Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از خسارت بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومانی کرونا به حوزه گردشگری سطح استان خبر داد.

یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره اظهار کرد: آمار خسارت‌ها به حوزه گردشگری استان ۱۷ هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال یعنی حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان طی پنج‌ماه گذشته (از اول اسفندماه تا پایان تیرماه) برآورد شده که پیش از این برآوردی برای سه‌ماه اول با رقمی حدود هزار و ۶۷ میلیارد تومان اعلام شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: این میزان خسارت شامل زمینه‌های فعالیت هتل، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر، خانه‌مسافر، دفاتر خدمات مسافرتی، شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری سلامت، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، راهنمایان گردشگری، موسسات آموزشی گردشگری، مجتمع‌های رفاهی و مراکز رفاهی و پذیرایی زیر نظر میراث فرهنگی است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: همچنین سرمایه در گردش مورد نیاز برای این تاسیسات ۲۴ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر تنها حدود یک‌سوم از تاسیسات گردشگری استان فعال هستند و سایر تاسیسات به دلیل شیوع کرونا فعالیتی ندارند. ضمنا واحدهای بازگشایی شده به خاطر وضعیت خاصی که مشهد برای کرونا دارد، درصد اشغالی نزدیک به ۱۰ درصد را به خود اختصاص داده‌اند که هرگز توجیه اقتصادی ندارد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی عنوان کرد: پیش از این برنامه‌هایی به لحاظ تقاضای سفر و ایجاد رونق در حوزه گردشگری پیش‌بینی شده بود، اما همه این موارد منوط به شرایط کرونا در استان است و اگر قرار باشد به دلیل سفر سلامتی مردم به خطر افتد، قطعا اقبالی از این موضوع نکرده و به تبع تبلیغی نیز انجام نخواهیم داد تا شرایط مناسب‌تری فراهم شود.

بیدخوری یادآور شد: طبیعتا در آینده برای برگزاری تورهای آشناسازی، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف در صورت فراهم شدن شرایط آمادگی کامل داریم تا رکود موجود در حوزه گردشگری که منجر به بیشترین خسارت و مشکلات ناشی از کرونا به کسب و کارهای این حوزه و به ویژه سیستم حمل و نقل و کسب و کارهای مرتبط با سفر شده است، جبران شود.

وی تصریح کرد: این امر نیز طبیعتا به محدودیت‌های ناشی از کرونا و توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی، سازمان جهانی جهان‌گردی، وزارت بهداشت و... و تاکید به ماندن در خانه و موکول سفرها به آینده مربوط است. ما نیز منتظر فرصت دیگری هستیم که در این زمینه بتوانیم با بهبود اوضاع فعالیت‌هایی را انجام دهیم.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تولید واکسن در زمینه بیماری کرونا، گردشگری خود را مهیا کند و به شرایط قبلی خود بازگردد. اما باید گفت در هر حال گردشگری شاید به شرایط قبل از کرونا برنمی‌گردد و قطعا متفاوت‌ از گذشته است و فضای مجازی هم پررنگ‌تر خواهد شد. ضمن این که در این مدت تلاش کردیم با معرفی جاذبه‌های گردشگری از طریق رسانه اقداماتی را انجام داده و خلاءهای سفر را پر کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري كرونا تاسیسات گردشگری خسارت کرونا به گردشگری مشهد هتل هتل های مشهد وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی حوزه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۹۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی خراسان رضوی، علی باقری اظهار کرد: ۵ حفار غیر مجاز در حوزه استحفاظی پاسگاه انتظامی روستای خواجه آباد سرولایت نیشابور دستگیر شده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان خراسان رضوی ادامه داد: حفاران غیرمجاز با یک دستگاه خودرو بودند که طی بازرسی از داخل خودرو دو دستگاه فلزیاب، بیل و کلنگ کشف شده است.

وی تصریح کرد: با حضور مأموران یگان حفاظت شهرستان نیشابور و طبق دستور مقام قضائی، محتویات گوشی نامبردگان مورد بررسی قرار گرفت که تصاویری مرتبط با برخی جرایم در حوزه میراث فرهنگی کشف شد.

باقری گفت: برابر دستور مقام قضائی سه نفر از متهمان تا بررسی کامل روند پرونده به زندان قوچان روانه شدند.

دیگر خبرها

  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