Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان مدیرکل آموزش و پرورش استان از آغاز سنجش کودکان بدو ورود به دبستان در هرمزگان خبرداد.

موسی دادی زاده صبح امروز(دوم مردادماه) در جمع خبرنگاران، پیش بینی کرد امسال حدود ۲۳ هزار نوآموز برای ورود به دبستان در استان در طرح سنجش شرکت کنند.

وی افزود: برای تسهیل در سنجش و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، سامانه نوبت گیری راه‌اندازی و نوآموزان از طریق مدرسه نوبت گیری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادی زاده خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شلوغی روزانه به طور متوسط ۲۰ کودک در هر پایگاه سنجش می‌شود در صورتی که سال گذشته روزانه ۴۰ دانش آموز سنجش می شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان بیان کرد: ماسک و دستکش در پایگاه‌ها در نظر گرفته شده است و پس از سنجش هر کودک، کلاس ضدعفونی می‌شود.

دادی زاده از والدین خواست در ساعت مشخص شده فقط یک نفر همراه نو آموز به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده و حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال ارزیابی دهان، دندان، قد و وزن کودک بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی انجام نمی‌شود، عنوان کرد: امسال ۳۳ پایگاه ثابت، سیار و تخصصی برای سنجش کودکان در استان در نظر گرفته شده است.

دادی زاده ادامه داد: امسال ۴۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز پایه اول در استان هستند که ۲۰ هزار و ۵۰۰ دانش آموز پارسال برای ورود به پیش دبستانی سنجش شده اند و دیگر نیاز به سنجش مجدد ندارند.

وی بیان کرد: برای سنجش نو آموزان همراه داشتن کارت واکسن، اصل شناسنامه پدر و مادر و معرفی نامه مدرسه ضروری است.

این مقام مسئول اضافه کرد هزینه سنجش نو آموزان امسال ۴۰ هزار تومان است که فقط با کارت بانکی قابل پرداخت است.

دادی زاده بیان کرد: نوآموزان بدو ورود به دبستان حتماً باید در طرح سنجش سلامت شرکت کنند و اگر نوآموزی در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار نگرفته باشد، ثبت‌نام آن‌ها در مدارس با مشکل روبرو می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در طرح سنجش سلامت، نوآموزان از نظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری و آمادگی تحصیلی ارزیابی می‌شوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه سنجش کودکان بدو ورود به دبستان تا آخر شهریور ادامه دارد.، افزود: مهر امسال ۲۵ هزار دانش آموز پیش دبستانی مورد سنجش قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دستورالعمل های بهداشتی بدو ورود به دبستان سنجش کودکان طرح سنجش دادی زاده دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۸۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک

طی این مراسم که با حضور دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد، از دکتر مجتبی مهترپور به پاس ۱۶ ماه حضور در شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک تقدیر و دکتر محمد رزانی به عنوان سرپرست جدید این مرکز معرفی شد.

در پایان با اهدای لوح یادبود از طرف معاون بهداشتی دانشگاه، از زحمات دکتر مهترپور تجلیل و ابلاغ دکتر رزانی بعنوان رئیس جدید شبکه بهداشت به وی تقدیم گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور | تحویل متقلبان به پلیس امنیت
  • سوژه امسال نون خ لب مرز بود | ۲ خط قرمز مهم که در این سریال رعایت شد
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک