Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@11:35:39 GMT

برخورد شدید با گرانفروشی ماسک

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۰۸۰۰

برخورد شدید با گرانفروشی ماسک

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، کیانوش جهانپور، درباره میزان توزیع ماسک در داروخانه‌ها، گفت: توزیع ماسک در داروخانه‌ها برعهده سازمان غذا و دارو نیست و اساساً این سازمان، تولید کننده و توزیع کننده ماسک نیست.

وی افزود: صرفاً قیمت گذاری درخصوص ماسک‌ها، آن هم ماسک‌های جراحی پزشکی برعهده سازمان غذا و دارو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این زمینه بخوانید:

پارچه ماسک در بازار آزاد ۱۰ برابر نرخ تعیین شده است

جهانپور گفت: از ابتدا قیمت ماسک‌ها اعلان عمومی شد و البته وزارت صمت و بسیج اتحادیه اصناف هم عهده دار نظارت و توزیع و تأمین ماسک در جامعه هستند و قیمت مناسب را باید در اختیار داروخانه‌ها قرار دهند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: داروخانه‌ها موظف هستند که ماسک را با قیمت مصوب عرضه کنند و در صورتیکه تخلفی دیده شود همکاران در معاونت غذا و دارو سراسر کشور با این موضوع برخورد می‌کنند و یا اگر گزارش مردمی از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ در خصوص قیمت بالای ماسک مطرح شود برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

جهانپور گفت: داروخانه‌ها جوازی برای اینکه ماسک را گران‌تر بفروشند، ندارند و این موضوع در صورت مشاهده به سازمان تعزیرات حکومتی منتقل می‌شود تا ماسک با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار بگیرد.

گزارش‌های میدانی حاکی است که در اغلب داروخانه‌ها ماسک یا موجود نیست یا با قیمتی بیش از قیمت‌های مصوب به صورت محدود عرضه می‌شود.

پربیننده ترین این روزها تهیه جهیزیه چقدر آب می‌خورد؟! کنترل نرخ ارز با مهار نقدینگی، سیاست‌های پولی صحیح و وضع مالیات‌های بازدارنده سوداگری ممکن است/ ۵میلیارددلار از ارزهای صادراتی بازنگشته در اختیار ۷۵صادرکننده شناخته شده است ۳۱.۴میلیارد یورو ارز صادراتی در سامانه نیما عرضه شد/ افت ۳۰درصدی فروش ارز نسبت به چهار ماهه۹۸ دستورالعمل بازگشت ارز حاصل از صادرات منتشر شد/ پیگرد قضایی برای متخلفین بازگشت ارز صادراتی حکایت ارز 4200تومانی و کاهش تولید داخل/ لزوم بازنگری در سیاست‏‌های خودکفایی گندم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ماسک سازمان غذا و دارو ماسک کیانوش جهانپور داروخانه ها ویروس کرونا قیمت ماسک تولید ماسک قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت داروخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۰۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت

دکتر مینا آژوغ اظهار کرد: رتبه بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش درمورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد، همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

منبع: ایفدانا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد