Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، منابع خبری گزارش داده‌اند شرکت هواپیمایی حامل پرچم قطر به دنبال دریافت غرامت ۵ میلیارد دلاری از ۴ کشور محاصره‌کننده قطر و بستن حریم هوایی خود به روی هواپیماهای این کشور است.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر از ژوئن ۲۰۱۷ بعد از مناقشه دیپلماتیک با قطر استفاده هواپیماهای این کشور از حریم‌های هوایی خودشان را ممنوع اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام، یکی از مجموعه تدابیر تحریمی چهار کشور محاصره‌کننده قطر برای تنبیه این کشور به بهانه آن چیزی است که حمایت از سیاست‌های منطقه‌ای ایران خوانده شده است.

شرکت هواپیمایی قطر روز چهارشنبه اعلام کرد اقدامات این کشور باعث ضربه به سرمایه‌گذاری‌های این شرکت شده و فعالیت‌هایش در دنیا را تحت تأثیر قرار داده است.

هفته گذشته دیوان بین‌المللی دادگستری در شهر لاهه به عنوان رکن قضائی اصلی سازمان ملل متحد در پرونده اختلاف قطر با ۴ کشور محاصره‌کننده بر سر ممنوعیت استفاده از حریم هوایی این کشورها به نفع قطر رأی داد.

* تلاش ناکام ترامپ برای کاهش پرواز هواپیماهای قطر از ایران

در هفته‌های گذشته، اخباری هم از تلاش «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای حل مسئله محاصره هوایی قطر و افزایش فشارهای اقتصادی علیه ایران آغاز کرده بود که به سرانجام نرسید.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال چند هفته پیش به نقل از منابع آگاه گزارش داد دولت ترامپ عربستان سعودی و امارات متحده عربی را تحت فشار قرار داده تا ممنوعیت‌های اعمال‌شده علیه شرکت‌های هواپیمایی قطر برای پرواز بر فراز این کشورها را بردارند.

این روزنامه گزارش داده دولت ترامپ اکنون بر روی یک موضوع خاص برای حل و فصل این بحران متمرکز شده است: مسئله حریم هوایی.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند ترامپ شخصاً عربستان سعودی را تحت فشار قرار داده تا محدودیت‌های اعمال‌شده برای استفاده قطر از حریم هوایی این کشور را بردارد زیرا این مسئله اغلب هواپیماها را مجبور به استفاده از حریم هوایی ایران می‌کند. و منبع درآمدی برای این کشور محسوب می‌شود.

یک مقام آمریکایی گفت: «اکنون احساس اضطرار بیشتری برای حل مسئله حریم هوایی وجود دارد. ما از اینکه پروازهای قطرایرویز از آسمان ایران باعث سرازیر شدن پول به این کشور می‌شود احساس ناخرسندی می‌کنیم.»

رسانه‌ها مدتی بعد گزارش دادند امارات طرح ارائه‌شده از سوی دولت آمریکا برای حل بحران در روابط قطر با کشورهای عربی را ناکام گذاشته است.

* ترامپ و آغاز بحران قطر

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا بیستم ژانویه ۲۰۱۷ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور با شکست رقیب دموکرات خود «هیلاری کلینتون» به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده انتخاب شد.

ترامپ بعد از مراسم تحلیف خود، در اقدامی که خارج از عرف رؤسای جمهور آمریکا بود، ترجیح داد به جای سفر به کشورهای غربی متحد خود، یک کشور عربی را برای اولین سفر خارجی خود انتخاب کند. از این رو اواخر اردیبهشت ماه سال ۹۶ (۵ ژوئن ۲۰۱۷) برای شرکت در اجلاس «اسلامی- آمریکایی ریاض» که طی آن ۵۰ کشور از جهان عرب و اسلام مشارکت داشتند، وارد عربستان سعودی شد.

دقیقا ۱۵ روز از این رویداد مهم سیاسی نگذشته بود که خبرگزاری رسمی قطر (قنا) اظهاراتی از طرف «تمیم بن حمد» منتشر کرد. دوحه بلافاصله این اظهارات را تکذیب کرد و گفت که سایت این خبرگزاری از سوی افراد ناشناسی هک شده است و این اظهارات به وی نسبت داده شده است. بعدها معلوم شد منشاء حملات سایبری به «قنا» و هک سایت آن، امارات بوده است.

امیر قطر در اظهارات منتسب به او، از گروه‌‌های مقاومت در لبنان و فلسطین حمایت کرده بود. به فاصله ساعاتی از این رویداد، چهار کشور عربی عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین، مقام‌های قطری را به تلاش برای حمایت مالی از «تروریسم» متهم کرده و به روابط دیپلماتیک خود با قطر پایان دادند.

این کشورها اعلام کردند تا زمانی که دوحه شروط سیزده‌گانه آن‌ها را که یکی از آن‌ها بستن شبکه پربیننده الجزیره بود، نپذیرد، به قطع روابط خود با قطر ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

104 / 361 هواپیمایی قطر محاصره قطر قطر غرامت تحریم قطر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هواپیمایی قطر محاصره قطر قطر غرامت تحریم قطر عربستان سعودی هواپیمایی قطر حریم هوایی برای حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۶۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور

تین نیوز

گواهینامه فرودگاهی فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعطا شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در آیین اعطای گواهینامه فرودگاهی فرودگاه بین المللی شیراز گفت: امروز مستکبران جهانی در این اندیشه هستند که صنعت هوانوردی جمهوری اسلامی ایران چگونه توانسته با وجود تحریم های ناجوانمردانه سرپا بایستد و مطابق استانداردهای جهانی عمل کند.

محمدی بخش افزود: استان فارس امروز می تواند به خود افتخار کند که فرودگاه شیراز به عنوان سومین فرودگاه کشور از گواهینامه فرودگاهی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار شده است.

وی بیان کرد: در حوزه کارگو باید برای فرودگاه های فارس برنامه ریزی شود تا با حمل و نقل هوایی شاهد صادرات محصولات درجه یک این استان به کشورهای همسایه باشیم.

محمدی بخش اظهار کرد: این افتخار را داریم که اعلام کنیم از بوموسی تا سراوان شاهد برقراری پروازهای مسافری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک با افتتاح رادار تنگ ریز فارس، مردم در جریان اهمیت این پروژه و اقدام جهادی رزمندگان خط مقدم صنعت هوانوردی قرار خواهند گرفت.

آسمان ایران در امنیت کامل است

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: آسمان ایران در امنیت کامل به سر می برد و در شرایطی که اخیرا اسرائیل مورد هجوم رزمندگان ایرانی قرار گرفت، هزاران پرواز در شیراز و سایر فرودگاه های ما انجام شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • غرامت ۲۳۰ هزار یورویی طارمی روی دست پورتو!
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن
  • ژاوی: دروغ می‌گویند، غرامت نمی‌خواستم
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی رشد متوازن است
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف هوایی محتاج هیچ کشوری نیست
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه