Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال طرح توسعه باغات دیم ۱۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شیب‌دار کشور اجرا شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دورود، مسعود منصور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یکی از اهداف ما در وزارت جهاد کشاورزی حفظ منابع پایه در کنار امنیت غذایی است و در بحث حفظ منابع پایه، خاک اهمیت زیادی دارد و هر اقدامی که منجر به تثبیت و جلوگیری از فرسایش خاک شود برای کشور ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بحث حفظ خاک یکی از روش‌ها این است که در اراضی که از نظر توپوگرافی شیب داشته و به صورت دیم کم بازده از آنها استفاده می‌شوند به باغات دیم تبدیل کنیم یعنی به جای کشت زراعت با گیاهان دارویی یا با گونه‌های درختی تحت کشت قرار گیرد.

 معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: نتیجه کشت باغ در اراضی دیم و شیب‌دار این می‌شود آب به لایه‌های زیر زمین رفته و از فرسایش خاک جلوگیری شود.

طرح توسعه باغات دیم لرستان توسط رئیس جمهور به بهره‎‌برداری رسیدزمین‌های کشاورزی و باغات بروجرد به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز می‌شود

وی بیان کرد: نکته مهم این است که در لرستان این ظرفیت بسیار بالاست و از نظر شرایط اقلیمی و میزان بارندگی از استعداد بالایی برخوردار است بنابراین هم در حوزه جهاد کشاورزی و هم در حوزه منابع طبیعی اعلام آمادگی می‌کنم در اراضی که می‌توانند تحت این طرح مورد بهره‌برداری قرار گیرند مردم بیایند و مشارکت  کنند.

منصور با اشاره به اینکه طرح توسعه باغات در اراضی دیم و شیب دار امسال در 16 هزار و 800 هکتار کشور  اجرا شده است گفت: در لرستان خوشبختانه بیش از پنج هزار هکتار اجرا شده که 152 هکتار آن جایگاهی است که اکنون به عنوان مزرعه یا باغ اتکا در آن قرار داریم و عمدتا با گونه‌های بادام 152 هکتار وسعت دارد.

وی تصریح کرد: قبلا 120 هکتار باغ اتکا در فاز اول بهره‌برداری رسیده و امروز هم 32 هکتار باقی مانده اجرا شد که ان‌شاالله اثرات مثبت آن را مردم سال آینده که این نهاهای کاشته شده رشد کنند و به محصول برسند خواهند دید.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهارداشت: در استان لرستان غیر از ظرفیت جغرافیایی، اقلیمی  و تلاش همکاران و مردم آنچه که سبب شده این طرح تا حدود زیادی در استان خوب پیش برود حمایت‌های جدی است که استاندار داشته و اجرای آن را جزء اولویت و برنامه قرار داده است.

انتهای پیام/642/ش

R41450/P/S6,72/CT11 بیشتر بخوانید... استاندار هرمزگان: آزادسازی آب سدها برای کشاورزی بزرگ‌ترین هدیه دولت به مردم است طرح‌های ملی جهاد کشاورزی در هرمزگان، یزد و لرستان توسط رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید ۹۸میلیون مترمکعب از حجم سد ساوه به تامین آب بخش کشاورزی ساوه اختصاص می‌یابد+ تصاویر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... استاندار هرمزگان: آزادسازی آب سدها برای کشاورزی بزرگ‌ترین هدیه دولت به مردم است طرح‌های ملی جهاد کشاورزی در هرمزگان، یزد و لرستان توسط رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید ۹۸میلیون مترمکعب از حجم سد ساوه به تامین آب بخش کشاورزی ساوه اختصاص می‌یابد+ تصاویر پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ رکورد تلفات جانی ناشی از ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی شکسته شد ۲ گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد ۳ درخواست علمای اهل‌سنت از مردم استان گلستان/ دیدو بازدیدهای عیدقربان را تعطیل کنید ۴ ‌فرمانده مرزبانی ناجا: ‌تشکیل قرارگاه هوشمندسازی مرزی کشور ابلاغ شد / کشف ۴۶ تن مواد مخدر توسط مرزبانان ۵ فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص): در اجرای پروژه‌ها مشارکتی با خارجی‌ها نداریم/ هیچ‌گاه ‌دنبال سود نیستیم+ فیلم ۶ به مناسبت پرواز جاودانه شهید دوران|در رثای خلبانی که صدام برای سرش جایزه گذاشت/ داغ‌هایی که شهید دوران بر دل رژیم بعث گذاشت ۷ رونق بازار موتورسیکلت و دوچرخه فروشان در دست ارز نیمایی؛ مسئولان همراهی کنند ۸ گزارش| «خانه بومیان»؛ فرصتی مغفول اما مغتنم برای رونق گردشگری فرهنگی کیش است+ تصاویر مهمترین اخبار استانها هشدار معاون وزیر بهداشت به مردم ایران / ‌هرگز به مازندران سفر نکنید / احتمال ابتلا به کرونا بالاست ‌تصرف غیرقانونی ۳۴۰ کیلومتر از نوار ساحلی شمال و جنوب ایران / هفته آینده اسامی دستگاه‌های‌ متخلف‌ اعلام می‌شود فتاح: ‌در مرحله دوم طرح مواسات ورود جدی خواهیم ‌داشت / قرار نیست ‌بنیاد مستضعفان جای دولت بنشیند خبری خوش برای اردبیلی‌ها / ریل گذاری راه‌آهن اردبیل از سمت میانه آغاز می‌شود مهمترین اخبار تسنیم توضیحات همتی درباره فرایند پرداخت وام ودیعه مسکن/ بانک‌ها به سایر متقاضیان با نرخ ۱۸ درصد وام ودیعه را بپردازند طرح های دوازده گانه اقتصادی مجلس/توجه ویژه مجلس یازدهم به معیشت مردم انتشار برای نخستین بار | مقام معظم رهبری: آمار فرزندآوری کمتر از نرخ جانشینی است/ این مسئله از همه خطرات بزرگتر است شکست سودای اشغالگری صهیونیست‌ها/ اولین سیگنال‌های ناتوانی تل‌آویو در جنگ لبنان بهره‌برداری از فاز نخست پروژه عظیم ۳۷۵۰ هکتاری شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب آغاز شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح توسعه باغات جهاد کشاورزی بهره برداری ترین اخبار معاون وزیر باغات دیم اجرا شد شیب دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۱۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت

سید عماد شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بیش از شش هزار هکتار دانه روغنی در لرستان کشت شده است.

وی عنوان کرد: سه هزار و ۵۰۰ تن کلزا در استان کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان داشت: کشت دانه‌های روغنی باعث کاهش آفات و بیماری‌ها، کاهش مصرف سم، افزایش بهره‌وری در واحد سطح و... می‌شود.

شاهرخی، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از هشت هزار تن انواع دانه‌های روغنی در لرستان برداشت شود.

وی تأکید کرد: این میزان، هزار تن بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

کد خبر 6093656

دیگر خبرها

  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات