Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:28:27 GMT

بیش از ۳۶ درصد روستاییان شیروان بیمه ندارند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۵۷۰۸

بیش از ۳۶ درصد روستاییان شیروان بیمه ندارند

محمدرضا غلام زاده، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۶۳.۵ درصد از سرپرستان خانوارهای روستایی این شهرستان زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند که براساس برنامه زمان بندی شده، خانوارهای فاقد پوشش نیز تا پایان امسال زیر پوشش قرار خواهند گرفت.
وی گفت: جامعه هدف بیمه کشاورزی و سرپرست خانوار روستایی این شهرستان در گروه ۱۸ تا ۵۰ ساله، ۱۶ هزار و ۸۵۰ خانوار است که اولویت اصلی در مرحله نخست سرپرستان خانوارهای روستایی هستند ولی برای بیمه سایر افراد واجد شرایط هم محدودیتی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غلام زاده گفت: از ۱۳ خرداد امسال که جلسات مشترکی با فرماندار و دستگاه های متولی این شهرستان در این خصوص برگزار شده، شاهد پیشرفت های خوب و همکاری مناسبی بوده ایم به طوری که در این مدت ۳۰۰ نفر برای برخورداری از این نوع بیمه نام نویسی کرده اند و ۱۵۰ نفر هم ثبت نام اولیه کرده اند که پول آنرا واریز نکرده اند ولی اطلاعات آنان در سامانه ثبت شده است.
مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: مرحله دوم شامل افراد واجد شرایط در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت مانند زیارت و قوشخانه شیروان است که افرادی که شرایط عضویت در بیمه تامین اجتماعی را ندارند می توانند زیر پوشش این بیمه قرار گیرند.
غلام زاده افزود: توصیه می شود افرادی که فاقد هر گونه پوشش بیمه هستند خصوصا جوانان بیکار از این بیمه استفاده کنند تا در آینده با اشتغالزایی که برای آنان فراهم می شود سنوات و سوابق بیمه برای آنان محسوب شود.
شهرستان شیروان بیشترین شمار بیمه شده روستایی و عشایری خراسان شمالی را دارد که ۱۰ هزار و ۶۳۰ نفر تاکنون بیمه شده اند و ۳۸۲ نفر هم در این شهرستان مستمری بگیر این صندوق هستند که ماهانه، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مستمری برای آنان پرداخت می شود.
۳۰ درصد بیمه شدگان صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان شیروان زن و ۷۰ درصد مرد هستند.

صندوق بیمه روستاییان و عشایر این فرصت را برای تمام افراد بالای ۱۸ و زیر ۵۰ سال در روستاها فراهم کرده تا بتوانند از حقوق مستمر و ماهیانه در زمان بازنشستگی، فوت سرپرست یا از کارافتادگی کلی بهره مند شوند.

در صندوق بیمه روستاییان و عشایر ۷۰ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند.

برچسب‌ها زندگی عشایری صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر روستائیان خراسان شمالی شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر روستائیان خراسان شمالی شیروان زندگی عشایری صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر روستائیان خراسان شمالی شیروان روستاییان و عشایر صندوق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۵۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری

هدایت مهر  در بازدید از مناطق عشایری شهرستان تفتان بخش گوهر کوه و نازیل این شهرستان گفت: عشایر هم در خصوص مشکلات مراتع، تامین نهاده‌ها، نقدینگی، دریافت تسهیلات توضیحاتی تشریح کرد با حداقل شدن مشکلات اما راه های دسترسی مدارس عشایری و پیگیر تقسیم آرد بین عشایر با توجه به شرایط جوی ،آبرسانی و عشایری که دارای مشکل می باشند.

هدایت مهر مدیر عشایر شهرستان تفتان گفت: با اشاره به نقش و اهمیت عشایر در تولید محصولات دامی و کشاورزی، تصریح کرد: عشایر تفتان نقش بسزایی در تامین گوشت قرمز، شیر، پشم، کرک و مو  صنایع دستی دارند

علیرضا شهنوازان فرماندار شهرستان تفتان گفت؛ ضمن بازدید و توجه به ویژه به قشر عشایر دستور داد هر چه سریعتر مشکلات عشایر شهرستان تفتان حل گردند
چرا که عشایر ذخایر انقلاب می باشند. 

وی تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی مانند کوچ نمادین، عروسی عشایری، بازی‌های بومی و محلی، مسابقه تیراندازی با کمان سنتی،  مسابقه برترین قوچ ، مسابقه لباس سنتی و مسابقه برترین آلاچیق عشایری نیز در حوزه میراث فرهنگی و طرح آبرسانی، جاده و نصب تابلو در منطقه کله شهتوت را از مدیر راهداری تفتان خواستار شد که در بازدید های آتی نصب تابلوها و همکاری بامری بخشدار نازیل را بصورت جدی و نگاه ویژه به مناطق عشایری و همکاری با مسئول عشایر و مکتوب مستندات را به فرمانداری ارسال نماید 

 شهنوازان گفت: ما مدیران جهادی در رفع مشکلات مردم را تحسین و حمایت می کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان