Web Analytics Made Easy - Statcounter

منچستریونایتد پس از دوری یکساله از لیگ قهرمانان اروپا، به دنبال بازگشت به این مسابقات است. با وجود این که سرنوشت شیاطین سرخ در دست خودشان است، اما دریافت گل دقیقه 97 از ساوتهمپتون باعث شده است کار تحت شرایطی به اما و اگر بکشد. 

منچستریونایتد امشب با هدف رسیدن به جمع چهار تیم برتر لیگ انگلیس از وست هم پذیرایی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش طرفداری، پیش از این قهرمانی لیورپول و دومی منچسترسیتی قطعی شده است و حالا سه تیم چلسی، لسترسیتی و منچستریونایتد برای کسب دو سهمیه باقی مانده از لیگ قهرمانان اروپا تلاش می کنند. ابتدا نگاهی داریم به شرایط فعلی جدول:

رتبه نام تیم تعداد بازی برد تساوی باخت گل زده تفاضل گل امتیاز 3 چلسی 36 19 6 11 64 15 63 4 لسترسیتی 37 18 8 11 67 28 62 5 منچستریونایتد 36 17 11 8 63 28 62

همان طور که مشخص است، هر سه تیم در خطر دور ماندن از لیگ قهرمانان فصل آینده هستند. با توجه به این که منچستریونایتد و چلسی برخلاف لسترسیتی دو بازی دیگر پیش رو دارند، به باور بسیاری این دو تیم در رده های سوم و چهارم قرار خواهند گرفت. ابتدا برنامه بازی های باقیمانده را بررسی خواهیم کرد:

نام تیم هفته سی و هفتم هفته سی و هشتم چلسی لیورپول (آنفیلد) وولورهمپتون (استمفوردبریج) لسترسیتی برگزار شد منچستریونایتد (کینگ پاور) منچستریونایتد وست هم (اولدترافورد) لسترسیتی (کینگ پاور) منچستریونایتد با کسب 2 امتیاز راهی لیگ قهرمانان می شود ولی شاید با 3 امتیاز به آن مسابقات نرسد!

نکته جالب اینجاست که اگر منچستریونایتد از دو بازی باقی مانده خود 2 امتیاز کسب کند، با 64 امتیاز بالاتر از لسترسیتی 63 امتیازی به لیگ قهرمانان صعود خواهد کرد. اما اگر آن ها فرضا امشب وست هم را شکست بدهند و مقابل لسترسیتی شکست بخورند، آنگاه هر دو تیم 65 امتیازی خواهند شد و این احتمال وجود خواهد داشت تا شیاطین سرخ به خاطر تفاضل گل به لیگ قهرمانان راه پیدا نکنند.

در صورت برابر بودن امتیازات تیم ها، آیا تفاضل گل ملاک است یا بازی رو در رو؟

در اینجا باید به یک رفع ابهام اساسی بپردازیم. قبل از شروع فصل 20-2019 لیگ برتر اعلام شد که برخلاف سالیان گذشته، از این به بعد نتایج بازی های رو در رو هم در تعیین جایگاه تیم های هم امتیاز موثر خواهد بود؛ اما این ملاک اول پس از تساوی امتیازات تیم ها نیست. مثلا اگر منچستریونایتد و لسترسیتی طبق سناریوی ذکر شده در بالا هم امتیاز شوند، چه تیمی در رده بالاتر قرار می گیرد؟

در قوانین لیگ برتر آمده است:

اگر دو تیم هم امتیاز شوند، آنگاه تفاضل گل ملاک تفکیک آن ها خواهد بود؛ اگر تفاضل گل آن ها هم برابر باشد، تیمی که گل زده بیشتری دارد در رتبه بالاتر قرار می گیرد و اگر گل زده آن ها هم برابر بود، آنگاه ملاک نتایج دو بازی رو در رو خواهد بود. اگر تیم ها در تمامی شاخص های قبلی برابر بودند، آنگاه مسابقه ای در زمین بی طرف تعیین کننده تیم برتر خواهد بود. 

 بنابراین تنها در صورتی که منچستریونایتد مقابل وست هم 5-4 برنده شود و سپس در هفته پایانی مقابل لسترسیتی 1-0 شکست بخورد، کار به نتایج دو بازی رو در رو می رسد که در آن صورت برد 1-0 منچستریونایتد در بازی رفت و برد 1-0 لسترسیتی در بازی برگشت باعث خواهد شد تا شاهد یک بازی اضافی برای تعیین تیم برتر باشیم. البته احتمال پیش آمدن این سناریو آنقدر کم است که بهتر است پاراگراف آخر این مطلب را جدی نگیریم!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: لیگ قهرمانان تفاضل گل رو در رو دو بازی تیم ها وست هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مایورکا 0-1 اتلتیکو مادرید؛ چشمک روخی بلانکوس به سهمیه لیگ قهرمانان

شاگردان دیگو سیمئونه به سه امتیاز ارزشمند خارج از خانه رسیدند.

طرفداری | دو تیم مایورکا و اتلتیکو مادرید در چارچوب هفته سی و چهارم لالیگا به مصاف هم رفتند که این بازی با برد خارج از خانه و 1-0 اتلتیکو مادرید به پایان رسید.

اطلاعات بازی مایورکا و اتلتیکو مادرید تاریخ برگزاری: شنبه 4 می ۲۰۲4 | 15 اردیبهشت ۱۴۰3 ساعت برگزاری: ساعت 22:30 به وقت تهران مکان برگزاری: استادیوم سون مویکس (مایورکا) بستر برگزاری: هفته 34 لالیگا - فصل 24-2023 گلزن اتلتیکو مادرید: رودریگو ریکلمه (5)

 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • منچستریونایتد و چلسی دو مقصد جذاب برای توماس توخل
  • بیشترین امتیاز در پنج لیگ معتبر اروپایی؛ قهرمانان در صدر + عکس
  • پیروزی آتالانتا مقابل سالرنیتانا؛ سهمیه لیگ قهرمانان در چنگ گاسپرینی
  • رسمی؛ میلان سهمیه لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۴/۲۵ را کسب کرد
  • رم ۱ - ۱ یوونتوس/ خطر از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان، بیخ گوش گرگها+ فیلم
  • وضعیت سهمیه‌های اروپایی لیگ برتر؛ منچستریونایتد و چلسی چه سرنوشتی دارند؟
  • برتری 3-1 منچستریونایتد مقابل آرسنال با بریس کریستیانو رونالدو و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا (5 می، 2009) / فیلم
  • ژیرونا چهاردهمین تیم متفاوت اسپانیایی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا
  • اتلتیکو مادرید به سهمیه لیگ قهرمانان نزدیک شد
  • مایورکا 0-1 اتلتیکو مادرید؛ چشمک روخی بلانکوس به سهمیه لیگ قهرمانان