Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت بهداشت، بخشنامه افزایش حقوق نیروهای شرکتی، مکلف شدن شرکت‌‌های پیمانکاری به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و استفاده نیروهای شرکتی از خدمات رفاهی را ابلاغ کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری؛ سیدکامل تقوی نژاد، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بخشنامه افزایش حقوق نیروهای شرکتی، مکلف شدن شرکت‌‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی به رعایت طرح طبقه بندی مشاغل قانون کار و استفاده این نیروها از خدمات رفاهی مشابه سایر کارکنان را به دانشگاه‌‌های علوم پزشکی کشور، ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بخشنامه، حق الزحمه ماهانه هر یک از مشاغل گروه پرستاری در سال 1399، در صورت اشتغال تمام وقت بر اساس قانون ارتقای بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت ( بدون احتساب اضافه کاری) برای کارشناسان پرستاری، هوشبری، اتاق عمل و فوریت‌‌های پزشکی حداقل مبلغ 41 میلیون ریال، برای کاردان اتاق عمل، هوشبری و فوریت‌‌های پزشکی 36 میلیون ریال و برای بهیاری مبلغ 34 میلیون ریال خواهد بود.

همچنین موسسه‌‌های طرف قرارداد تابعه دانشگاه‌‌های علوم پزشکی باید حداقل تا 80 درصد پرداختی به شاغلان را برای فعالان این مشاغل رعایت کنند؛ در این بخشنامه آمده است: برقراری حق اشعه و فوق العاده سختی شرایط محیط کار کارکنان بیمارستان‌‌ها و بخش‌‌های روانی و سوختگی پس از معرفی پیمانکار به دانشگاه و دریافت تاییدیه درصد بلامانع است.

همچنین پرداخت نوبت کاری و اضافه کاری به نیروهای شرکتی بلامانع است و در صورت پرداخت کارانه مبتنی بر عملکرد، بخشنامه ابلاغی وزیر بهداشت درباره اصلاح شیوه پرداخت کارانه و اضافه کار کارکنان غیرپزشک با هدف جداسازی کارانه از اضافه کار رعایت شود؛ علاوه بر آن دانشگاه‌‌های علوم پزشکی مجاز هستند در صورت وجود اعتبار، خدمات رفاهی مشابه سایر کارکنان را برای همکاران شرکتی لحاظ کنند.
بر اساس بخشنامه جدید معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، دانشگاه‌‌ها و موسسه‌‌های وابسته می‌‌توانند به منظور نظارت بهتر و رعایت عدالت در پرداخت‌‌ها و همچنین پرداخت به موقع مطالبات افراد به کار گرفته شده، بر اساس تبصره 2 ماده 55 آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه‌‌های علوم پزشکی، از شرکت کارآفرینان آوا سلامت، خرید خدمت کنند.

تقوی نژاد در این بخشنامه تاکید کرد: رعایت مبالغ مندرج در این بخشنامه برای سایر شرکت‌‌های تامین کننده نیروهای مورد اشاره، الزامی است؛ همچنین در انعقاد قراردادهای بعدی موسسه با شرکت پیمانکاری تامین نیروی انسانی، شرکت «مکلف» است نسبت به رعایت طرح طبقه بندی مشاغل قانون کار اقدام کند و هر گونه بکارگیری نیروی انسانی جدید حتی در قالب شرکت‌‌های پیمانکار صرفا با مجوز معاونت توسعه وزارت بهداشت امکانپذیر است.

بر اساس این بخشنامه پرداخت حقوق و مزایای همکاران شرکتی دانشگاه‌‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی به عنوان پرداخت‌‌های اجتناب ناپذیر تلقی شده و باید در موعد مقرر پرداخت شود.

تسنیم همراه مدافعان سلامت| پرستاران، عاشقانی که پروانه وار بیماران کرونا را درمان می‌کنند240‌ میلیارد ریال بابت کارانه پزشکان و پرستاران به حساب دانشگاه زنجان واریز شدخبر خوش بیمه سلامت برای پرستاران؛ واریز 1000 میلیارد اعتبار بابت پرداخت کارانه به حساب دانشگاه‌های علوم پزشکی

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ وزیر بهداشت: تست‌‌های اولیه "واکسن کرونا" را پاس کرده‌‌ایم ۲ انتشار برای نخستین بار | مقام معظم رهبری: آمار فرزندآوری کمتر از نرخ جانشینی است/ این مسئله از همه خطرات بزرگتر است ۳ آیا واکسن کرونا در صورت کشف مداوم باید تزریق شود؟!+ پاسخ معاون وزیر بهداشت ۴ سازمان جهانی بهداشت: واکسن کرونا تا اوایل سال جدید میلادی عرضه نمی‌شود ۵ فیلم/زلزله شدید در آلاسکای آمریکا و هشدار وقوع سونامی ۶ با خواندن این نماز ۲ رکعتی ثواب انجام "حج تمتع" را نصیب خود کنید! ۷ ماسک با قیمت مصوب به دست داروخانه‌‌ها نمی‌‌رسد/چرا وزارت صنعت میلیون‌ها ماسک دپوشده را عرضه نمی‌کند؟ ۸ غیبت شهردار تهران در هیئت دولت پس از تخریب طبقه اضافی ملک نهاد ریاست‌جمهوری مهمترین اخبار اجتماعی انتشار برای نخستین بار | مقام معظم رهبری: آمار فرزندآوری کمتر از نرخ جانشینی است/ این مسئله از همه خطرات بزرگتر است ماسک با قیمت مصوب به دست داروخانه‌‌ها نمی‌‌رسد/چرا وزارت صنعت میلیون‌ها ماسک دپوشده را عرضه نمی‌کند؟ خسارت ۸۵.۵ میلیارد دلاری کرونا به استرالیا/بزرگترین کسری‌ بودجه بعد از جنگ جهانی دوم سازمان جهانی بهداشت: واکسن کرونا تا اوایل سال جدید میلادی عرضه نمی‌شود مهمترین اخبار تسنیم توضیحات همتی درباره فرایند پرداخت وام ودیعه مسکن/ بانک‌ها به سایر متقاضیان با نرخ ۱۸ درصد وام ودیعه را بپردازند طرح های دوازده گانه اقتصادی مجلس/توجه ویژه مجلس یازدهم به معیشت مردم انتشار برای نخستین بار | مقام معظم رهبری: آمار فرزندآوری کمتر از نرخ جانشینی است/ این مسئله از همه خطرات بزرگتر است هشدار معاون وزیر بهداشت به مردم ایران / ‌هرگز به مازندران سفر نکنید / احتمال ابتلا به کرونا بالاست شکست سودای اشغالگری صهیونیست‌ها/ اولین سیگنال‌های ناتوانی تل‌آویو در جنگ لبنان درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علوم پزشکی نیروهای شرکتی وزارت بهداشت واکسن کرونا اضافه کار بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی