Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@07:03:16 GMT

رهبران ماسک‌دار جهان +عکس

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۷۴۵۷

رهبران ماسک‌دار جهان +عکس

"آنتونی فاوچی "رییس مرکز مقابله با بیماری‌های عفونی آمریکا و عضو کارگروه ویژه مقابله با کرونای کاخ سفید هفته گذشته از مقام‌های ایالتی خواسته تا حد امکان در ملزم کردن مردم به پوشیدن ماسک اصرار به خرج دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصرایران، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا چند روز پیش وعده داده که هیچگاه آمریکا‌یی‌ها را به پوشیدن ماسک برای مهار کرونا مجبور نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ که تاکنون حاضر به پذیرفتن توصیه مؤکد مشاوران بهداشتی و حتی سیاسی خود برای رعایت موازین بهداشتی، بخصوص زدن ماسک به علت شیوع ویروس کرونا نشده بود، حال در توییتی خبرساز با انتشار تصویری "سیاه و سفید" از خود در حالی که ماسکی بر چهره دارد که علامت ریاست جمهوری بر آن نقش شده، بر زدن ماسک تاکید کرده و کسی را میهن پرست‌تر از خود در این مورد ندانسته است.

وی افزود: بسیاری از مردم می‌گویند که پوشیدن ماسک وقتی که از فاصله‌گذاری اجتماعی ممکن نیست؛ یک اقدام میهن پرستانه است.

در 15 روز گذشته نیز "ژایر بولسونارو" رئیس جمهور برزیل که به ترامپ این کشور  معروف است برای لغو این قانون از حق وتوی خود استفاده کرده است.

رئیس جمهور برزیل گفته که این قانون بر خلاف قانون اساسی بوده است.

اما اینک نگاه سیاستمداران و مقامات کشورها به پوشیدن ماسک فرق کرده است. سران اتحادیه اروپا در نشست روزهای قبل با ماسک در مقابل جهانیان حاضر شدند  و تلاش کردند فاصله اجتماعی خود را حفظ کنند. بسیاری از  کشورها نیز مردم بی‌ماسک را جریمه می‌کنند.

در ادامه تصویر برخی از مقامات جهان را با ماسک ببینید.

"آنگلا مرکل" صدرااعظم آلمان هنگام ورود به نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل

"بوریس جانسون" نخست وزیر بریتانیا در حال دیدار از کارکنان شعبه خدمات آمبولانس بخش بهداشت و درمان لندن

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که از ابتدا شیوع کرونا از پوشیدن ماسک خودداری کرده بود در دیدار از بیمارستان نظامی "والتر رید" ماسک زد

یک صفحه نمایش در حال نشان دادن "شی جین‌پینگ" رئیس جمهور چین با ماسک

"جایر بولسونارو" رئیس جمهور برزیل در حال گفت‌ وگو با کاخ ریاست جمهوری "الورادا" در برزیل

"شینزو آبه" نخست‌وزیر ژاپن در یک نشست مطبوعاتی در توکیو

"جوزپه کونته" نخست‌وزیر ایتالیا در حال ترک یک جلسه مرتبط با ویروس کرونا در رم

"حسن روحانی" رئیس جمهور ایران در در نشست خبری در تهران/ وب‌سایت رسمی ریاست جمهوری

"مت فردریکسن" نخست وزیر دانمارک حین ورود به نشست  سران اتحادیه اروپا در بروکسل

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل در جلسه هفتگی با مقامات اسرائیل در شهر قدس (بیت المقدس-اورشلیم)

"جاستین تردو" نخست‌وزیر کانادا در مراسمی برای بازگشت نیروهای یک پایگاه کانادا به "ترنتن" در 630 ژوئن

"امانوئل مکرون" در نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل

"ولودیمیر الکساندرویچ زلنسکی" رئیس‌جمهور اوکراین در یکی از جلسات پارلمان در "کیف" پایتخت این کشور

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با ماسک و لباس محافظتی در بازدید از بیمارستانی در مسکو

"سوفی ویلمز" نخست وزیر بلژیک در حال خارج شدن از نشست سران اتحادیه اروپا

"لی هسین لونگ" نخست‌وزیر سنگاپور در مرکز انتخابات سراسری سنگاپور

"مصطفی کاظمی" نخست وزیر عراق در کنفرانس خبری در تهران

"ابراهیم ابوبکر کیتا" رئیس جمهوری مالی در اجلاس سران گروه 5  ساحل در موریتانی

"نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در حال صحبت با ماسک در کاخ "میرافلورس" در شهر کاراکاس

پربیننده ترین ۲خبر خوب درباره واکسن کرونا هلندی‌ها چگونه از «خودرو» پیاده شدند؟ رکورد جف بزوس در افزایش ثروت!/ مدیرعامل آمازون در یک روز ۱۳میلیارد دلار به‌‌دست آورد پاسخ لاوروف به ادعای بولتون درباره حضور ایران در سوریه وزارت خارجه کره جنوبی به سفیر ایران اعتراض کرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آنگلا مرکل اتحادیه اروپا بنیامین نتانیاهو بیمارستان حسن روحانی رئیس جمهور آمریکا ماسک ویروس دونالد ترامپ بوریس جانسون شینزو آبه جوزپه کونته ویروس کرونا اخبار کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت سران اتحادیه اروپا پوشیدن ماسک رئیس جمهور نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۷۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی

بی‌بی‌سی در یک گاف رسانه‌ای بدون اینکه از پروژه مورد بحث در نشست خبری سالیانه معاون علمی رئیس‌جمهور اطلاع دقیق داشته باشد، مدعی شد که توقف پروژه‌ای که دهقانی آن را اعلام کرده، همان پروژه ساخت جت ۷۲ نفره اعلامی از سوی رئیس‌جمهور در سال ۴۰۱ بوده است! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری سالیانه دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در محل معاونت علمی در روز شنبه 8 اردیبهشت برگزار شد.

خبرنگار تسنیم در این نشست سوال خود را درباره آخرین وضعیت پروژه هواپیمای جت 72 نفره مطرح کرد.

جت 72 نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!

دهقانی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در این نشست درباره آخرین وضعیت پروژه ساخت هواپیمای جت 72 نفره ایران گفت: در رابطه با پروژه هواپیمای 72 نفره باید بگویم که ایران یکسری هواپیماهای آی آر 140 یا همان ایران آنتونوف 140 در یک دوره‌ای با اوکراین تعریف کرد و این هواپیماها بعضاً در کشور ساخته شدند و 5 فروند نیز وجود داشت و روابط با اوکراین و  سوانحی که هواپیما داشت باعث توقف پروژه شد.

وی تأکید کرد: پروژه از لحاظ حجم فنی و حجم کارهای انجام شده و از نظر زیرساخت‌های موجود در کشور اصلاً زیرساخت آن در کشور وجود دارد. فرض کنید که زیرساخت داشته باشد اگر یک هواپیمای ارتقایافته را به میدان بیاوریم آیا کسی سوار آن خواهد شد؟

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: در یک کارگروه تخصصی که با دستور رئیس جمهور شکل گرفت و بعد از 8 جلسه تخصصی درباره بحث هواپیما به این نتیجه رسیدیم که پروژه هواپیمای 72 نفره به دلایل متعدد از جمله نبود هواپیماهای پایه که می‌خواهد ارتقا پیدا کند و دلایل دیگر، پروژه‌ای نیست که جوابگوی صنعت هواپیمایی کشور باشد.

اما بعد از سخنان روح الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه پروژه جت 72 نفره جوابگوی صنعت هواپیمایی کشور نیست بلافاصله این سخنان با موج‌سواری تعدادی از رسانه‌های معاند ایران همراه شد.

.

در این میان بی‌بی‌سی فارسی تلاش کرد اشاره اخیر دهقانی را متوجه سخنان آیت‌الله رئیسی در سال 1401 کند که در آن رئیس‌جمهور از در دست اجرا بودن پروژه جت 72 نفره خبر داده بود!

پروژه جت 72 نفره‌ای که در نشست خبری اخیر معاون علمی رئیس‌جمهور مطرح شد یک پروژه دانشگاهی است که بیش از 8 سال پیش در دانشگاه‌ امیرکبیر تعریف شد و تا به امروز نیز این پروژه با فراز و فرودهای زیادی همراه بوده اما بی‌بی‌سی در یک گاف رسانه‌ای بدون اینکه از پروژه مورد بحث در نشست خبری سالیانه دهقانی اطلاع دقیق داشته باشد مدعی شد که توقف پروژه‌ای که دهقانی آن را اعلام کرده، همان پروژه ساخت جت 72 نفره اعلامی از سوی رئیس‌جمهور در سال 401 بوده است در حالیکه پروژه مورد اشاره رئیس‌جمهور، پروژه‌ای مربوط به 2 سال اخیر است اما پروژه مورد اشاره معاون علمی رئیس‌جمهور، پروژه دانشگاهی ساخت جت 72 نفره است که حداقل 8 سال از عمر آن می‌گذرد!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت