Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@04:21:16 GMT

ارائه خدمات تله آی سی یو به صورت پایلوت در شیراز

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۴۶۹۱

ارائه خدمات تله آی سی یو به صورت پایلوت در شیراز

ایسنا/فارس معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارائه خدمات "تله آی سی یو" به صورت پایلوت در شیراز خبر داد و گفت: بخش های ویژه بیمارستان‌ها نقش حیاتی در میزان مرگ و میر دارد و یکی از راه‌های کاهش مرگ ارائه خدمات به صورت تله آی سی یو است.

قاسم جان بابایی عصر چهارشنبه اول مرداد در جمع خبرنگاران در شیراز بیان کرد: اساتید بنامی در کشور و شیراز وجود دارند که می توانند به شهرستان ها خدمات مشاوره ای ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در حال حاضر ممکن است پزشکان فوق تخصص در محیط امکان حضور نداشته باشند، لذا امروز بهترین فرصت برای ارائه خدمات به صورت سیستم های مشاوره ای مجازی و تله آی سی یو است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز اولین دانشگاه پایلوت خواهد بود و به تدربج سایر دانشگاه‌ها تحت پوشش این مهم قرار خواهد گرفت، گفت: امید است تجربیات این دانشگاه به سایر دانشگاه‌ها انتقال یابد.

جان بابایی همچنین با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز زیر ساخت خوبی در الکترونیکی شدن خدمات دارد، عنوان کرد: یکی از دستاوردهای بحران کرونا، موضوع الکترونیکی شدن خدمات است.از ستاد ملی کرونا مجوز گرفته ایم و بیمه ها ملکف هستند که خدمات پزشکی را در قالب بستر الکترونیکی، خرید خدمت کنند و دانشگاه علوم پزشکی شیراز اولین دانشگاهی خواهد بود که اقدام به ازائع خدمات محازی فروش بیمه ای رادیولوژی خواهد کرد.

او گفت: با استفاده از زیر ساخت هایی که در شیراز وجود دارد، تصاویر سی تی اسکن و رادیولوژی و سایر تصاویر به مرکز استان ارسال خواهد شد و اساتید رادیولوژی می توانند بلافاصله گزارش بنویسند و معطلی را کاهش دهند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون به صورت مستمر اقدام به برگزاری جلسات روزانه کرده و توانسته است با جلسات روزانه استان را تحت کنترل قرار دهد.

جان بابایی همچنین با بیان اینکه افزایش تعداد فوتی ها وابسته به تعداد مراجعین و سرپایی ها دارد، گفت: هر چه تعداد بیماران سرپایی ها بیشتر شود، انتظار داریم که تعداد بستری ها هم بیشتر شود و به همان میزان هم تعداد فوتی ها افزایش یابد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه برای کنترل شیوع کروناویروس راهی جز مراعات پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم نداریم، از مردم خواست تا از حضور در مراسم ها و تجمعات خودداری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ستاد ملی کرونا جان بابایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز درمان و آموزش پزشکی معاون درمان ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۴۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­­پورحسینی افزود: در دو سال گذشته در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت، ظرفیت خوابگاه‌های متاهلین دانشگاه علوم پزشکی تهران دو برابر شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت: این تعداد خوابگاه کفایت نمی‌کند و معاونت دانشجویی فرهنگی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صدد است طی یک سال آینده ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی را دو برابر کنند.   مدیرکل دفتر وزارتی وزارت بهداشت ادامه داد: به تعداد تخت‌های خوابگاه‌های مجردی هم ۱۰ هزار تخت افزوده شده است.   پورحسینی ضمن تشکر از خیرینی که در این امر مشارکت داشتند، افزود: همچنان از همکاری خیرین در این حوزه استقبال می‌کنیم. ­

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی