Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نماز جمعه، رسانه‌ای بسیار بزرگ و قوی است که با کمترین هزینه، بیشترین خدمات را به بشریت ارائه می‌دهد و کارنامه ائمه جمعه نیز در این زمینه، درخشان و بی‌نظیر است.

وی خاطرنشان کرد: معروف‌گستری و مُنکرستیزی در بستر جامعه بشری، روح رسالت رسانه‌ای پیامبران است که این ویژگی را فقط در نهاد مقدس نماز جمعه می‌توان دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه نماز جمعه، یکی از برکات انتظار فرج و مهدویت است، افزود: نماز جمعه در ۴۱ سال گذشته در عمل به عنوان یکی از رسانه‌ها و تریبون‌های جریان‌ساز برای مقابله با ناهنجاری‌ها و چالش‌های داخلی و خارجی نقش‌آفرینی کرده است.

نقش نماز و امامان جمعه از دوران جنگ تا فتنه و بحران‌های طبیعی

امام جمعه شهرستان ابهر گفت: نماز جمعه در دوران جنگ تحمیلی، نقش مهمی در بسیج مردمی برای مقابله با تجاوز عراق داشت و در دوران پس از جنگ نیز به صحنه‌ای برای تسریع در روند بازسازی مناطق جنگ‌زده تبدیل شد.

حجت‌الاسلام رحیمی افزود: علاوه بر این، روشنگری امامان جمعه در سال‌های اخیر در موضوع فتنه‌ها و حربه‌های غرب علیه ایران اسلامی، تاثیر بسزایی در همراه کردن مردم با سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی علیه غرب داشته است.  

وی اظهار داشت: امامان جمعه در زمان فتنه، بهترین بصیرت‌دهی را در تریبون‌های نماز جمعه ارائه دادند و در روزهایی که جامعه با بحران سیل، زلزله و اَمثال آن مواجه شده نماز جمعه، بهترین نقش خود را ایفا کرده اما هیچ کس به مظلومیت نهاد مقدس نماز جمعه‌ای که نه امام جمعه و نه ستاد، ریالی از دولت دریافتی ندارد، فکر نکرده است.

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه متاسفانه یا خوشبختانه مطالبه‌های عمومی به طرف دفتر امام جمعه است، خاطرنشان کرد: البته که امامان جمعه بسیار شاکرند که دفترشان ملجاء و پناهگاه برای تمام مومنان و مسلمانان است اما از طرف دیگر نباید غافل شویم که دشمن، نوک پیکان مطالبه‌گری را به طرف ائمه جمعه و اَمثال آن برده است در حالی که امام جمعه چیزی در اختیار ندارند.

نماز جمعه موفق از سه ضلع تشکیل شده است

امام جمعه شهرستان ابهر گفت: نماز جمعه‌ای موفق است که سه ضلع مبارکِ مردم، خطیب قوی و خطبه‌های عالمانه را داشته باشد.

وی اظهار داشت: اگر امام جمعه‌ای عالم و فاضل بود و خطبه‌های حکیمانه داشت اما مردم، پای کار نباشند آن نماز جمعه، شکست خواهد خورد همانطور که مردم، پای کار نبودند و امیرالمومنین(ع) خانه‌نشین شد.

حجت‌الاسلام رحیمی، امام جمعه را یکی از ارکان مهم نماز جمعه خواند و خاطرنشان کرد: امامان جمعه هم به عنوان نماینده نظام اسلامی و رابط میان حکومت با مردم بوده و هم به عنوان مبلغان دینی و مروجان ارزش‌های اسلامی و هدایتگران جامعه، مطرح هستند.

وی افزود: امامان جمعه با توجه به این ویژگی، رسالت و نقش مهمی در جذب و هدایت سایر اقشار و گروه‌های مختلف مردم به‌خصوص جوانان و نوجوانان به سوی نماز جمعه‌ها دارند که در صورت تحقق این مهم در واقع آنان را به سوی انقلاب و نظام اسلامی جذب کرده و پشتوانه و سنگر بسیار قوی و محکمی را در دفاع از انقلاب در برابر دشمنان و مستکبران جهان آماده کرده‌اند.

نماز جمعه ابهر فضای صمیمیت را ایجاد کرده است

امام جمعه شهرستان ابهر با بیان اینکه نماز جمعه ابهر نیز از این قاعده مستثنی نیست، تصریح کرد: نماز جمعه ابهر در ایجاد فضای مهر، محبت، وحدت و صمیمیت، بسیار نقش‌آفرین بوده است.

وی گفت: امام جمعه، تیرهای زهرآگین را به جان خریده ولی در حد خودش اجازه نداده که تیرها به سوی مردم پرتاب شود.

حجت‌الاسلام رحیمی اظهار داشت: نهاد نماز جمعه ابهر، موسس حوزه علمیه خواهرانی است که ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع ساختمان را در چهار طبقه، تقدیم شهرستان کرده و امروز بیش از ۱۵۰ طلبه خواهر در آن مشغول تحصیل‌اند همچنین از حوزه علمیه برادران نیز غفلت نکرده‌ایم و بنایی با حدود تقریبی ۱۰ هزار مترمربع را ساخته و تقدیم شهرستان کرده‌ایم.

وی افزود: نماز جمعه و در راس آن امام جمعه ابهر، نقش بسیار اساسی در خاموش نشدن چراغ کارخانه‌ها، ایجاد اشتغال برای جوانان، رونق و جهش تولید و حمایت معنوی و پیگیری مشکلات صنعت و کارآفرینان داشته است.

خدمت به ملت با چاشنی وحدت

امام جمعه شهرستان ابهر، وحدت را یکی از ضروریات و نیازهای جامعه خواند و گفت: قوای سه‌گانه باید در کنار یکدیگر دست‌به‌دست هم داده و محکم و جانانه برای مردم عزیز و بی‌بدیل، کار و خدمت کنند چرا که برازنده این نظام نیست که جوانان مملکت، بیکار بوده و برای نان شب‌ خود معطل بمانند.

وی افزود: امامان جمعه نیز در تحقق وحدت با توجه به آموزه‌های دینی می‌توانند نقش اساسی خود را ایفا کنند و ائمه جمعه، طرفداران مردم بوده و مطالبه‌گر از مسؤولان برای خدمت به این مردم بزرگوار هستند.

به گزارش ایرنا، اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ به امامت مرحوم آیت‌الله سیدمحمود طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

برچسب‌ها ابهر وحدت ملی ستاد اقامه نماز کشور سید محمود طالقانی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ابهر وحدت ملی ستاد اقامه نماز کشور سید محمود طالقانی زنجان ابهر وحدت ملی ستاد اقامه نماز کشور سید محمود طالقانی زنجان امام جمعه شهرستان ابهر حجت الاسلام رحیمی نماز جمعه ابهر امامان جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۰۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق وجدان مردم آزادیخواه جهان را بیدار کرد

انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در بیانیه ای تاکید کرد: عملیات وعده صادق وجدان‌های پاک مردم کشور‌های گوناگون دنیا را بیدار کرده و آن‌ها را در دفاع جانانه از احیای کشور مستقل فلسطین به حرکت درآورده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا به مناسبت جنبش‌های جهانی برای آزادی فلسطین در سراسر دنیا بیانیه صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

سلام فرشتگان بر سرداران رشید حضرت، ولی عصر ارواحنا و ارواح العالمین له الفداء. 

انقلابیون و مجاهدین اندیشمند ایرانی، طی عملیاتی غرورآفرین در سحرگاه 26 فروردین ماه با رمز یا رسول الله (ص) که در آن اخلاق، اقتدار، علم و فنآوری درهم آمیخته شده بود، یک پیروزی تاریخی-حماسی را به امت واحده اسلام هدیه دادند.  

هیمنه تاریخی و البته پوشالی اسرائیل غاصب یک شبه فروریخت! پهپاد‌ها و موشک‌های قدیمی ایران سامانه‌های پدافندی چهار قدرت هسته‌ای جهان را به سخره گرفته و دو پایگاه نظامی که به عنوان امن‌ترین پایگاه‌های نظامی در جهان شناخته می‌شدند را با تلفات بسیار بالا به نابودی کشاندند.

پایگاه‌هایی که آشیانه‌های جنگنده‌های 120 میلیون دلاری اف 35 و نیز پیشرفته‌ترین تجهیزات جاسوسی جهان در آن جای گرفته بود. اعتراف وزیر امنیت داخلی رژیم آپارتاید صهیونیستی مبنی بر انهدام کامل این دو پایگاه به همراه شمار تلفات بالا، تاییدی بر ادعای مقامات نظامی ایران است.

در  این عملیات سهمگین حیدری-خیبری، خامنه‌ای دریادل با سپاه و ارتش مکتبی و ملت مبارز و شهیدپرور ایران مرهم بر دل مظلومان غزه گذاشتند و فرمانده کل قوا در میدان اثبات کرد که یدالله فوق ایدیهم.

یاد پیر عارف جماران، خمینی کبیر (ره)، بخیر که می‌فرمود با یک دست قرآن و با دست دیگر اسلحه را برگیرید و چنان از حیثیت خود دفاع کنید که فرصت اندیشیدن را از دشمن بگیرید!

توکل بر ذات اقدس احدیت و اندیشه قرآنی، گرانیگاه این حرکت توحیدی است. حاشا که تنها صحبت از انتقام خون سرداران شهید سلیمانی، زاهدی، حجازی و دیگر همرزمان آنان باشد؛ بلکه فراز دیگری از دستاورد‌های انقلاب شکوهمند اسلامی بر صحنه تاریخ ثبت گردید و با اقتداری شگفت‌انگیز معادلات جدیدی وارد میدان نبرد جهانی شد. 

عملیات وعده صادق نخستین اقدام میدانی برای انهدام اسرائیل غاصب است! 

و اکنون رویداد‌های پس از عملیات طوفان الاقصی، که ذات خبیث دشمن وحشی و نژادپرست صهیونیستی را در کشتار وحشیانه کودکان و زنان و مردم مظلوم غزه به جهانیان نشان داده، و همچنین صبر و استقامت و توکل مردم غزه و نیز شجاعت و صلابت و مقاومت مبارزان جبهه مقاومت، و در نهایت عملیات غرورآفرین و بی‌نظیر *وعده صادق* چنان وجدان‌های پاک مردم کشور‌های گوناگون دنیا را بیدار کرده و آن‌ها را در دفاع جانانه از احیای کشور مستقل فلسطین به حرکت درآورده که این امر فرصت چشمگیر و بی‌نظیری را برای تحقق آرمان‌های فلسطینی امامین انقلاب فراهم آورده است. حرکت و جنبش مردم در سراسر جهان با شعار آزادی فلسطین از بحر تا نهر، خود خاطرات ماه‌های پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران را در اذهان تداعی می‌کند و از امروز مسئولیتی سنگین‌تر بر دوش دولت و مجلس انقلابی و همه آزادیخواهان و انقلابیونی که دل در گرو نابودی این غده سرطانی و آزادی فلسطین عزیز بسته‌اند، قرار می‌دهد.

روشن است که انقلابیون برای تداوم این امواج خروشان مردمی در حمایت از آرمان‌های فلسطین باید تا حصول نتیجه نهایی برنامه‌ریزی شایسته‌ای داشته باشند.

انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا به همراه امت اسلام و ملت غیور ایران برای پیروزی نهایی فلسطین، محور مقاومت و رزمندگان سرافراز ایران دست به دعا برمی‌دارد و مطمئن است که وَ مَن یَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسولَهُ وَ الَّذینَ آمَنوا فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ.

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور ۵ هزار نفری کرمانشاهیان در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)
  • اسلامی: ما در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی حرکت می‌کنیم
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • عملیات وعده صادق وجدان مردم آزادیخواه جهان را بیدار کرد
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند