Web Analytics Made Easy - Statcounter

الوائلی با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا روزانه نیازمند ۲۰ تن اکسیژن در ذی‌قار هستیم گفت: با توجه به اینکه ظرفیت ذخیره ۶۰ تن اکسیژن در این استان وجود دارد از مسئولان منطقه آزاد اروند و استان خوزستان انتظار داریم برای حل این کمبود با ما همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «ناظم حمید الوائلی» ظهر امروز (چهارشنبه ۱ مرداد) در نشست اجلاس مشترک استانداران ذی‌قار عراق و خوزستان و همچنین مدیران سازمان منطقه آزاد اروند که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، با بیان اینکه نیازمند حمایت‌های ایران برای مبارزه با بیماری کرونا هستیم اظهار کرد: در این ایام سخت ما همیشه پیگیر تلاش‌های جمهوری اسلامی برای مقابله با این بیماری منحوس بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار ذی‌قار عراق حکمت و درایت کادر پزشکی جمهوری اسلامی ایران را منجر به کاهش آمار تلفات ناشی از کرونا ویروس دانست و افزود: خوشبختانه آمار تلفات این بیماری در ایران روند نزولی به خود گرفته و در بسیاری از شهرهای این کشور وضعیت پایدار شده که جای تقدیر دارد.

 

وی از کمبود تجهیزات پزشکی و درمانی به‌ویژه اکسیژن در استان ذی‌قار عراق در پی شیوع کرونا خبر داد و اضافه کرد: نیاز روزانه استان ذی‌قار در ایام شیوع بیماری اپیدمی کرونا ۲۰ تن اکسیژن است اما با توجه به اینکه ظرفیت ذخیره ۶۰ تن اکسیژن در این استان وجود دارد از مسئولان منطقه آزاد اروند و استان خوزستان انتظار داریم برای حل این کمبود همکاری‌های لازم را با ما داشته باشند.

 

الوائلی برگزاری این نشست را به عنوان نخستین دیدار، زمینه‌ساز همکاری‌های بیشتر و گسترده‌تر میان استان‌های ذی‌قار و خوزستان و منطقه آزاد اروند دانست و ابراز کرد: خوزستان در مقایسه با استان ما در شرایط بسیار بهتری به لحاظ شیوع کرونا است، از این رو نیازمند همکاری و تبادل تجربیات در این زمینه هستیم.

 

وی بیان کرد: از آنجائی‌که برای نصب دستگاه تنفس مصنوعی ثابت در بیمارستان‌های ذی‌قار زیرساختی وجود ندارد و فراهم‌سازی این شرایط با توجه به شرایط حاد عراق و اینکه تصمیم‌گیری‌ها باید از سوی دولت مرکزی انجام شود، این پروسه زمان بر است ضمن اینکه امکان نصب دستگاه تنفس مصنوعی بیمارستان‌ها در شرایط بد اقتصادی را نداریم.

 

استاندار ذی‌قار عراق تصریح کرد: از آنجائی‌که مشابه این دستگاه در شهرهای آبادان و خرمشهر و منطقه وجود دارد لذا ترجیح‌مان تامین این دستگاه‌ها از همین منطقه و استان خوزستان است، در زمینه بهبود محیط زیست استان ذی‌قار عراق نیاز به همکاری وجود دارد و تصمیم داریم با منطقه آزاد اروند همکاری دوجانبه‌ای را داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه سالانه ۸۰۰ هزار نفر از اهالی استان ذی‌قار عراق پیش از ایام کرونا به ایران سفر می‌کردند اذعان داشت: امیدوارم پس از پایان بحران بیماری کرونا شاهد افزایش سفرهای زیارتی بین گردشگران دو کشور باشیم.

 

الوائلی سقوط نظام بعثی صدام را عامل گرایشات مذهبی سیاسی میان دو کشور دانست و عنوان کرد: اکنون نگاه‌های مردم دو کشور به سوی اهل‌بیت (ع) افزایش یافت و این باعث شده تا هم در زمینه وجه اشتراک مذهبی و سیاسی دو ملت، شاهد توسعه اقتصادی و تجاری و همکاری‌های گسترده در روابط عمیق بین ایران و عراق باشیم.

 

وی به نقش ایران در مبارزه با تکفیری‌های داعش و حمایت از کشور عراق اشاره کرد و ادامه داد: حکومت ایران اسلامی به‌صورت مقتدرانه کشور عراق را در طول چهار سال مبارزه با تکفیری‌های داعش یاری و حمایت و دست برادری را به سوی ما دراز کرد.

 

استاندار ذی‌قار عراق هدف از این سفر را تقویت روابط سیاسی و اقتصادی بین ایران و عراق عنوان کرد و گفت: کشور عراق برای مبارزه با تمام دشمنان خارجی با اتحاد و همبستگی در کنار جمهوری اسلامی ایران ثابت‌قدم است.

 

الوائلی یاد آور شد: امیدواریم هر چه زودتر این ویروس منحوس ریشه‌کن شود و ایرانی‌ها با پای پیاده به زیارت حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابولفضل العباس (ع) مشرف شوند و اتحاد و همبستگی این دو کشور دوست و برادر را در روزهای سخت پیش از پیش شاهد باشیم.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمبود اکسیژن استان ذی قار عراق استاندار ذی قار عراق کمبود تجهیزات پزشکی مبارزه با کرونا ویروس کنترل شیوع کرونا ویروس کرونا ویروس پیاده روی اربعین حسینی گردشگران عراقی منطقه آزاد اروند زیارت امام حسین ع در روز اربعین منطقه آزاد اروند تن اکسیژن استان ذی قار ذی قار عراق دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۵۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است

به گزارش خبرنگار مهر، علی چگنی روز دوشنبه در آیین افتتاحیه اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا، ضمن خوش‌آمد گویی به نمایندگان عضو ACD، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران در نظر داریم با همکاری همه جانبه بتوانیم اهداف خود را پیش ببریم و به نتیجه برسیم، اکنون در زمانی هستیم که پیش‌بردن اهداف اقتصادی به تنهایی نتیجه ندارد، همکاری همه جهان را نیاز داریم، همچنین برای رشد اقتصادی، برقراری رفاه و صلح نیاز است تا همکاری‌های همه جانبه شامل همکاری‌های بین‌المللی از طریق افراد ذی‌صلاح انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه در چنین مجامعی که اغلب اعضای ACD حضور دارند، پتانسیل های بسیار زیادی وجود دارد، افزود: در این مجمع می‌توان همه جانبه کار کنیم، هرکشوری توانایی‌های خاص خودش را دارد، امیدوارم این اجلاس به الگوهای ممکن ببین بخش‌های خصوص و دولتی تبدیل شود.

مدیرکل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: وزارت امور خارجه آماده است تا از طریق پشتیبانی‌های دولتی و کشورهای عضو، خودش را به اهداف اقتصاد جهانی نزدیک کند، البته این رشد و پیشرفت سریع نیست و از طریق همکاری به وجود می‌آید، باید بدانیم کشورهای دیگر چه کمک‌هایی می‌توانند انجام دهند.

وی اضافه کرد: جلسات اجلاس بسیار مهم هستند و می‌توانند نقش مهمی در ارتقای ارتباطات ایفا کنند. کشورهای عضوACD را به نهایت همکاری دعوت می‌کنیم، حضور آنها در این مجمع نشان داد که می‌توانیم همکاری‌های فعالانه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر،مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia Cooperation Dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

کد خبر 6092258

دیگر خبرها

  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • جابه‌جایی روزانه ۶۱ هزار تن گندم در خوزستان
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان
  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار