Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از دلاورمردان مازندرانی که از جبهه نبرد با دشمن به سلامت بازگشت ولی داغ شهادت برادر در دل دارد، امروز از هنرمندان بسیجی است، ‌وی پس از شهادت برادرش وارد جبهه شده و از هنر خود برای نقش پشت لباس بسیجیان استفاده می‌کرد، امروز نیز  همین هنر را در راه حفظ نظام و زنده نگه داشتن ارزش‌های انقلاب صرف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس فرهنگی| جوان‌ها از شهدا و دفاع مقدس چیزی به جز عکس و بازگویی خاطرات‌شان از زبان یاران ندارند، کسانی که دیرور در جبه‌های جنگ حضور داشته و امروز نیز در سنگرهای جنگ نرم در جبهه مقابل دشمن ایستادند و آرزوی شهادت را در سینه پنهان کردند!

در استان مازندران، دلاورمردان بسیجی زیادی به جبهه رفتند، برخی از شهد شیرین شهادت چشیده، بعضی جانباز، آزاده و تعدادی صحیح و سالم به آغوش خانواده بازگشتند، گفتیم خانواده! گاهی در یک خانواده پنج شهید نثار انقلاب می‌شد و گاهی یک شهید داغ بر دل دگر اعضای می‌گذاشت!

یکی از دلاورمردان مازندرانی که از جبهه نبرد با دشمن به سلامت بازگشت ولی داغ شهادت برادر در دل دارد، امروز از هنرمندان بسیجی است، ‌وی پس از شهادت برادرش وارد جبهه شده و از هنر خود برای نقش پشت لباس بسیجیان استفاده می‌کرد، امروز نیز  همین هنر را در راه حفظ نظام و زنده نگه داشتن ارزش‌های انقلاب صرف می‌کند.

 محمدحیدرپور، متولد سال ۱۳۴۹ در گفت‌وگوی با فارس با اشاره به اینکه ۳۰ سالی است به شکل حرفه‌ای نقاشی می‌کند، می‌گوید؛ من برادر شهید احمد حیدرپور از سال ۷۰ با مرور خاطرات برادر در ذهنم، برای نقاشی در حوزه شهدا گرایش پیدا کردم و این را  مدیون برادرم هستم که در سال ۱۳۶۲ در منطقه مریوان شهید شد.

 زمانی که برادرم به شهادت رسید توجه به بحث اعتقادی در وجودم بیشتر شد، مسیر زندگیم روشن شد، بعد در  سال ۱۳۶۵ با انگیزه شهادت وارد جبهه شدم، در منطقه، پشت پیراهن بسیجی طرح‌های مختلف با خودکار نقاشی می‌کردم که برایم جذابیت خاصی داشت.

وی ادامه می‌دهد؛ علاقه‌ام به نقاشی از همان دوران کودکی در مقطع ابتدایی بود و هرگز استادی نداشتم و یک استعداد ذاتی بود، من به سبک رئال کار می‌کنم و نگاهم همزمان به تمام زمینه‌ها است معتقدم هنری که فقط در یک سو حرکت کند نمی‌تواند تأثیرگذار باشد، هنر باید در تمام ابعاد جامعه مؤثر باشد.

حیدرپور عنوان می‌کند؛ من کارمند مخابرات هستم و به علت محدودیت زمانی که دارم فرصت پذیرفتن، شاگرد ندارم، اما زمانی را برای آموزش بسیجیان و نهادهای فرهنگی اختصاص و تاکنون به بیش از ۱۰۰ نفر تعلیم دادم، در بیشتر نمایشگاه‌های بین‌المللی و جشنواره‌ها همچون؛ نمایشگاه گل و گیاه و نمایشگاه بین‌المللی فردوسی در تهران و چند نمایشگاه انفرادی در مازندران شرکت و کسب رتبه کردم.

چون بیشتر کارم فرهنگی و مذهبی با رسم تصاویر شهدا با موضوع دفاع مقدس است، بیشتر حس وظیفه می‌کنم تا فرهنگ جهاد و شهادت را در سطح جامعه احیا کنم و این روحیه در من تاثیر زیادی داشته که در هر شرایطی باید از دستاوردهای نظام که با ایثار هزاران شهید به دست آمد دفاع کرد.

این نقاش یادآور می‌شود؛ یک هنرمند باید در هر شرایط جامعه هنر خود را به نمایش بگذارد و تاثیر‌گذار باشد بنده نیز در این راستا متعهد شدم تصاویر شهدای مدافع حرم مازندران که در منطقه خان‌طومان سوریه به شهادت رسیدند را نقاشی کرده و در نمایشگاه در سطح مازندران به نمایش گذاشته و بعد هر تابلوی شهید را به خانواده‌های معظم آنها اهدا کنم چون در آن شرایط این کار را وظیفه خود می‎دانستم.

 همه اقدامات فرهنگی که برای شهدا انجام دادم، در این مسیر همسرم مشوق و همراهم بوده که چه بسا اگر کمک و همراهی او نبود کار برایم دشوار و امکان‌ناپذیر بود که خداوند را برای حضورش سپاسگذارم.

وی در ادامه می‌گوید؛ شهادت مدافعان حرم انگیزه بیشتری در ذهنم ایجاد کرد؛ گفتم باید کاری انجام دهم که هنر خودش را به نمایش‌ بگذارد، البته خودم علاقه داشتم به سوریه بروم ولی نشد، خلاصه پس از شهادت شهدای خان‌طومان کار  نقاشی حد‌ود ۴۰ شهید را آغاز و  ظرف مدت یک‌ماه تمام کار کرده و نقاشی‌ها قاب گرفته شد.

