Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:01:35 GMT

کاهش ۸۷ درصدی مسافر در حوزه ناوگان اتوبوسرانی قزوین

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۸۴۹۶

کاهش ۸۷ درصدی مسافر در حوزه ناوگان اتوبوسرانی قزوین

شیما زرآبادی‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با شیوع بیماری کرونا در سطح استان قزوین، استفاده شهروندان از ناوگان حمل‌ و نقل عمومی در سه بخش اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پایانه‌های مسافربری به طور میانگین ۶۵ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی قزوین تنها با ۳۰ درصد ظرفیت خود به شهروندان خدمات رسانی می کند، تصریح کرد: متوسط جا به‌ جایی مسافر در این حوزه برای هر دستگاه اتوبوس روزانه حدود ۲۰۰ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول شهری مدت زمان فعالیت اتوبوس‌های شهری را از ساعت ۶ تا ۲۱ اعلام و یادآور شد: شهرداری برای هر دستگاه اتوبوس در حالی ماهانه حدود ۱۳ میلیون تومان هزینه می‌کند که میزان درآمد کنونی آنها سه میلیون ۸۰۰ هزار تومان است و بر همین اساس ماهانه به هر دستگاه اتوبوس بیش از ۹ میلیون تومان یارانه تخصیص داده می شود.

زرآبادی‌پور افزود: در حوزه تاکسیرانی و از ابتدای امسال با بروز ویروس کرونا، برخی از خطوط تاکسیرانی شهر قزوین مانند دانشگاه بین المللی امام (ره) و یا دانشگاه آزاد باراجین تا ۹۰ درصد و در سایر خطوط نیز با کاهش ۳۰ درصدی مسافر روبرو هستیم.

سرپرست معاونت حمل ‌ ونقل و ترافیک شهرداری قزوین به کاهش استفاده شهروندان از پایانه‌های مسافربری اشاره و اظهار داشت: ۷۶۶ هزار و ۲۸۷ مسافر از اسفندماه سال ۹۷ تا ۳۰ تیر ۹۸ از طریق اتوبوس، مینی بوس و خودروهای سواری پایانه‌های مسافربری شهرداری جا به جا شدند که این آمار در ۵ ماه مشابه سال جاری به ۴۲۵ هزار و ۹۹۸ مسافر، یعنی با کاهش ۴۵ درصدی مواجه شده است.

به گفته زرآبادی‌پور، برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و در عین حال بهره‌مند شدن شهروندان از خدمات ناوگان حمل ‌و نقل عمومی عملیات ضدعفونی ناوگان به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است.

وی همچنین بر ضرورت پیاده‌روی و استفاده بیشتر از دوچرخه به عنوان سالم‌ترین شیوه جا به ‌جایی در ایام کرونا تاکید و تصریح کرد: این کار در عین حال موجب جلوگیری از افزایش استفاده از خودروهای شخصی و تک سرنشین نیز می‌شود.

برچسب‌ها شهرداری قزوین حمل و نقل مسافری قزوین فاصله گذاری اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری قزوین حمل و نقل مسافری قزوین فاصله گذاری اجتماعی شهرداری قزوین حمل و نقل مسافری قزوین فاصله گذاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یاسوج در خطبه های نماز این هفته با بیان اینکه یکی از اقدامات موثر برای خدمت‌رسانی به مردم در حوزه شهری تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی است، گفت: برخی اتوبوس‌ها و تاکسی های شهری و بین شهری کهنه و فرسوده هستند که این نحوه خدمت‌رسانی شایسته مردم نیست و باید هر چه سریع‌تر بهبود یابد.


آیت الله حسینی افزود: بهبود کمی و کیفی اتوبوس و تاکسی از یک سو و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی از سوی دیگر می‌تواند به کاهش استفاده از خودروهای شخصی و در نتیجه کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک شهری کمک کند.


وی با انتقاد از وضعیت خودروهای شوتی در استان، اضافه کرد: مسئولان برای مقابله با خودروهای قاچاق بر (شوتی) تدابیر اساسی اتخاذ کنند.


امام جمعه یاسوج با اشاره به مناسبت های هفته، دوازدهم اردیبهشت و روز معلم، بیان کرد: دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت مظلومانه متفکر و دانشمند اسلام شهید مطهری است که به نام روز معلم نامگذاری شده و از معلمان می‌خواهیم شخصیت شهید مطهری را الگوی خود قرار داده و مطابق با این شخصیت به وظیفه تعلیم و تربیت بپردازند.


آیت الله حسینی اضافه کرد: معلمان باید شخصیت شهید مطهری را الگوی خود قرار داده و مطابق با عملکرد و آموزش‌های اخلاقی این شخصیت برجسته، به وظیفه تعلیم و تربیت بپردازند.


وی با اشاره به در پیش بودن روز کار و کارگر گفت: ما می‌خواهیم که همیشه کارگران مورد احترام و اکرام باشند و به حقوق خود برسند چرا که همه ما بر سر سفره کارگران هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری
  • سهم ۱۲ درصدی نایلون‌ها در پسماندهای شهر قم