Web Analytics Made Easy - Statcounter

داشتن یا نداشتن پروانه ساخت برای شروع پروژه اسکای مال در پیچ زندان با انتقادات فراوانی از سوی شهروندان و کارشناسان همراه بوده و به اذعان مدیران شهری این پروژه پروانه ساخت ندارد این در حالی است که عمل غیر قانونی از سوی مدیران شهری در حال وقوع است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ چندی روزی است که فعالیت پروژه بزرگ اسکای مال در پیچ زندان بر سر زبان ها افتاده و بسیاری از شهروندان و کارشناسان در پیامی جداگانه بر غیر قانونی بودن شروع این پروژه تاکید دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکای مال که شرکت مخابرات سرمایه گذار آن محسوب می شود قرار است به عنوان یک مجتمع تجاری تفریحی در این منطقه فعالیت خود را شروع کند، منطقه ای پر ترافیک و بسیار شلوغ و دارای مراکز درمانی!

شروع هر فعالیتی در سطح شهر باید با مجوز از شهرداری و مدیریت شهری باشد حال این پروژه با نداشتن پروانه ساخت چه توجیهی می تواند از طرف مدیران شهری داشته باشد؟

در روزهای گذشته نیز برخی از اعضای شورای شهر نسبت به نداشتن پروانه اسکال مال انتقاداتی را مطرح کردند و پیگیری رسانه عصر همدان از رئیس شورای شهر و معاون شهردار حکایت از نداشتن پروانه توسط این پروژه دارد.

کامران گردان، رئیس شورای شهر همدان در روزهای گذشته در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در پاسخ به داشتن یا نداشتن مجوز و پروانه پروژه اسکال مال گفت: مگر می شود پروژه به این بزرگی مجوز نداشته باشد؟

اکتفا به کلیاتی نظیر «مگر می شود پروژه به این بزرگی مجوز نداشته باشد؟» صرفا یک فرار رو به جلو برای عدم پاسخ گویی است چرا که اگر این پروانه صادر شده پس آن را برای انتشار در اختیار رسانه ها قرار دهند تا هم میزان شفافیت این پروژه مشخص باشد و هم عملکرد مدیران شهری برای شهروندان واضح و فاضح شود.

 من در جریان ماجرا نیستم و شهردار می تواند در خصوص آن صحبت کند

گردان بعد از اصرار خبرنگار برای ارائه اطلاعات بیشتر می گوید:  من در جریان ماجرا نیستم و شهردار می تواند در خصوص آن صحبت کند.

رئیس شورای شهر همدان همچنین گفته بود که این پروژه طولانی بود و مجوز کمیسیون ماده ۵ و مجوزهای اولیه را گرفته، با شهرداری نیز توافق کرده است.

هر چند شهردار شهر به خاطر کرونا در قرنطینه است اما هیچ پاسخی به تماس های این رسانه نداده است و ما نیز برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با معاون وی گفتگویی انجام دادیم.

روز گذشته در گفتگوی ما با امیر فتحیان نسب، معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان مشخص شد که این پروژه بزرگ پروانه ساخت ندارد و فعلا در پیچ و خم اداری شهرداری چرخ می خورد.

امیر فتحیان نسب با بیان اینکه پروژه اسکای مال مرکز تفریحی، تجاریی و دارای پارکینگ است، گفت: پروژه مربوط به شرکت مخابرات بوده و جذب سرمایه گذار خصوصی را هم شرکت مخابرات برعهده دارد.

اسکای مال بدون داشتن پروانه ساخت در حال فعالیت و شروع به کار است

فتحیان نسب با اشاره به اینکه مجوز ابتدایی پروژه کسب شده و مراحل نهایی پروانه ساخت درحال کسب است، افزود: در کمیسیون ماده ۵، در خصوص ضوابط زمین هایی که قرار است به شکل خاصی ساخته شوند تصمیم گیری می شود.

با تدقیق در گفته های معاون شهردار هم می توان به این نتیجه رسید که اسکای مال بدون داشتن پروانه ساخت در حال فعالیت و شروع به کار است، این در حالی است که نه پروانه ساخت دارد و نه جانمایی درست و حسابی برای این طرح در نظر گرفته شده است.

در حالیکه این پروژه در یکی از خیابان های پر رفت و آمد در حال احداث است و در جوار این خیابان بیمارستان هایی وجود دارد احداث این بنای سر به فلک کشیده هیچ توجیه عقلایی و منطقی و متناسب با ساخت شهری ندارد.

حال سوال اینجاست چرا زمانی که عضو شورای شهر از نداشتن پروانه کسب سخن می گوید و آن را افشا می کند، رئیس شورای شهر به کلی گویی در این خصوص اکتفا می کند و در پاسخ به سوال خبرنگار عصر همدان مبنی بر در اختیار گذاشتن مجوز و پروانه ساخت و ساز این پروژه، می گوید من نمی توانم در اختیار رسانه قرار دهم!

اگر پروانه ساخت دارد بسم الله آن را برای شفافیت عملکرد منتشر کنید اما اگر پروانه ساخت ندارد چه کسی و با چه نفوذی پشت این طرح پر حاشیه و سراسر معضل حضور دارد که بدون داشتن پروانه ساخت شروع به فعالیت کرده است؟

مدیران شهری و علی الخصوص شهردار شهر چرا مراحل طی مجوز و پروانه ساخت این پروژه را برای افکار عمومی و رسانه ها شفاف نمی کنند؟

چرا مدیران شهری در مقابل چشمان مردم و افکار عمومی چنین اقدام غیرقانونی را انجام می دهند؟

پیمانکار و متولی پروژه چه کسانی هستند که بنابه گفته عضو شورای شهر بدون پروانه ساخت و ساز فعالیت خود را شروع کرده اند؟

آقایان شهردار و شورای شهر به رسانه ها و مردم پاسخ دهند که این طرح سراسر معضل چه پیوست های فرهنگی و اجتماعی دارد، مگر قرار نشد در طرح ها و پروژه ها طبق فرمایشات رهبر انقلاب پیوست فرهنگی لحاظ شود؟

رهبر انقلاب:مسائل اقتصادی و مسائل گوناگون مهم پیوست فرهنگی داشته باشد

در حالیکه رهبر انقلاب در خصوص داشتن پیوست فرهنگی در طرح ها می فرمایند: ما گفتیم مسائل اقتصادی و مسائل گوناگون مهم پیوست فرهنگی داشته باشد، معنای آن همین است؛ معنای آن این است که یک حرکت اساسی که در زمینه‌ی اقتصاد، در زمینه‌ی سیاست، در زمینه‌ی سازندگی، در زمینه‌ی فناوری، تولید، پیشرفت علم می خواهیم انجام بدهیم، ملتفت لوازم فرهنگی آن باشیم.

گاهی اوقات انسان در یک کاری وارد می شود، یک کار اقتصادی انجام می دهد، [اما] لوازم آن و تبعات فرهنگی آن را توجه ندارد. بله، کار کار بزرگی است؛ کار اقتصادی بزرگی است، منتها بر آن مترتب می شود لوازمی و تبعاتی که برای کشور ضرر دارد؛ فرهنگ این‌جوری است. باید در همه‌ی مسائل آن نکته‌ی فرهنگی را در نظر داشت و نگذاریم که این از یاد برود.

آیا اصلا احداث این پروژه در چنین جایی می تواند پیوست فرهنگی داشته باشد؟

اسکای مالی که قرار است روزانه پذیرای بیش از هزار نفر باشد آنهم در یک خیابان کم عرض و در مجاورت مراکز درمانی با آن حجم آلودگی صوتی و محیطی آیا می توان گفت دارای پیوست فرهنگی است؟

 معضلات زیست محیطی و فرهنگی غیر قابل جبران اسکای مال

هر چند معاون شهردار همدان در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص داشتن یا نداشتن پیوست فرهنگی این طرح همانند رئیس شورای شهر به کلیات اکتفا کرد و گفت: طرح های بزرگ مشاوران بزرگی دارند و قطعا پیوست های فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده است اما عصر همدان به عنوان رسانه مردمی، مطالبه گر  و با رویکرد انقلابی آماده است نسخه پیوست فرهنگی را انتشار دهد هر چند این رسانه معتقد است که مدیران شهری بدون در نظر گرفتن پیوست های فرهنگی دست به چنین اقدامات غیر کارشناسی می زنند و نمونه این کارهای غیر کارشناسی پروژه میدان امام و پیاده راه خیابان اکباتان و چندین پروژه در سطح شهر است.

تناقضات و دوگانگی های توسط مدیران شهری که چندی پیش به دلیل ناتوانی در مدیریت شهری مورد انتقاد استاندار قرار گرفتند برای افکار عمومی قابل پذیرش نیست.

شهروندانی که برای ساخت یک خانه چند ده متری باید ماه ها در شهرداری و دیگر ادارات برای پروانه انتظار بکشد آیا سرمایه گذار اسکای مال برای اخذ پروانه نباید همانند مردم عادی باشد.

چه تفاوتی بین مردم عادی و برخی نورچشمی ها در پروژه های کلان دیده می شود و چرا شورای شهر و شهرداری در این خصوص شفافیت ندارند؟

عصر همدان معتقد است که این پروژه نه تنها آورده اقتصادی آن چنانی برای شهر و شهروندان نخواهد داشت بلکه معظلات زیست محیطی و فرهنگی غیر قابل جبرانی را برای شهروندان علی الخصوص منطقه پیچ زندان به بار می آورد و در این راستا علاج واقعه را پیش از وقوع باید کرد تا این پروژه با صرف هزینه های هنگفت به مکانی نظیر چاله میدان امام و سنگ فرش کردن پیاده راه اکباتان تبدیل نشود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پروانه ساخت ندارد رئیس شورای شهر نداشتن پروانه پیوست فرهنگی مدیران شهری زمینه ی پیچ زندان عصر همدان ی فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار ۵ستاره تابستان امسال به همدان می‌رسد

فرماندار همدان با اشاره به کافی نبودن ظرفیت قطار برای مردم همدان گفت: از ابتدای تابستان قطار پنج‌ستاره به مسافران همدان خدمات ارائه می‌دهد. - اخبار استانها -

مسلم مخفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، با اشاره به نارضایتی شهروندان از ارائه خدمات توسط راه‌آهن همدان، اظهار داشت: در جلسه‌ای با مدیرکل راه‌آهن مسائل و دغدغه‌های مردم مطرح و پیگیری شد که امیدواریم به‌زودی برطرف شود.

وی افزود: در زمان حاضر قطار همدان همه‌روزه در حال سرویس‌دهی است و روزانه 400 نفر ظرفیت دارد که این تعداد برای جمعیت همدان و شهرهای هم‌جوار کفایت نمی‌کند و لازم است افزایش پیدا کند.

فرماندار همدان با اعلام این خبر که با پیگیری‌های مدیریت راه‌آهن استان از ابتدای تابستان قطار پنج‌ستاره به مسافران همدان خدمات می‌دهد گفت: این اقدام حتماً افزایش رضایتمندی شهروندان را به‌دنبال خواهد داشت.

وی با ابراز اینکه ترمینال ایستگاه راه‌آهن همدان 95 درصد پیشرفت دارد، افزود: امیدواریم این ساختمان که از محل سفر رئیس جمهور نیز اعتبار دارد و در منطقه غرب کشور بی‌نظیر است، به‌زودی تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

فرماندار همدان با انتقاد از عملکرد شرکت ساخت و توسعه زیرساخت، بیان کرد: متأسفانه پروژه راه دسترسی به راه‌آهن همدان استاندارد لازم را ندارد، البته برخی اقدامات ایمنی انجام شده است که امیدواریم این پروژه نیز سریع‌تر آغاز شود.

مخفی عنوان کرد: مجموعه عوامل راه‌آهن همدان به‌دنبال رضایتمندی مسافران هستند که امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم این امر به‌طور کامل محقق شود.

وی گفت: پروژه قطار سریع‌السیر همدان به تهران نیز در حال پیگیری است و با انجام آن فاصله تهران به همدان به کمتر از یک ساعت می‌رسد.

فرماندار همدان تصریح کرد: راه‌آهن همدان به ملایر نیز به‌طول 75 کیلومتر در دو قطعه کارگاهی در حال ساخت است که قطعه یک 45 درصد و قطعه دو 20 درصد پیشرفت دارد.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • ماجرای چرایی ساخت مسجد در پارک‌های بزرگ شهر
  • جشن مومنانه‌ همراه با پیوست علمی و فرهنگی در دهه کرامت
  • واحد پردیس به جمع میزبانان جشنواره امامت و مهدویت پیوست
  • «کاغذ شطرنجی» بهروز افخمی پروانه ساخت گرفت
  • ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان افزوده شد
  • قطار ۵ستاره تابستان امسال به همدان می‌رسد
  • قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله صدور پروانه