هدفم نقاشی چهره‌های شهدای کمتر شناخته شده و مظلوم است، در حال حاضر حدود ۵۰ شهید در سطح کشور را نقاشی و در فضای مجازی و نمایشگاه‌ها به نمایش گذاشتم، این کار را ادامه خواهم داد، همسر و فرزندانم هم در این مسیر مشوق من هستند، به‌نظر من  در این شرایط هر کسی باید وظیفه خودش را انجام بدهد...

به گزارش فارس؛ این هنرمند بسیجی تصاویر زیادی از شهدای مازندرانی را نقاشی کرده است، اولین نقاشی‌اش تصویر برادر شهیدش است، لابه لای صحبت‌هایش به حامی و مشوق خود در این مسیر اشاره می‌کند، "سید منوچهر ساداتی" خادم‌الشهدا اهل بابل از حامیان آقای حیدرپور بود که در مسیر خدمت در اثر ابتلا به کرونا به شهادت رسید، این مردان عاشق شهیدان و شهادت در راه خدا هستند.

 

انتهای پیام/۸۶۰۴۰/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیجی هنرمند نقاشی تصاویر شهدا شهادت برادر هنر خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۸۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اصلاندوز به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری با بیان اینکه «بصیرت» از اصلی‌ترین مشخصه‌های شهید مطهری بود، اظهار کرد: این شهید نه یک فرد بلکه یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود و همچنین یک الگو و اسوه برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه دو مسئله در نگاه این شهید سبب ضعف تحلیل سیاسی و بازماندن عقل از تکاپو و هدایت می‌شود، افزود: گاه محتوای ذهنی انسان‌ها ناکارآمد است و عقل نمی‌تواند نتایج صحیحی در تحلیل‌های سیاسی و اجتماعی بگیرد و گاه عواطف و احساسات بر عقل، چیره می‌شوند و عقل دیگر نمی‌تواند وظیفه خود را که واقع‌نگری و تحلیل صحیح پدیده‌ها است، انجام دهد.

امام جمعه اصلاندوز با بیان اینکه بالاترین خدمت به بشریت نشر معارف دینی و بالاترین خیانت محروم کردن انسان‌ها از حقایق دینی است، ادامه داد: در شرایطی که حق و باطل در جامعه، دارای چهره‌هایی همسان‌اند و تشخیص حقایق برای مردم دشوار است، افزون بر وظایفی که بر عهده عموم طبقات است، نیاز به جهاد فکری و معنوی وجود دارد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده بیان کرد: این دانشمند بزرگ، یکه‌تاز عرصه جهاد علمی و دینی بود با وجود آنکه حتی برخی آشنایان جاهل و دوستان نادان به سنگ‌اندازی، تهمت و ملامت او پرداختند، این انسان وارسته وظیفه خویش را شناخت و در راه انجام وظیفه، هیچ‌چیز مانعش نشد.

وی افزود: شهید مطهری وظیفه خویش را به بهترین شکل انجام داد، باورهای نادرست و اندیشه‌های منحرف را افشا کرد، حقایق ناب را باز گفت، کج‌فکری‌ها و ناروایی‌ها را برنتابید و به راه خود ادامه داد و سرانجام، به فیض بزرگ شهادت رسید.

خطیب جمعه اصلاندوز با قدردانی از زحمت‌های صادقانه معلمان بیان کرد: معلم‌ها در بحث مسکن، فروشگاه فرهنگیان و حتی نانوایی فرهنگیان با مشکل رو به رو هستند و مسؤولان و متولیان نسبت به مسائل آن‌ها بی‌مهری انجام می‌دهند که انتظار داریم این موارد برای ارج نهادن به صورت عملی به زحمت معلمان برطرف شود.

جعفرزاده در بخش دیگری از خطبه‌ها با تبیین اهمیت و ابعاد مختلف سفر رئیس جمهور به پاکستان خاطرنشان کرد: یک هزار کیلومتر مرز مشترک ایران و پاکستان باعث روابط بسیار عمیقی میان دو کشور شده و آنچه حائز اهمیت است، اینکه سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان بعد از روی کار آمدن دولت جدید پاکستان و نخست وزیری شهباز شریف انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طبعاً این سفر در سازوکارهای میان دو کشور به لحاظ سیاسی، فرهنگی، تجاری و اقتصادی گشایش‌های جدیدی ایجاد می‌کند، گفت: تحرکات گروهک‌های تروریستی فعال در خاک پاکستان هر از گاهی به تنش‌زایی دامن می‌زند، بنابراین سفر رئیس جمهور برای یافتن راهی که مانع فعالیت‌های تروریستی در مرز شود، بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه اصلاندوز تصریح کرد: افکار عمومی داخل پاکستان بعد از حمله ایران به رژیم صهیونیستی آماده این سفر است، زیرا عملیات «وعده صادق» با استقبال مردم پاکستان مواجه شد و بی‌تردید فضای روانی ایجاد شده در پاکستان و استقبال مردم از سفر رئیس جمهور کشورمان و دورنمای مطلوب این سفر می‌تواند زمینه‌ساز وحدت هرچه بیشتر دو کشور در راستای همکاری‌های منطقه‌ای و تحقق آتش‌بس در غزه باشد.

کد خبر 6089093

دیگر خبرها

  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن
  • کار بزرگ شهید شفیع زاده در توپخانه سپاه
  • نیم نگاهی به زندگی شهید محمد سهرابی‌ثانی
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد
  • فرماندهی که در تمامی مسئولیت‌ها موفق بود