Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@13:50:58 GMT

افتتاح نمایشگاه مجازی ازدواج به سبک شهدای گیلانی

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۶۴۱۹

افتتاح نمایشگاه مجازی ازدواج به سبک شهدای گیلانی

ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با بیان اینکه نمایشگاه «همسفر تا بهشت» به مناسبت سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) برگزار شد، گفت: در نمایشگاه مجازی «همسفر تا بهشت» ۵۰ عکس از مراسم ازدواج شهدای گیلانی با موافقت همسران معزز شهدا به نمایش گذاشته شده است.

عبدالله پاکاری در حاشیه افتتاح ویدئوکنفرانسی نمایشگاه مجازی «همسفر تا بهشت» که با محوریت ازدواج ساده به سبک شهدا و رونمایی از تصویرنگاره مراسم ازدواج شهید «غلامرضا سلحشور» برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: مقرر شده بود این نمایشگاه به صورت فیزیکی در تهران برگزار شود، اما با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور، در فضای مجازی افتتاح کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی موجود در جامعه و تغییر سبک زندگی موضوع ازدواج را برای جوانان به یک رویا تبدیل کرده است، افزود: جوانان می توانند با بهره گیری از ظرفیت حوزه ایثار و شهادت و سبک زندگی شهدا به عنوان الگوهای صحیح و کامل، به برگزاری ساده و آسان گرفتن امر خداپسندانه ازدواج روی بیاورند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، جمع آوری آثار و اسناد شهدا را یکی از ماموریت های بنیاد دانست و تصریح کرد: آثار و اسناد مربوط به شهدا شامل عکس ها و دست نوشته ها و وصایا و... به صورت موضوعی طبقه بندی شده و در مناسبت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

پاکاری، «نمایشگاه همسفر تا بهشت» را مجموعه عکس ها و تصاویر مرتبط با ازدواج ساده شهدای گیلانی دانست و عنوان کرد: نمایشگاه مذکور به مناسبت سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) برگزار شده است.

وی با تاکید بر لزوم معرفی شهدا و مانوس شدن جوانان با این الگوهای ناب و فرهنگ ایثار و شهادت، یادآور شد: در نمایشگاه مجازی «همسفر تا بهشت» ۵۰ عکس از مراسم ازدواج شهدای گیلانی با موافقت همسران معزز شهدا به نمایش گذاشته شده و علاقمندان به ویژه جوانان می توانند از طریق آدرس navidshahed.com این تصاویر را ببینند.

مدیرکل بنیاد گیلان، هدف از برگزاری نمایشگاه ازدواج ساده به سبک شهدای گیلانی را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا به جامعه دانست و اضافه کرد: امیدواریم این نمایشگاه گامی مثبت در راستای فرهنگ سازی امر ازدواج آسان برای جوانان باشد.

به گزارش ایسنا، آیین رونمایی از نمایشگاه مجازی «همسفر تا بهشت» به صورت ویدئوکنفرانس با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین کاویانی راد، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، رحیم نریمانی، مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید، سرهنگ حسین مصطفی پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان، حمیدرضا امام پناهی، مشاور ایثارگران استانداری گیلان و همسر شهید سلحشور برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهدا ازدواج آسان نمایشگاه مجازی همسفر تا بهشت شهدای گیلانی بنیاد شهید برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۶۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ارزترجیحی برای خرید تجهیزات و داروهای ایثارگران و جانبازان

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از تخصیص منابع ارزی برای خرید تجهیزات و داروهای ایثارگران و جانبازان خبر داد و گفت: وزارت بهداشت و صمت مجوزات لازم را به بنیاد شهید داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت - در حاشیه نشست هیأت دولت گفت: دولت و مجلس کمک کردند جداول بودجه هم ابلاغ شد تا رشد قابل قبولی در پرداختی‌های مربوط به خانواده‌های شهدا و ایثارگران داشته باشیم.

وی افزود: آن چیزی که دنبال آن بودیم مسئله تأمین ارز برای خرید تجهیزات مربوط به جانبازان و ایثارگران پس از ۱۰ سال بود که به نتیجه رسید، چرا که بعضی از این تجهیزات در داخل تولید می‌شدند لذا از ثبت سفارش تجهیزات و هم از اجازه واردات آن‌ها ممانعت می‌شد، شرکت‌های داخلی هم در این زمینه وجود نداشتند و مجبور بودیم بعضاً به صورت چمدانی تجهیزات را وارد کنیم.

رئیس بنیاد شهید ادامه داد: هم وزارت بهداشت و هم وزارت صمت مجوزات لازم را به بنیاد شهید دادند و در جدول تخصیص منابع ارزی، ارز ترجیحی برای خرید تجهیزات و داروهای ایثارگران و جانبازان تخصیص داده شد.

قاضی‌زاده در ادامه درباره افزایش حقوق خانواده شهدای گفت: در بخش‌های مختلف این افزایش حقوق متفاوت است، والدین خانواده‌های شهدا هفت میلیون و صد دریافت می‌کردند و امسال به ۱۵ میلیون رسیده است. در مورد سایر حقوق جانبازان حالت اشتغال مطابق با رشدها اتفاق افتاد یعنی آنجایی که باید ۲۰ درصد رشد کند ۲۰ درصد، در مورد حق پرستاری ۳۵ درصد بر اساس قانون کار افزایش پیدا کند ۳۵ درصد، مجموعاً رشدی که در پرداخت‌های بنیاد شهید اتفاق افتاده است از متوسط پرداخت‌های مجموعه دولت بالاتر است که این نشان دهنده این است که اولویت دولت و مجلس در حوزه شهدا و ایثار بوده است چرا که در طی دوسال منابعی که در اختیار بنیاد شهید بوده سه برابر شده است یعنی بودجه ۳۰ هزار میلیاردتومانی به ۹۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی عنوان کرد: البته اگر باز پرسیده شود که با این همه افزایش آیا کفایت تمام خدمات بنیاد شهید را می‌کند باید بگویم خیر، به علت اینکه به صورت طولانی مدت یکسری خدمات ناقص داده شده است تا بتوانیم این خدمات را کامل کنیم به جای ۹۰ هزار میلیارد تومان نیاز به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه است که در حال حاضر ممکن نیست.

منبع: ایرنا

کد خبر 751729

دیگر خبرها

  • به دنبال مردمی‌سازی بنیاد هستیم
  • تخصیص ارزترجیحی برای خرید تجهیزات و داروهای ایثارگران و جانبازان
  • ۵ کتاب شهدای شهرستان بهارستان رونمایی شد
  • یادواره شهدای معلم شهرستان دیر برگزار شد
  • افزایش حقوق سه دسته از ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است
  • مهمان داریم/ تشییع یک شهید تازه تفحص شده گیلانی در روز‌های آینده