Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصرف برخی از مواد خوراکی در شرایط استرس، زیان‌آور است؛ مواد غذایی که ممکن است در کوتاه مدت سبب افزایش انرژی شود، اما مصرف زیاد آنها موجب فرسایش و خستگی می‌شود و نهایتا در طولانی مدت می‌تواند سبب افزایش استرس در بحران کرونا شود.

 اگر فرد به طور کم و بیش ثابت یا با الگویی تکرار شونده به حالت و اختلالاتی همچون خشکی و زبری پوست، شکنندگی ناخن، بیخوابی یا بدخوابی، اسپاسم و چنگە عضلات کتف و ساق، بواسیر، شقاق مقعد و خشکی مخاطات دچار باشد، مصرف برخی مواد غذایی برای وی بسیار گزندآورتر خواهد بود و دستور طبی در طب ایرانی این است که چنین افرادی در اندازه مصرف و تکرار مصرف برخی مواد خوراکی بسیار احتیاط کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موادغذایی که پرهیز از مصرف آنها توصیه می‌شود، شامل:

_ سرکه، آبغوره، آبلیمو، ترشی‌های خانگی یا بازاری

_ پنیر شور، خیارشور، آجیل شور، مصرف زیاد نمک

_ زنجبیل، خردل، فلفل سیاه

_ سیر، پیاز تند، فلفل قرمز، شاهی، تره، پیازچه،

_ سس‌های تند و تیز

_ خرمای خشک، عسل کهنه

_ چای پررنگ، کاکائو، شکالت تلخ، قهوه

_ ذرت بوداده، نان خشک

_ گوشت گاو، گوشت‌های صنعتی مانند کالباس و سوسیس

_ میرزاقاسمی، فلافل، غذاهای سرخ کرده، غذاهای کبابی خشک، چیپس و پفک

بنابر اعلام دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، مصرف بیش از دو فنجان قهوه، نسکافه، و چای سبز در شبانه روز توصیه نمی‌شود. این نوشیدنی‌ها محرک سیستم عصبی هستند و گرچه در کوتاه مدت موجب انگیختگی هشیاری و احساس بهبود انرژی می‌شوند، اما در مصرف زیاد یا مداوم از طریق تحریک سیستم عصبی و اندوکرین موجب فرسایش و خستگی می‌شوند.

به منظور افزایش بهره‌وری جسمی‌_روانی بهتر است به جای این محرک‌ها، روزی ۲ تا ۴ استکان چای سیاه غیرعطری همراه با هل، گل محمدی، قدری زعفران و دارچین مصرف شود./ایسنا

 

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم

تسنیم نوشت: ماجرای واردات محموله ۴۴ هزار تنی روغن خوراکی غیرقابل مصرف ‌در قالب ۳ محموله به کشور حواشی زیادی را ایجاد کرده است. براساس اخبار منتشر شده؛ بیش از ۴۷ هزار تن روغن مایع مسموم و تاریخ گذشته در دولت ابراهیم رئیسی توزیع شده است

بیش از ۹۱ هزار تن روغن مایع در مرداد ۱۴۰۰ توسط «شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران» از دو کشور ترکیه و آرژانتین وارد ایران شد که بنا به گزارش‌های صریح سازمان غذا و دارو مسموم به سموم کشاورزی و آفت‌کش‌ها بودند.

این محموله از مرداد ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۲ در گمرک شهید رجایی نگهداری می‌شد و طی ۴ مرحله نمونه‌برداری و آزمایش آن در آزمایشگاه‌های مختلف «غیر قابل ترخیص» و «غیر قابل مصرف انسانی» شناخته شد.

علیرغم‌ گزارش‌های رسمی درباره‌ مسموم بودن این محموله در اردیبهشت ۱۴۰۲ ؛ یک کمیته فنی نتایج به‌دست آمده در نمونه‌گیری‌ها را «غیر قطعی» دانست و دستور به ترخیص ۴۷ هزار تن از این روغن‌ها را صادر کرد که اکنون وارد بازار ایران شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این خصوص اعلام کرد: یک محموله ۴۴ هزار تنی روغن خوراکی غیرقابل مصرف به ارزش ۷۰ میلیون یورو ‌در قالب ۳ محموله وارد بندر شهید رجایی وارد شده است.

دو مورد از این محموله‌ها مربوط به یک شرکت ترکیه‌ای و یک محموله مربوط به یک شرکت آرژانتینی است که وارد کننده این روغن‌ها شرکت بازرگانی دولتی است.

برای مدیران مربوطه، پرونده کیفری تضیع اموال عمومی تشکیل شده ‌و این پرونده در بازپرسی دادسرای بندرعباس در حال پیگیری است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • این ویتامین‌ها را بخورید و لاغر بمانید
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم
  • اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌های مغزی
  • سم‌زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار!
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌ های مغزی
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد