Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصری گفت: کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز برای اولین بار در کشور با رایزنی با بیمه ها و همکاری با دادگستری و بهزیستی استان فارس با ارائه بیمه نامه یک ساله، زمینه ارائه مشاوره های یک ساله به زوجین را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی ناصری»، امروز (چهارشنبه 1 مرداد) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با تبریک سالروز پیوند مبارک حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) گفت: حفظ بنیان خانواده از دغدغه های شورای پنجم بوده و اقداماتی را در این حوزه به انجام رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز افزود: یکی از مشکلات امروز جامعه ما که علاوه بر بنیان خانواده، جامعه و نسل آینده را تحت تاثیر قرار داده است، معضل طلاق است.

وی اضافه کرد: موقعیت اقتصادی در وقوع طلاق اثر گذار است اما علل دیگری مانند تحصیلات، ازدواج زود هنگام، تفاوت سنی، اعتیاد و ... نیز در این حوزه نقش دارد.

ناصری با اشاره به عدم استحکام روابط بین ‌فردی در بین زوجین بیان کرد: اگر روابط از استحکام کافی برخوردار باشد، وجود مشکلاتی مانند بی پولی، بیماری و ... کمتر به وقوع طلاق منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: آموزش در این حوزه نقش موثری دارد تا شاهد تحکیم زندگی مشترک در جامعه باشیم و شورای اسلامی شهر شیراز بر ارائه این آموزش ها از مدارس و دانشگاه ها تاکید دارد تا فرهنگ سازی مناسبی به انجام برسد.

ناصری اضافه کرد: کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز با بررسی های مختلف برای ارائه راهکار حذف مسائل زمینه ای طلاق برای اولین بار در کشور با رایزنی با بیمه ها و همکاری با دادگستری و بهزیستی استان فارس زمینه ارائه مشاوره های یک ساله به زوجین را ایجاد کرده است.

وی اعلام کرد:  بدین ترتیب به زوج ها در زمان مراجعه برای انجام آزمایش خون، بیمه نامه ای با اعتبار یکساله ارائه می شود تا پس از انجام عقد، امکان ارائه خدمات مشاوره ای برای آنها ایجاد شود.

ناصری افزود: در صورتی که زوجی به جلسات بیشتری نیاز داشته باشد، بهزیستی نیز برای چهارجلسه  دیگر، «یاری برگ» در اختیارشان قرار خواهد داد.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: بهزیستی فارس شورای اسلامی شهر شیراز دادگستری فارس خدمات مشاوره ای زوج جوان طلاق شیراز شورای اسلامی شهر شیراز یک ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، در کمیته ترویج فرهنگ اهدای عضو گفت: سلامت یک اصل و مسئله مهم در زندگی بشریت است که بی توجهی به آن، عواقب جبران ناپذیری برای فرد و جامعه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اهدای عضو یکی از مواردی است که در حوزه سلامت تعریف می‌شود ادامه داد: بر اساس آمار‌های موجود بیش از ۸ هزار فرد سالانه دچار مرگ مغزی خاکسپاری می‌شود که از این تعداد آمار اهدا کننده عضو مطلوب نیست و باید فرهنگ سازی بیشتر و بهتری صورت گیرد.


عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکی از راه‌های فرهنگ سازی در خصوص هر موضوعی فرهنگ سازی از سنین کودکی است که در این زمینه نهاد‌های آموزشی همچون وزارت آموزش و پرورش و بخش‌های تبلیغی مثل صداوسیما می‌توانند کمک قابل توجه‌ای داشته باشند. وزارت آموزش و پرورش می‌تواند موضوع اهدای عضو را در سرفصل‌های آموزشی خود قرار دهد.


نجفی گفت: دریافت کارت اهدای عضو یکی از راه‌های عضویت در این امر که سبب ادامه زندگی به افراد دیگر می‌شود است، اما با توجه به شرع مقدس برای اهدای عضو رضایت، ولی دم نیاز است لذا انجمن اهدای عضو نباید به صرف داشتن کارت عضویت اکتفا کند بلکه باید این مسئله را در خانواده‌ها نیز ترویج کند.

دیگر خبرها

  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد