Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@16:19:34 GMT

کاهش ۲۴ درصدی صادرات از مازندران درپی شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۰۱۵۸

کاهش ۲۴ درصدی صادرات از مازندران درپی شیوع کرونا

به گزارش خبرنگار مهر، مفید غلامی صبح پنجشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی استان به ارائه گزارش درباره آثار اقتصادی کرونا بر اقتصاد استان پرداخت و افزود: در بخش کشاورزی آثار کرونا از ناحیه ممنوعیت تردد نیرو، حمل و نقل محصول، نهاده‌ها، مصالح و تجهیزات بوده که باعث افزایش هزینه حمل و نقل و نهاده شد که نتیجه آن ناهماهنگ شدن زمان کاشت، داشت و برداشت و کل فرآیند تولید و توقف فعالیت‌های عمرانی طرح‌های تولیدی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین افت شدید قیمت محصولات و کاهش و حتی عدم خرید محصولات کشاورزی به دلیل مشکلات به وجود آمده ناشی از صادرات و همچنین تقاضای داخلی به دلیل کاهش مسافرت‌ها، تعطیلی مراسم‌ها از آثار این ویروس منحوس دانست و گفت: در مجموع حدود ۳۵ درصد بخش کشاورزی تحت تأثیر این بیماری قرار گرفت.

دبیر جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان در خصوص آثار ویروس کرونا بر تجارت خارجی گفت: براساس گزارش اداره کل گمرک مازندران میزان صادرات از گمرک مازندران در اسفندماه سال ۱۳۹۸ نسبت به اسفندماه سال ۱۳۹۷ از لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب ۹ درصد رشد و ۴۴ درصد کاهش داشت، همچنین صادرات استان در فروردین ماه ۹۹ نسبت به فروردین ماه ۹۸ نیز از لحاظ وزنی ۲۴ درصد رشد و از لحاظ ارزشی ۲۷ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در اسفندماه سال ۱۳۹۸ میزان واردات گمرکات استان از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۱۲ و ۲۳ درصد نسبت به اسفندماه ۱۳۹۷ کاهش داشته و واردات استان در فروردین ماه ۹۹ نسبت به فروردین ماه ۹۸ نیز از لحاظ وزنی ۶ درصد و از لحاظ ارزشی ۱۰ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 4981197

منبع: مهر

کلیدواژه: صادرات غیرنفتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی شورای برنامه ریزی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا شهرکرد قزوین گرگان حجاب و عفاف ستاد مقابله با کرونا بیرجند مسکن بهزیستی استانداری قزوین شهرستان کرج فروردین ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۰۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۷۹ درصدی درآمد شهرداری قم در فروردین

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: درآمد شهرداری قم در فروردین امسال در حوزه نقدی و غیرنقدی، تحقق ۷۹ درصدی داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، محمد وحید نیا، امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جلسه شورای مدیران که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد با اشاره به درآمد پیش‌بینی شده برای فروردین ماه مجموعه شهرداری قم اظهار کرد: در مجموع ۷۹ درصد این درآمد محقق شده که در حوزه نقدی ۷۴ درصد و در حوزه غیر نقدی ۹۶ درصد تحقق داشتیم.

وی با اشاره به عملکرد مناطق هشت‌گانه شهرداری قم در حوزه درآمد نقدی فروردین ماه افزود: منطقه یک شهرداری قم ۸۶ درصد، منطقه دو ۸۵ درصد، منطقه سه ۱۰۲ درصد، منطقه چهار ۱۰۴ درصد، منطقه پنج ۶۵ درصد، منطقه شش ۱۰۱ درصد، منطقه هفت ۳۱ درصد و منطقه هشت شهرداری قم به ۷۰ درصد درآمد پیش بینی شده برای فروردین رسیده‌اند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به اینکه مجموع درآمد وصولی شهرداری قم در فروردین ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه نقدی است، خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۱۷۲ میلیارد تومان درآمد در شهرداری قم ایجاد شده است.

وحیدنیا با اشاره به درآمد غیرنقدی مجموعه شهرداری قم در فروردین، گفت: در این زمینه منطقه سه شهرداری قم ۱۵۶۳ درصد تحقق بودجه داشته است.

وی با اشاره به عملکرد ۸۵ درصدی منطقه چهار شهرداری قم در حوزه درآمد غیرنقدی، افزود: منطقه هشت شهرداری قم نیز ۱۰۵ درصد تحقق درآمد غیر نقدی را در فروردین رقم زده است.

کد خبر 747466

دیگر خبرها

  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تحقق ۷۹ درصدی درآمد شهرداری قم در فروردین
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم