Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضا یوسفی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات مختلف این اداره کل در ایام کرونایی افزود: خوشبختانه با تمهیدات خوب بهداشتی تاکنون مورد فوتی بر اثر کرونا در بین کارگران گزارش نشده و این در حالی است که شمار مبتلایان در کارخانه های فعال استان به صورت تصاعدی در حال افزایش است.

وی اضافه کرد: هم اکنون شیوع بیماری کرونا در بیش از ۹ واحد تولیدی و صنعتی استان زنجان روند رو به رشدی دارد که با اتخاذ تدابیری از جمله رعایت فاصله گذاری اجتماعی به خصوص در سرویس‌های ایاب و ذهاب به میزان ۵۰ درصد این روند را به حداقل رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول ادامه داد: از طرفی باید از ورود افراد علامت دار کرونایی در واحدهای تولیدی و صنعتی استان جلوگیری و در این راستا از زمان بروز این بیماری نسبت به اعطای مرخصی استعلاجی اقدام شود.

یوسفی افزود: در تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی استان زنجان اقلام مورد نیاز بهداشتی در حد امکان تامین شده اما در شهرستان ابهر اقلام بهداشتی با قیمت بالایی عرضه می شود که موجب نگرانی واحدهای صنعتی این شهرستان شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: طبق بازرسی ها و بازدیدهای میدانی انجام گرفته تا کنون ۲ هزار و ۱۲۱ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی انجام گرفته که در این راستا توصیه هایی مبنی بر استفاده از ماسک سه لایه،  N ۹۵، دستکش و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از طریق علامت گذاری محل عبور و مرو کارگران، استفاده از دستگاه تب سنج در مبادی ورودی  و غیره انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: نظارت های میدانی مستمر نیز در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی انجام می گیرد که خوشبختانه برخی واحدهای تولیدی و صنعتی حتی فراتر از آن، اقدامات بسیار خوبی را انجام داده اند.

این مسؤول ادامه داد: در اجرای مصوبات پیشگیری از ستاد کرونا تشکیل هسته های همیاران سلامت نیز در واحدهای تولیدی و صنعتی استان بطور جدی مورد پیگیری قرار گرفته که خوشبختانه تا کنون ۴۱۰ نفر از واحدهای بالای ۱۰ نفر در این قالب انتخاب شده اند که عمده مسوولان بهداشتی خانه های کارگری، تشکل های کارگری و مسوولان ایمنی تشکیل می دهند.

وی اظهار داشت: تشکل همیاران سلامت برای واحدهای زیر ۱۰ نیز در نظر گرفته شده که در صورت نیاز شمار آنها در این واحدها نیز افزایش خواهد یافت.

به گفته یوسفی، هم اکنون نظارت های لازم بر چگونگی توزیع اقلام بهداشتی در ۲۰۶ واحد تولیدی و صنعتی انجام می گیرد و تاکنون ۳۲ هزارو ۲۳۴ نفر از گروه‌های هدف شاغل اقلام بهداشتی مود نیاز را دریافت کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: در زمان حاضر تولیدات اقلام بهداشتی کرونایی نیاز این استان را برطرف می کند و این در حالی است که طبق گزارش های ارسال شده توزیع این اقلام در برخی شهرستان ها مشکلاتی ایجاد کرده که توجه به این مهم ضروری است.

برچسب‌ها کرونا ماسک وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ماسک وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی زنجان کرونا ماسک وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی زنجان واحدهای تولیدی و صنعتی تولیدی و صنعتی استان اقلام بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۸۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب شنبه در دیدار با رئیس و اعضای خانه کارگر استان سمنان به میزبانی این دفتر ضمن بیان اینکه اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان افزایش داشته است، ابراز داشته است، ابراز داشت: این اعتبارات در حوزه‌های زیرساختی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و انجام پروژه‌های اولویت دار هزینه خواهد شد.

وی از رشد ۳۳۰ درصد اعتبارات عمرانی در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و افزود: این اعتبارات به واحدهای تولیدی استان جان تازه خواهد بخشید و بهبود وضعیت معیشت کارگران را به همراه دارد.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به استان مطالبات جامعه کارگری نیز مطرح شدند، ابراز داشت: موضوع درمان، معیشت و ایمنی در کار از جمله مباحث مهمی که پیگیری آن در دست اقدام است.

هاشمی بابیان اینکه نگاه دولت سیزدهم نیز همواره بر تکریم و رفع دغدغه‌های جامعه کارگری بوده است، تصریح کرد: علاوه بر آن مطالبات و درخواست‌های جامعه کارگری نیز در تهران پیگیری می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه قدردان زحمات جامعه کارگری هستیم، افزود: مردم استان به ویژه جامعه کارگری در همه عرصه‌ها حضور فعال داشته و این باید به نحو مطلوب پاسخ داده شود.

کد خبر 6090309

دیگر خبرها

  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین