Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: با توجه به صحبت های امروز رییس جمهور، ودیعه ای که به عنوان وام به مستاجران پرداخت می شود اقساط ماهیانه ندارد، بلکه اجاره نشین ها فقط اقساط سود ۱۳ درصد را به صورت ماهیانه پرداخت می کنند و پس از پایان قرارداد، اصل مبلغ به بانک برگردانده می شود.
به گزارش خردا به نقل از ایسنا، بعد از هفته ها صحبت درباره پرداخت ودیعه اجاره به مستاجران، امروز این وعده نهایی شد و رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت خبر آن را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گفته حسن روحانی، پرداخت ودیعه برای مستاجران تهرانی ۵۰ میلیون تومان، مستاجران شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و سایر شهر ها ۱۵ میلیون تومان با نرخ سود ۱۳ درصد خواهد بود.
مستاجران خانه های کمتر از ۹۰ متر مشمول دریافت وام ودیعه مسکن
پیش از این هم محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، اجاره نشین های ساکن در واحدهای کمتر از ۷۵ متر در تهران و کمتر از ۹۰ متر در دیگر شهرها را مشمول دریافت تسهیلات ودیعه مسکن اعلام کرده بود.
نکته قابل توجه آن است دولت برای آنکه تسهیلات مورد نظر، کمکی برای مستاجران باشد و تورمی در بازار اجاره ایجاد نکند آن را از مستاجر فعلی به مستاجر بعدی انتقال می دهد. بر اساس شنیده ها، این ایده وزارت راه و شهرسازی بوده که با توجه به صحبت امروز رئیس جمهور، عملیاتی شده است. بدین صورت که اصل ودیعه بعد از اتمام قرارداد اجاره به بانک مسکن مسترد می‌شود. به بیان دیگر اصل مبلغ مشمول اقساط ماهیانه نمی شود بلکه اجاره‌نشین‌ها فقط سود ۱۳ درصد سالیانه را به عنوان اقساط ماهیانه پرداخت می کنند.
حسن روحانی، امروز چهارشنبه اول مرداد ماه ۱۳۹۹ در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: دولت درخصوص اجاره نشینان دو گام مهم در هفته های اخیر برداشت که اولین گام دولت این بود که نسبت به اضافه اجاره بها که روند صعودی و غیرمنطقی داشت در ستاد ملی کرونا، ‌ تصویب کردیم که افزایش اجاره بهاد در شهر تهران حداکثر تا ۲۵ درصد، در شهرهای بزرگ تا ۲۰ درصد و در سایر شهرها تا ۱۵ درصد مجاز است و بیش از آن مورد پذیرش نیست.
رییس‌جمهوری اقدام دیگر دولت را که امروز اول مرداد ۹۹ تصویب و به زودی اجرایی و عملیاتی خواهد شد را دادن ودیعه از طرف بانک به مستاجران دانست و گفت: دولت تصمیم گرفته برای آن دسته از مستاجرانی که دارای حقوق ثابت هستند، و همچنین برای خانوارهایی که تحت حمایت کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و بهزیستی هستند، در تهران ۵۰ میلیون تومان در شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچکتر ۱۵ میلیون تومان، کمک ودیعه مسکن، پرداخت کند.
به گفته رییس‌جمهوری، افراد واجد شرایط اجاره‌نشین در تهران، ودیعه ۵۰ میلیون تومانی با بهره ۱۳ درصد دریافت می‌کنند که کمک خوبی برای مستاجران تهرانی است. این افراد، می‌توانند تا ۵۰ میلیون تومان برای مدت یک سال که اجاره نامه گواه خواهد بود از بانک ودیعه مسکن، قرض بگیرند. همچنین سود ۱۳ درصد را به بانک به شکل ماهانه پرداخت کنند. پایان کار باید اجاره نشین هایی که ودیعه مسکن دریافت کرده اند اصل پول را به بانک برگردانند.
روحانی تصریح کرد: از هفته آینده، جزئیات و ویژگی‌های ودیعه اجاره مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی، به مردم اعلام می‌شود. همچنین از هفته آینده، مقررات اجرایی شدن این طرح به تمامی بانک‌ها ابلاغ خواهد شد و مردم از طریق صدا و سیما مردم از جزئیات طرح، آگاه می‌شوند. این گام جدیدی است که دولت در شرایط سخت کرونایی برای مستاجران برمی دارد. برچسب ها: مستاجران ، وام ودیعه اجاره

منبع: خرداد

کلیدواژه: مستاجران وام ودیعه اجاره ۵۰ میلیون تومان برای مستاجران اجاره نشین ها ودیعه اجاره سود ۱۳ درصد ودیعه مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس

نماینده مردم تهران جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ی مجلس و نحوه اثرگذاری این مصوبه بر بازار مسکن و اجاره‌ها را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، علی خضریان درباره مصوبه مجلس مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفته بازار جلوگیری کنیم؛ بنابراین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محور‌های مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محور‌های این مصوبه است.

طراح، طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی گفت: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحد‌های خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قرارداد‌های اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود، افزود: ساماندهی سکو‌های ثبت اگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود، ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحد‌های طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحد‌ها را از دیگر محور‌های این مصوبه برشمرد.

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای مستاجران
  • با ۳۰۰ میلیون تومان در کدام محله خانه اجاره کنیم؟
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران
  • اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم