Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار ایلام گفت: در دو سه سال اخیر بالای ۴۹ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری صورت گرفته و بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه آماده افتتاح و یا شروع به کار شده است.

«قاسم سلیمانی‌دشتکی» در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: در دو سه سال اخیر  بالای ۴۹ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری صورت گرفته و بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه آماده افتتاح و یا شروع به کار شده است و این تلاش های صورت گرفته عملکرد دولت به تنهایی نیست بلکه عملکرد نظام در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به افتتاحیه های مهم ظرف دو سه ماه اخیر اشاره کرد و گفت: در همین مدت کوتا دو برنامه مهم افتتاح و شروع به کار طرح ها و پروژه ها با حضور رییس جمهور داشتیم که در این زمینه در کشور پیشگام هستیم.

استاندار ایلام تصریح کرد: ابتدا طرح ها و پروژه های حوزه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در قالب افتتاح ۲۲ هزار هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی تحت فشار فکه، افتتاح سد مخزنی شهدای ایلام(گلال) با اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه وزارت نیرو داشتیم.

سلیمانی ادامه داد: همچنین افتتاح شبکه و آبیاری در ۲۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دهلران و مهران و ایوان و سایر پروژه‌های بخش کشاورزی استان ایلام با اعتبار ۴۸۲ میلیارد تومان نیز از جمله پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی بود که توسط رئیس جمهور بصورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

وی تصریح کرد: سپس مراسم افتتاح وکلنگ زنی ۱۰ طرح مهم حوزه راه وشهرسازی استان با حضور رئِیس جمهور و با اعتبار ۱۱ هزار میلیارد تومان از طریق ویدئوکنفراس داشتیم که از این تعداد هفت طرح با مجموع سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید و همچنین سه طرح با اعتباری بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان عملیات اجرایی انها شروع شد که از آن جمله می توان به رونمایی از آزاد راه پل زال، مورموری، دهلران، چیلات به طول ۱۲۶ کیلومتر، آغاز عملیات اجرایی اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور و افتتاح ۲۳۰ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستای در مناطق مختلف استان اشاره کرد.

سلیمانی دشتکی در ادامه یک خوب برای مردم استان داشت و آن افتتاح فاز دو پتروشیمی ایلام بعد از سال ها معطلی بود.

وی با اعلام خبر افتتاح پروژه مهم الفین در مرداد ماه با حضور رئیس جمهور، گفت: افتتاح پروژه مهم الفین سیزدهم به عنوان بزرگترین مجتمع غرب کشور به همراه واحد شیرین‌سازی در استان باعث رونق و تحول صنعتی در استان خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان سپس از ایجاد دو شهرک تخصصی صنایع پایین دستی در استان خبر داد و گفت: یکی شهرک تخصصی زیر نظر شرکت شهرک ها و دولت در جنب پتروشیمی دهلران ایجاد می شود و دیگری ایجاد پارک ملی پروپیلن است که با سرمایه گذاری ۴۰ درصدی هلدینگ ایرانیان و دیگر سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام می شود که این مهم تحول بزرگی در جهت توسعه صنعت و ایجاد اشتغالزایی بالا در استان ایجاد خواهد کرد.

وی با تاکید بر خدمات ارزشمند نظام در استان، گفت: باوجود اینکه درگیر تحریم های ظالمانه و کرونا هستیم اما تحرکات و اقدامات خوبی در حوزه های مختلف استان انجام شده که در سطح کشور نمود بارزی داشته است و در این راستا نتیجه سرمایه گذاری قابل توجه استان منتج به کاهش نرخ بیکاری به عدد ۶.۵ شده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه منکر گرانی، تورم و بیکاری در استان نیستیم، گفت: اما نباید به این بهانه خدمات ارزشمند نظام و دولت نادیده گرفته شود و زیر سئوال برود.

سلیمانی ضمن قدردانی از دغدغه برخی کنشگران فضای مجازی در ارتباط با مشکلات استان، گفت: قدردان انتقادات منصفانه همراه با اطلاع و اگاهی خبرنگاران هستیم و مسئولان مربوطه موظف هستند شفاف و بصورت مستند به این انتقادات پاسخ دهند.

وی ادامه داد: اما انتقاد با تخریب فرق دارد و زیرسئوال بردن خدمات‌ نظام و دولت در این شرایط حساس پذیرفتنی نیست.

سلیمانی دشتکی با اشاره به این که دستگاه های مرجع برای اعلام آمارها کاملا مشخص هستند و نمی شود آمارهای یک مرکز رسمی را در خصوص بیکاری یا هر شاخص دیگر با اظهار نظرهای غیر رسمی و خام کنار گذاشت، اضافه کرد: نمی توان آمار رسمی و مرسوم کشور را به خاطر اظهار نظر خام یک نفر که ملاک ارزیابی او غیرعلمی است، زیرسوال برد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هزار میلیارد تومان میلیارد تومان سرمایه گذاری پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۴۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود

شهردار کهریزک گفت: فضای ورزشی شهر کهریزک با کمبود ۳۰ درصدی مواجه است که این کمبود در سالن‌های ورزشی بسیار محسوس است و خانه کشتی در این راستا افتتاح خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، علی کلهر در آئین کلنگ‌زنی خانه کشتی کهریزک با اشاره به لزوم افزایش سرانه ورزشی در کهریزک گفت: با توجه به توسعه شهر کهریزک و جمعیت ساکن در این منطقه فضای ورزشی شهر کهریزک با کمبود 30 درصدی مواجه است که این کمبود در سالن‌های ورزشی بسیار محسوس است.

وی افزود: با توجه به اعلام نیاز در حوزه ورزش، در جلسات متعددی هماهنگی‌های لازم برای احداث خانه کشتی با مساحتی در حدود 3 هزار مترمربع با دسترسی مناسب برای علاقه‌مندان و مراجعان صورت گرفت.

شهردار کهریزک در ادامه گفت: این پروژه در دو مرحله اجرایی می‌شود که اعتبار فاز نخست این پروژه 25 میلیارد تومان و مرحله دوم نیز با اعتباری در حدود 30 میلیارد تومان از امروز آغاز خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا دهه فجر امسال افتتاح شود.

کلهر تصریح کرد: کهریزک مهد ورزش‌های پهلوانی، کشتی، کاراته و ... است، لذا در این مجموعه تمهیدات لازم جهت این ورزش‌ها اندیشیده شده و مجهز خواهد شد.

شهردار کهریزک خاطرنشان کرد: در این مجموعه علاوه بر فضای ورزشی، سالن اجتماعات و خوابگاه ورزشی نیز طراحی شده و تلاش می‌کنیم این فضا را در جهت ورزش قهرمانی و پهلوانی تجهیز کنیم تا فضایی مناسب برای افتخار آفرینی جوانان شهر کهریزک فراهم شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری نیز با اشاره به لزوم ارتقای خدمات ورزشی در بخش کهریزک گفت: سرانه بخش کهریزک بسیار پایین است و نیاز است که در این منطقه پروژه‌های ورزشی تعریف و اجرایی شود.

حسن یوسف‌زاده افزود: امیدواریم با هم‌افزایی دستگاه‌های خدمات‌رسانی بخشی از کمبودهای ورزشی کاهش و سرانه ورزشی این منطقه ارتقا یابد.

کشف انبار 10 میلیاردی بلور قاچاق در کهریزک

یوسف زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کهریزک استعدادهای زیادی در بخش کشتی و رزمی دارد، با افتتاح این پروژه در آینده‌ای نه چندان دور شاهد بروز و ظهور استعدادهای زیادی در این حوزه خواهیم بود که موجب افتخار آفرینی در شهر و کشور خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • وعدۀ افتتاح بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۱۴۰۴
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد