برخورد قاطع قضایی با ‌متخلفان گزارش| بی‌آبی در مناطق سیل‌زده لرستان در گرمای ۴۵ درجه؛ اعتراض مردم «چم‌کبود» معمولان به بی‌توجهی‌ها + تصاویر آزمایش موفق ۳ داروی درمان و پیشگیری از کرونا در آذربایجان شرقی / داروها روی ۳۰۰ نفر آزمایش موفق داشت دیدار استانداران خوزستان و ذی‌قار عراق / قدردانی ‌از ‌ایرا‌ن برای تامین گاز اکسیژن ‌بیمارستان‌های عراق مهمترین اخبار تسنیم آمادگی قوه قضائیه برای کمک به دولت/ هماهنگی‌‌ با بانک مرکزی ‌برای برگرداندن ارزهای‌ صادراتی / برخورد قاطع قضایی با ‌متخلفان ظریف: یک ساعت صحبت امن تلفنی با پوتین داشتم/ قرارداد راهبردی درازمدت با روسیه تدوین می‌شود سرمایه‌گذاری مطلوب هندی‌ها در بندر چابهار‌/ اجرای تعهد ۸۵میلیون‌دلاری تجهیزاتی/ قرارداد "BOT" فعال خواهد شد اخبار تایید نشده از سقوط یک شهرستان در شمال افغانستان واشنگتن‌پست: سیاست فشار حداکثری ترامپ مقابل ایران شکست خورد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس دانشگاه علوم پزشکی استفاده از ماسک داروخانه ها داروخانه ها ضدعفونی کننده ماسک و اقلام قیمت مصوب ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۳۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: دکتر فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. 

او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 
در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود