Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور گفت: تسریع و تسهیل در صدور پروانه ساختمانی از حقوق عامه و قانونی شهروندان است.

به گزارش ایسنا و بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در نشست مشورتی با برخی از معاونین هماهنگی امورعمرانی، مدیران کل دفترفنی و برنامه ریزی عمرانی استانداری ها و همچنین معاونین شهرسازی و معماری شهرداری‌های کلانشهرها که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، موضوع تسهیل و تسریع درفرآیند صدور پروانه ساختمانی بررسی و حاضرین دیدگاهها و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحیدقربانی در جمع بندی نشست ویدیوکنفرانس حوزه عمرانی وزارت کشور گفت: باتوجه به تاکیدر یاست جمهوری مبنی بر تسهیل هرچه بیشتر فرایند اداری صدور پروانه های ساختمانی در شهرداری ها، وزارت کشور درصدد است با نگاه آسیب شناسانه به این موضوع بپردازد.

وی افزود: اصل در اینجا حقوق شهروندان است که بایستی با شفافیت کامل بدانند، املاکشان درطرح های توسعه شهری در چه وضعیتی است و چه ظرفیتی برای احداث بنا دارد.

وی ادامه داد: اینکه برخی دستگاهها و سازمان ها حریم ها و محدودیت هایی مصوب می‌نمایند، بایستی به اطلاع کامل شهروندان برسانند. این گونه محدودیت ها و مصوبات را باید بلافاصله در نقشه های شهری بروزرسانی کنند تا مردم از کلاف سردرگم برخی استعلامات اداری خلاص گردند.

وی تاکید کرد: دغدغه امروز دولت این است که گاهی افراد صرفا پس از مراجعه چندین و چند باره و حضوری به شهرداری یا ادارات و با کنکاش فراوان متوجه می‌شود، وضعیت املاک خودشان و پیرامونشان در چه شرایطی قرار دارد.

قربانی با بیان اینکه الکترونیکی کردن پیگیری کامل فرآیند از جمله ساز وکارهایی است که در دستور کار قرار دارد افزود: براساس گزارش موجود، ۸۰ درصد شهرنشینان در شهرهایی زندگی می کنند که فرایند صدور پروانه در آنجا، الکترونیکی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت كشور عمراني پروانه ساختمانی صدور پروانه وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۰۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله صدور پروانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛  رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: از ۴۱۱ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهررضوانشهر ۲۲۷ متقاضی تأیید نهایی شدند.
سعید کاشفی افزود: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در رضوانشهر، طرح ۲۶۰ واحدی در قالب گروه ساخت تعریف و در مرحله صدور پروانه ساخت است.


وی ادامه داد: این طرح ۲۶۰ واحدی در قالب ۱۳۰ پلاک در زمینی به مساحت ۲۶ هزار مترمربع ساخته می‌شود.
کاشفی بیان کرد: تاکنون نقشه‌های معماری و سازه طرح به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهیه و مراحل صدور پروانه ساخت انجام شده است.

به گفته وی، قرعه کشی مرحله اول ۲۶۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر برای ۵۲ نفر انجام و ۶۵ نفر دیگر هم در مرحله دوم برای معرفی به بانک پالایش شده‌اند.
رضوانشهر از توابع بخش مرکزی شهرستان تیران و کرون، طبق آخرین سرشماری، بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ۶۴ کیلومتری مرکز استان اصفهان واقع است.

دیگر خبرها

  • راه حل سند تحول برای رفع مشکل پراکندگی نظرات در حقوق عامه
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله صدور پروانه
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند