Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@03:17:40 GMT

شیوه «قربانی» با توجه به شرایط شیوع کرونا تغییر کند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۴۵۴۲

شیوه «قربانی» با توجه به شرایط شیوع کرونا تغییر کند

امام‌جمعه بجنورد خطاب به علما و مدیران مدارس علمیه اهل سنت خراسان شمالی گفت:امسال در سبک قربانی کردن تجدیدنظر کنید تا انجام این عمل مستحبی پیامدهای منفی در پی نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با علما و مدیران مدارس علمیه اهل سنت خراسان شمالی که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرجام، رییس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت خراسان برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن عید قربان، به تشریح شرایط شیوع کرونا در جامعه پرداخت و خطاب به علمای اهل سنت، اظهار کرد: باید امسال نگاه خود را به قربانی کردن عوض کنیم؛ زیرا با توجه به شرایط کرونایی نمی‌توان درزمینهٔ قربانی کردن و توزیع گوشت‌های قربانی مانند سال‌های گذشته عمل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید کاری کنیم که هم مستحبی را عملیاتی کرده و هم عوارض آن را خنثی کنیم؛ اما اگر مانند سال‌های قبل هر کس در کوچه خود ذبح کرده و گوشت قربانی را توزیع کند با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، این عمل خطرات زیادی دارد.

امام‌جمعه بجنورد گفت: اوضاع امسال با سال‌های پیش فرق می‌کند و ازاین‌رو باید شیوه ذبح و قربانی نیز فرق کند، به عنوان مثال می‌توان قربانی کردن را بر عهده کشتارگاه گذاشت و گوشت آماده تحویل گرفت.

وی افزود: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که انجام این مستحب، جان مسلمانی را در معرض خطر قرار دهد؛ زیرا نه عقل و نه دین اجازه این کار را به ما نمی‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خطاب به علما و بزرگان اهل سنت خراسان شمالی گفت: امسال در سبک قربانی کردن تجدیدنظر کنید تا انجام این عمل مستحبی پیامدهای منفی در پی نداشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اهل سنت خراسان شمالی امام جمعه مدیران مدارس اهل سنت خراسان خراسان شمالی قربانی کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای انجام دومین سفر به خراسان شمالی از رییس جمهور دعوت شد

محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با مهر با اشاره به دیدار با رییس دفتر رییس جمهور اظهار کرد: درخواست سفر دوم به خراسان شمالی مطرح شد.

وی در ادامه افزود: در این دیدار ضمن تشریح برکات سفر اول و وضعیت مصوبات سفر برای سفر دوم رئیس جمهوری به خراسان شمالی دعوت انجام شد.

استاندار خراسان شمالی گفت: برای تکمیل برخی مصوبات باقی مانده سفر، وزارتخانه‌ها به تعهدات خود عمل کنند.

حسین‌نژاد بیان کرد: رییس دفتر رئیس جمهور نسبت به هر مورد مهم مطروحه قول مساعد داد.

کد خبر 6098885

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی برای استان‌های شمالی در آخر هفته
  • تجمع مردمی حمایت از اجرای طرح نور در مرکز خراسان شمالی
  • شیوه تکریم از معلمان در اصفهان تغییر کرده است
  • هشدار نارنجی در آخر هفته برای استان‌های شمالی
  • برای انجام دومین سفر به خراسان شمالی از رییس جمهور دعوت شد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی